/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ang køb af Honda.
Fra : sher


Dato : 06-12-02 12:03

Jeg er så afgjort til en chopper-model
min størelse er 76 kg. med gode kræfter.
ang økonomi havde jeg forventet omkring 50.000 kr til køb.
hvad koster den i forsikring ? jeg er elitebilist i bil har det nogen
betydning?Hilsen Ronald



 
 
Richard Pade (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Richard Pade


Dato : 06-12-02 16:07

sher wrote:
> Jeg er så afgjort til en chopper-model

Eej, nu skuffer du os - prøv dog i det mindste at køre på en cykel a la
dit første bud - Honda CB750 - eller evt en lettere som bl.a. Armand
fornuftigt nok foreslog. En chopper vælter bare rundt i svingene og er
slet ikke så sjov at køre på, end en klassisk cykel som CB750'en.

> min størelse er 76 kg. med gode kræfter.
> ang økonomi havde jeg forventet omkring 50.000 kr til køb.

Selv om du har gode kræfter vil jeg alligevel foreslå dig en NTV650, som
er lettere end CB750'en, kører eminenet med de rette dæk og fjedre, har
en ekstremt driftsikker og sejlivet motor og qua sin kardan er dejlig
vedligeholdesfri. En fin cykel at starte med, selv om den er lidt smal
om hofterne og derfor ikke føles så "bøffet" som CB'en - eller min egen
VF750S for den sags skyld.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GiBbernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2

armand (07-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 07-12-02 16:28


Richard Pade <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en
news:3DF0BD06.7BFB7EA1@mail.dk...
> sher wrote:
> > Jeg er så afgjort til en chopper-model
>
> Eej, nu skuffer du os - prøv dog i det mindste at køre på en cykel a la
> dit første bud - Honda CB750 - En chopper vælter bare rundt i svingene og
er
> slet ikke så sjov at køre på, end en klassisk cykel som CB750'en.

Faktisk kan det jo være CB750 Costum at der tænkes på!
C'eren er en softchopper med højt styr og 4/4 cromet udstødning og Bol
d'Or-motoren ilagt - Jeg fandt et billede på mobile.de (Hvis ikke din
browser udnytter alle linierne, så kopier dem alle og indsæt dem på
adresselinien istedet):
http://www.mobile.de/cgi-bin/search.pl?CountOff=4&DataNr=0&DisplayDetail=111
11111113909037&DoSearch=1&FormCategory=0&FormColor=%2e%2e%2ebeliebig&FormDat
e=0&FormDurchmesser=0&FormEZ=%2d&FormKilometer=%2d&FormLand=%2e&FormMake=17&
FormModel=cb+750+C&FormPLZ=&FormPower=%2d&FormPrice=%2d&FormSort=0&Page=0&Se
archCat=bereich%3dkrad%26sprache%3d1&bereich=krad&sprache=1&x=0&y=0

Jeg husker CB-C'eren som en af de designmæssigt mere vellykkede og blev ikke
skuffet ved gensynet på mobile.de.

Gad vide hvad prisen er på så'en en :-/ I mine øjne sikkert kun for høj :-/


> > min størelse er 76 kg. med gode kræfter.
> > ang økonomi havde jeg forventet omkring 50.000 kr til køb.
>
> Selv om du har gode kræfter vil jeg alligevel foreslå dig en NTV650, som
> er lettere end CB750'en, kører eminenet med de rette dæk og fjedre, har
> en ekstremt driftsikker og sejlivet motor og qua sin kardan er dejlig
> vedligeholdesfri. En fin cykel at starte med, selv om den er lidt smal
> om hofterne og derfor ikke føles så "bøffet" som CB'en - eller min egen
> VF750S for den sags skyld.

Fornuftige ord; men hvis det drejer sig om CB-C'eren er den så anderledes at
en forelskelse sikkert ikke sådan uden videre vil kunne transformeres over
på en anden model.
Alene p.g.a. vandkølingen der er til forskel (= større holdbarhed) vil jeg
lige gøre opmærksom på Honda's CX 500 (650?) Costum, der dog også kan være
temmelig ublu i brugtprislejet):
Link: http://www.mc-v-twin.dk/detail.asp?productID=759

--
Armand.




