hayabusa-aarhus
Fra : Brian Wendelbo

Dato : 06-12-02 13:27

Nogen der kender den film??? Han kører ude grenå, og render så ud på
motorvejen for at dreje håndtaget helt i bund.. puhh det går stærkt...

http://playground.candid.dk/motorcycle/movies/

--

Brian Wendelbo
http://kajogstjernerne.homestead.com/erikpedersen.html

Fjern X i adr. ved svar

Fra : Bjørn S

Dato : 06-12-02 15:47

"Brian Wendelbo" <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der kender den film??? Han kører ude grenå, og render så ud på
> motorvejen for at dreje håndtaget helt i bund.. puhh det går stærkt...

Pøh !!! Den cykkel gider jeg ikke, den lyser jo rødt i temperaturmåleren
)))

/Bjørn

Fra : Jon Larsen

Dato : 06-12-02 17:34

> Pøh !!! Den cykkel gider jeg ikke, den lyser jo rødt i temperaturmåleren
> )))
>
> /Bjørn
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

BAre for at være flueknepper.... Det er altså bare solen der oplyser den
røde farve, så det ser ud som om den lyser...

Fy for pokker det går stærkt.... Det jeg i sær lagde mærke til var at da han
kom i et godt bredt langt sving på motorvejen med 300 +- det løse, så det
ude som om han sagtens kunne have brugt mere plads til at få den rundt...

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 06-12-02 17:47

ja det er næsten en skam at der er biler på vejen... )) gad vide hvad den
egentlig render hvis der var plads nok?? Synes egentlig at den kommer
forbavsende hurtigt på på de 300km/t, plus det løse????eller er det bare
mig?

Brian W.

Fra : Moller

Dato : 06-12-02 18:28

> motorvejen for at dreje håndtaget helt i bund.. puhh det går stærkt...
>
> http://playground.candid.dk/motorcycle/movies/

Ja, der er en grund til jeg IKKE vil ha kåbemaskiner... så holder man
sig nede i mere fornuftigt tempo, selv om svinet kan laaangt mere :)

VH
Lars Molnit
Suzuki GSF-1200 S "Devil potte" mums en lyd :)
MZ ETZ 251 CDi'er som er totalt uforsvarlig at køre hurtigere end 100
på.... efter manges mening :)

Ønske :) Honda X-Eleven :) wiiiiii

Fra : Thomas Hjort

Dato : 06-12-02 20:06

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Ja, der er en grund til jeg IKKE vil ha kåbemaskiner... så holder man
> sig nede i mere fornuftigt tempo, selv om svinet kan laaangt mere :)

Kan efterhånden følge dig der. Efter 10 minutter på motorvejen begynder jeg
at kede mig, og så begynder det at rykke i højre hånd. Og som regel ender
det med +200 i visse stræk ihvertfald.
Derfor satser jeg også på en naked bike næste gang. M900/1000 eller X11,
Buell eller lignende, så slipper jeg for den slags topspeed kørsel.

Mvh Thomas

Fra : Jonas Holt

Dato : 06-12-02 20:33

> Kan efterhånden følge dig der. Efter 10 minutter på motorvejen begynder jeg
> at kede mig, og så begynder det at rykke i højre hånd. Og som regel ender
> det med +200 i visse stræk ihvertfald.

Så find da en mere inspirerende rute end den der følger motorvejen! Det er sjældent jeg kører over 10 min på
motorvej.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Thomas Hjort

Dato : 06-12-02 21:22

"Jonas Holt" <jholt@nordenSTREGfjords.dk> skrev i en meddelelse

> Så find da en mere inspirerende rute end den der følger motorvejen! Det er
sjældent jeg kører over 10 min på
> motorvej.

Kbh - Frederikshavn og omvendt 2 gange om ugen? Hmmmm....

Mvh Thomas

Fra : Jonas Holt

Dato : 07-12-02 23:06

> Kbh - Frederikshavn og omvendt 2 gange om ugen? Hmmmm....

Ok, men sejler du Ebeltoft -Odden (der går hurtigfærge) undgår du da en hel del motorvej-km.

Hvor mange km sparer du ved at køre over Sverige? - det er dog nok lidt dyrere med både bro og færge...

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Thomas Hjort

Dato : 07-12-02 23:32

Det er

> Ok, men sejler du Ebeltoft -Odden (der går hurtigfærge) undgår du da en
hel del motorvej-km.

Det er det jeg gør. Men det bortset fra efter Holbæk og den lækre rute på
Djursland er det motorvej.

Mvh Thomas

Fra : Per Emborg

Dato : 06-12-02 22:36

Du er en klog mand :))

--
Per Emborg
Der drøner rundt på 2X - X-Eleven = den ene på bane

Denne mail er testet med Norton Antivirus

Fra : Thomas Hjort

Dato : 06-12-02 23:12

"Per Emborg" <FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> skrev i en meddelelse
> Du er en klog mand :))
>
> --
> Per Emborg
> Der drøner rundt på 2X - X-Eleven = den ene på bane

Har du fundet ud af hvor mange X11 der er på plader i DK nu? Kan huske du
blev noget overrasket over at jeg havde set en ved Rigshospitalet som ikke
tilhørte dig :) (ca. 6 måneder siden)

Mvh Thomas

Fra : Per Emborg

Dato : 06-12-02 23:26

Ja jeg husker det godt og jeg er stadig rystet , men har ikke hørt om andre

--
Per Emborg
mail@kvikkerten.dk

Fra : Moller

Dato : 07-12-02 11:18

> Du er en klog mand :))

Takker :) det er der ik så mange som tør sige jo :) tænk hvis jeg troede
på det.

Kan du ik skrive en beskrivelse af X-Eleven... nu må du jo ha go
erfaring med den :) så ris, ros... osv...

Hvor let er den at tumle rundt ??? er der skjulte kræfter i den stadig,
ala GSF'en som snildt smider 30 mere end standard på bagen...

Afjedring ??? skal den skiftes, eller er den perfect fra starten af ???
har selv fået skiftet bagdæmperen til GSF'en og det betyder enormt på køre
egenskaberne :)

Hvordan med længden, går den på baghjul uden grund, eller er den fuld
styrbar, så du både nemt kan sætte den godt af, samt løfte kalorius når der
skal laves sjov ????

VH
Lars Molnit
GSF 1200 S ... som blir skiftet til en X-eleven, når den har udtjent sin
2-3 års periode :)
MZ ETZ 251 CDi... Den bedste køreglæde man kan få :)

Fra : Steen Garbers Enevol~

Dato : 06-12-02 23:20

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> [...]
>
> VH
> Lars Molnit
> Suzuki GSF-1200 S "Devil potte" mums en lyd :)

Hej Moller,

Hvorfor har du så en 1200S?!?

- Steen, GSF1200N

Fra : Thomas Hjort

Dato : 07-12-02 00:05

"Steen Garbers Enevoldsen" <steenge@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message

> Hej Moller,
>
> Hvorfor har du så en 1200S?!?

Det er da ikke en udpræget kåbemaskine. Højst kvartkåbe efter hvad jeg har
set.

Mvh Thomas

Fra : Thomas Hjort

Dato : 07-12-02 00:07

> "Steen Garbers Enevoldsen" <steenge@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> man

> Det er da ikke en udpræget kåbemaskine. Højst kvartkåbe efter hvad jeg har
> set.

Eller mere korrekt halvkåbe :) Hvilket jo egentlig også skulle give god læ
for fartvind. Men det kan jo være han har en naked S'er.

Med Thomas

Fra : Steen Garbers Enevol~

Dato : 08-12-02 12:01

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message

> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Eller mere korrekt halvkåbe :) Hvilket jo egentlig også skulle give god læ
> for fartvind. Men det kan jo være han har en naked S'er.

Næh, for så ville det hedde en "1200N".

... Og den sætter virkelig en begrænsning på hvor stærkt man kører!! Over 200
kan man ikke holde til ret lang tid af gangen, så jeg bruger den meget mere
i det sjove område mellem 50 og 150.

- Steen, GSF1200N

Fra : Thomas Hjort

Dato : 09-12-02 15:38

> [...]

200
> kan man ikke holde til ret lang tid af gangen, så jeg bruger den meget

Glem de to post dér. Jeg skrev dem efter jeg kom hjem fra en julefrokost
ligefør jeg crashede :)

Mvh Thomas
*som har endnu 2 julefrokoster til gode, + en i Januar (stakkels min
lever:))*

Fra : Steen Garbers Enevol~

Dato : 09-12-02 20:56

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
(...)
> Glem de to post dér. Jeg skrev dem efter jeg kom hjem fra en julefrokost
> ligefør jeg crashede :)

Du har ikke drukket ordentligt igennem hvis du har finmotorik nok tilbage
til at kunne håndtere et keyboard!

- Steen

Fra : Jakob D

Dato : 10-12-02 01:17

> Du har ikke drukket ordentligt igennem hvis du har finmotorik nok tilbage
> til at kunne håndtere et keyboard!

Lige mine ord..........
JD

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-12-02 23:16

> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
> (...)
>
> Du har ikke drukket ordentligt igennem hvis du har finmotorik nok tilbage
> til at kunne håndtere et keyboard!