Richard Pade (07-12-2002)
Kommentar
Fra : Richard Pade


Dato : 07-12-02 23:33

armand wrote:
> > > Jeg er så afgjort til en chopper-model
> >
> > Eej, nu skuffer du os - prøv dog i det mindste at køre på en cykel a la
> > dit første bud - Honda CB750 - En chopper vælter bare rundt i svingene og
> > er slet ikke så sjov at køre på, end en klassisk cykel som CB750'en.
>
> Faktisk kan det jo være CB750 Costum at der tænkes på!

Det ved jeg godt, men den softchoppede C-model kom jo først senere og
blev aldrig så udbredt - de fleste forbinder vel "CB750" med en
klassiske mc? - jeg gjorde i det mindste.


> Jeg husker CB-C'eren som en af de designmæssigt mere vellykkede og blev ikke
> skuffet ved gensynet på mobile.de.

Ja, jeg ved nu ikke, den og de andre japanske og engelske softchoppere
med forlængede forgafler og lavere, trappedelt sæde var ligesom hverken
fugl eller fisk IMHO. Mon ikke de var et forsøg på at teste markedet og
se, om der var basis for full blown choppere af ikke-amerikansk
oprindelse?

> Gad vide hvad prisen er på så'en en :-/ I mine øjne sikkert kun for høj :-/

Givetvis ;)

> > > min størelse er 76 kg. med gode kræfter.
> > > ang økonomi havde jeg forventet omkring 50.000 kr til køb.
> >
> > Selv om du har gode kræfter vil jeg alligevel foreslå dig en NTV650, som
> > er lettere end CB750'en, kører eminenet med de rette dæk og fjedre, har
> > en ekstremt driftsikker og sejlivet motor og qua sin kardan er dejlig
> > vedligeholdesfri. En fin cykel at starte med, selv om den er lidt smal
> > om hofterne og derfor ikke føles så "bøffet" som CB'en - eller min egen
> > VF750S for den sags skyld.
>
> Fornuftige ord; men hvis det drejer sig om CB-C'eren er den så anderledes at
> en forelskelse sikkert ikke sådan uden videre vil kunne transformeres over
> på en anden model.

Min pointe var at i det mindst få Sher til at prøve en "rigtig" mc. Og
NTV'en er nu en fin cykel - begynder og i det hele taget - omend ikke så
karismatisk.

> Alene p.g.a. vandkølingen der er til forskel (= større holdbarhed) vil jeg
> lige gøre opmærksom på Honda's CX 500 (650?) Costum, der dog også kan være
> temmelig ublu i brugtprislejet):
> Link: http://www.mc-v-twin.dk/detail.asp?productID=759

Men det er også en både ældre og lavere cykel - til Shers 176 tror jeg
NTV'en passer bedre. CX500'eren er også så kort gearet, at man sidder og
pisker rundt med gearpinden hele tiden. I markant modsætning til NTV'en.

Spændende at høre hvad Sher bestemmer sig for.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GiBbernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2

armand (08-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 08-12-02 00:56


Richard Pade <richarPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en
news:3DF27729.B6834975@mail.dk...
> armand wrote:
> > > > Jeg er så afgjort til en chopper-model
> > >
> > Faktisk kan det jo være CB750 Costum at der tænkes på!
>
> Det ved jeg godt, men den softchoppede C-model kom jo først senere og
> blev aldrig så udbredt -

Der blev talt om en 750'er fra mellem '84 og '88, og der passer C'eren fra
'85 jo fint!


> de fleste forbinder vel "CB750" med en klassiske mc? - jeg gjorde i det
mindste.

Tjaeh :-/
Netop det med hvad den enkelte forbinder en simpel typebetegnelse med er jo
svært - Skulle det nu vise sig at være C'eren så er det jo den at
Ronald/sher forbandt med betegnelsen!