Altså...som rutineret usenetbruger bør man kunne håndtere et keyboard i en
hestekoger. At det der så ryger ud er fuldstændigt pip er så en anden sag :)

Mvh Thomas
*som først svare nu da jeg har været væk fra hjemmet i en uges tid*

Fra : Moller

Dato : 07-12-02 11:12

"Steen Garbers Enevoldsen" <steenge@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message

> Hej Moller,
>
> Hvorfor har du så en 1200S?!?

hæhæ. at kalde S modellens plast front for kåbe er lidt mere i teori'en,
end det er i praksis... kåben gir lidt beskyttelse, men ike meget, det vil
sige jeg for ik så meget vind ind på maven, men toppen af hjelmen, og op
under osv... kommer der masser af vind... og at gemme sig bag kåben, som man
kan med fuldkåbe maskiner osv... det kan man nu ik på S modellen, selv om
jeg ik har det rigtige glas foran på kåben...

> - Steen, GSF1200N

Jeg må detsvære indrømme at jeg ik kunne lide fronten på N modellen...
:) ellers ville jeg nok ha sparet de 5-6kilo :)

Men hvornår begynder vinden at iretere på N modellen ??? på S modellen,
er det allerede ved omkring de130-140km/t... så jeg tænker på at uden kåben,
ville det jo være ved lavere hastigheder...

VH
Lars Molnit
GSF 1200 S

Fra : Steen Garbers Enevol~

Dato : 08-12-02 17:50

> [...]
> kan med fuldkåbe maskiner osv... det kan man nu ik på S modellen, selv om
> jeg ik har det rigtige glas foran på kåben...

Det var også mest for at være på tværs at jeg spurgte..

> [...]
kåben,
> ville det jo være ved lavere hastigheder...

Det er ikke så slemt, da der ikke er ret mange luft hvirvler. Så det er mest
et konstant pres.

Altså er det mest et spørgsmål om "overarme"

Jeg kørte til Ungarn i sommers - ca 1700 km. Der lå jeg med 150-160 på
motorvejen uden de
store problemer. Men hvis man kører meget stærkere end det bliver man
hurtigt træt.

Men omkring 90 km/t føles naturligt ved landevejskørsel. Så man kan altså
køre
pænt uden at få ondt i håndled og skuldre af kørestillingen

- Steen

Fra : Moller

Dato : 08-12-02 18:42

> Altså er det mest et spørgsmål om "overarme"

Yepsen, og en ekstrem stærk nakke... kørte en længere strækning med
kærsten på motorvejen, og det gjorde så ondt i nakken på hende, pga. vinden
mod ens hjelm, at vi måtte holde os omkring 100km/t det meste af vejen.
Dette er så blevet trænet væk, sådan at vi nu godt kan køre 120-130 uden
problemer for hendes nakke... jeg selv har ikke oplevet dette problem, men
derimod at ens arme blir meget lange når der sættes godt af mens man sider
oprejst *GGG*

> [...]
> køre
> pænt uden at få ondt i håndled og skuldre af kørestillingen

Ja, og eftersom man kommer nemt til at ha den i 5 gear der, så lyder
motoren som om man holder stille i et lyskryds :)

VH
Lars Molnit
Som godt kunne tænke sig en maskine som køre 100km/t ved 1000omdr./min.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-12-02 12:46

"Moller" <news@molnit.com> writes:

> Men hvornår begynder vinden at iretere på N modellen ??? på S modellen,
> er det allerede ved omkring de130-140km/t... så jeg tænker på at uden kåben,
> ville det jo være ved lavere hastigheder...

Nu har jeg jo godt nok "kun" en 600 N, men den er vel sammenlignelig
hvad det angår

Hvis man kommer ud i en god gang modvind, så kan vinden genere
allerede ved 100-110. Har man medvind kører man snildt 150 uden at
vinden generer vildt.

Generelt vil jeg sige omkring 120-130, altså lige 10 km/t tidligere
end på S-modellen.

--
Jacob - www.bunk.cc
Monday is an awful way to spend one seventh of your life.

Fra : Bo-gsx-R

Dato : 06-12-02 23:54

> puhh det går stærkt...
> http://playground.candid.dk/motorcycle/movies/

jeg tror den er gearet, da den ellers runder ca. 260km/t ( på klokken )
på ca. 10 sek. og 130 på 3 ca.
og så synes jeg heller ikke det virker så stærkt ( som speedo'et viser ),
når han passerer de andre biler, imo.

bo-gsxR

Fra : Thomas Hjort

Dato : 06-12-02 23:57

"Bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på ca. 10 sek. og 130 på 3 ca.
> og så synes jeg heller ikke det virker så stærkt ( som speedo'et viser ),

Havde samme følelse da jeg så den. Virkede underligt 'sløv' i overhaling, så
ikke ud til at han overhalede dem i 3-dobbelt hastighed. Men det er svært at
bedømme når man ser det igennem et kamera.

Mvh Thomas

Fra : KimC

Dato : 07-12-02 12:35

"Bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> wrote in message news:asr9ke$mct$1@sunsite.dk...

> [...]
> på ca. 10 sek. og 130 på 3 ca.
> og så synes jeg heller ikke det virker så stærkt ( som speedo'et viser ),

Enig - hvis jeg omkring 1:03 og frem inde i filmen checker hastigheden ved
at tælle 100 meter stolperne i siden og tage tid på dett så
finder jeg at han over en strækning på 700 meter kører omkring 280 km/t mens
speedometeret viser mere end 300+ !
280 km/t ( ægte ) er dog også en meget pæn fart

mvh. Kim / CBR1000F

Fra : Jakob D

Dato : 07-12-02 00:47

"Brian Wendelbo" <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Nogen der kender den film??? Han kører ude grenå, og render så ud på
> motorvejen for at dreje håndtaget helt i bund.. puhh det går stærkt...

Ja, og puha hvor er den film der hedder gsxr13 vs zx12 ( i samme bibliotek)
dog fed!
De ligger og kører ved siden af hinanden på en lille pis landevej, og ved
200km/t river ham på zx12èren den på baghjul og fortsætter på baghjulet til
250km/t !!!
Føj for S.... det er vildhed. Og endnu mere gustent er den woblen han lige
skal ha` under kontrol når han sætter hjulet i asfalten med 250 i
timen..shit!
Fed fed film.

Jakob
www.supermotard.dk

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 09-12-02 08:38

Jebs har set den for et stykke tid siden et andet sted... Jeg tror faktisk
oxo jeg posted et link herinde..
Er det ikke oxo noget at de udtaler sig at det er nogle værre
dræbermaskiner, som de i hvertfald ikke brød sig om at køre på??

Brian W.

Fra : Thomas

Dato : 08-12-02 01:27

Kommer han overhovedet op i 6. gear? synes ikke jeg kan tælle eller
observere det. Har set en anden Hayabusa film hvor 6 gear rækker over 330
km/t på speedometeret , det undre mig derfor at han derfor når 11000
omdrejninger ved 300 km/t? (at den reele fart måske er lavere er så
ligegyldigt)

Mvh Thomas

Fra : armand

Dato : 08-12-02 19:10

Thomas <thomas@ikketilgaengelig.dk> skrev i en
> [...]
> km/t på speedometeret , det undre mig derfor at han derfor når 11000
> omdrejninger ved 300 km/t? (at den reele fart måske er lavere er så

Rent principielt:
Suzuki'ers speedometer måler på forreste tandhjul, hvorved det v.h.a. en
simpel omgearing er enkelt at få nålen til at løbe ud!

Hvis du mener at begge nåle ikke følger hinanden ordentligt, så kan det jo
være derfor!

--
Armand.

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 09-12-02 08:43

øøøøvvvvv endelig en god film som kunne kandidere til Dr´s køremagasin med
blackbirden, og så er den gudjødme fake... der må sku da være nogen der har
køre så stærkt på motorvejn hvor det er filmet ordentlig....???? hov var det
en opfordring.. *ggg*.
Sidste gang var det en gsxr600 som oxo faldt til jorden med et brag....
Måske folk bare ikke vil dele deres oplevelser ???

Brian W.

" som nok ikke kommer op i den hastighed ".

Fra : Mads Lund

Dato : 09-12-02 09:48

> [...]
har
> køre så stærkt på motorvejn hvor det er filmet ordentlig....???? hov var

Tjo jeg kan da godt sætte et kamara på 9'eren næste gang jeg skal syd for
grænsen (når den engang er skruet sammen igen). Men lige for at sætte
tingene lidt i perspektiv så føles 300+ på en relativt øde motorvej ikke
specielt farligt. Det giver et fedt kick at ligge deroppe, men det der
rigtigt rykker, er de mellemaccelerationer man laver når man ligger på
motorvejen, imho. Følelsen af at forhjulet letter ved 150 mens man med
lethed suser forbi den fine mercer uden skilte på bagklappen kan man hygge
sig med i timevis.

Næ skal man have et rigtigt andrealin kick, så tag den gennem en skov med
60-70 kmt midt om natten. Fuck det føles totalt oversatset (hvilket det også
er) men man kan på en eeller anden måde overbevise sig om at man ja altid
kan køre imellem træerne. Og det skal vi nok lave en lille video af engang.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 09-12-02 13:47

"Mads Lund" skrev i en meddelelse
> [...]
> er) men man kan på en eeller anden måde overbevise sig om at man ja altid
> kan køre imellem træerne. Og det skal vi nok lave en lille video af

Det vil vi glæde os til at se.. .. Jeg tror nu heller ikke det er det store.
Jeg synes bare det ser fedt ud at nålen faktisk kan komme op på 300+ på en
maskine der kører.....Og så acceleration.. fedt...

Brian W.