> > Jeg husker CB-C'eren som en af de designmæssigt mere vellykkede og blev
> > ikke skuffet ved gensynet på mobile.de.
>
> Ja, jeg ved nu ikke, den og de andre japanske og engelske softchoppere
> med forlængede forgafler og lavere, trappedelt sæde var ligesom hverken
> fugl eller fisk IMHO. Mon ikke de var et forsøg på at teste markedet og
> se, om der var basis for full blown choppere af ikke-amerikansk
> oprindelse?

Nej!
De er snarere modeller som de i årevis har/havde set ud i US of A for at
kunne sælge overfor HD og deres amerikanske stil !


--
Armand.




Richard Pade (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Richard Pade


Dato : 08-12-02 13:11

armand wrote:
> > > Jeg husker CB-C'eren som en af de designmæssigt mere vellykkede og blev
> > > ikke skuffet ved gensynet på mobile.de.
> >
> > Ja, jeg ved nu ikke, den og de andre japanske og engelske softchoppere
> > med forlængede forgafler og lavere, trappedelt sæde var ligesom hverken
> > fugl eller fisk IMHO. Mon ikke de var et forsøg på at teste markedet og
> > se, om der var basis for full blown choppere af ikke-amerikansk
> > oprindelse?
>
> Nej!
> De er snarere modeller som de i årevis har/havde set ud i US of A for at
> kunne sælge overfor HD og deres amerikanske stil !

Ja det gjorde de, men hen ad vejen blev disse japanske softchoppere, der
var tillempede klassiske cykler, afløst af full-blown japanske choppere
(HD-fans vil hårdnakket benægte dette til evig tid:). Det er set i det
perspektiv, at jeg mener, de japanske fabrikkerne testede potentialet
af.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GiBbernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2

armand (08-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 08-12-02 19:07


Richard Pade <richarPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en
news:3DF336C6.2D48DA9D@mail.dk...
>
> > > Ja, jeg ved nu ikke, den og de andre japanske og engelske softchoppere
> > > med forlængede forgafler og lavere, trappedelt sæde var ligesom
hverken
> > > fugl eller fisk IMHO. Mon ikke de var et forsøg på at teste markedet
og
> > > se, om der var basis for full blown choppere af ikke-amerikansk
> > > oprindelse?
> >
> > De er snarere modeller som de i årevis har/havde set ud i US of A for at
> > kunne sælge overfor HD og deres amerikanske stil !
>
> Ja det gjorde de, men hen ad vejen blev disse japanske softchoppere, der
> var tillempede klassiske cykler, afløst af full-blown japanske choppere
> (HD-fans vil hårdnakket benægte dette til evig tid:). Det er set i det
> perspektiv, at jeg mener, de japanske fabrikkerne testede potentialet
> af.
>
Test, eller at føje sig for kundekrav er svært at definere nu; men det er
rigtigt at idag er softchoppere/costum's regulære V2'ere; men der
amerikanske marked er stadig præget af det bløde costum-design når ikke det
ligefrem drejer sig om deciderede sportsmodeller, så designet overlever
stadig hinsides dammen!

--
Armand.




Richard Pade (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Richard Pade


Dato : 08-12-02 19:49

armand wrote:
> > > De er snarere modeller som de i årevis har/havde set ud i US of A for at
> > > kunne sælge overfor HD og deres amerikanske stil !
> >
> > Ja det gjorde de, men hen ad vejen blev disse japanske softchoppere, der
> > var tillempede klassiske cykler, afløst af full-blown japanske choppere
> > (HD-fans vil hårdnakket benægte dette til evig tid:). Det er set i det
> > perspektiv, at jeg mener, de japanske fabrikkerne testede potentialet
> > af.
> >
> Test, eller at føje sig for kundekrav er svært at definere nu; men det er
> rigtigt at idag er softchoppere/costum's regulære V2'ere; men der
> amerikanske marked er stadig præget af det bløde costum-design når ikke det
> ligefrem drejer sig om deciderede sportsmodeller, så designet overlever
> stadig hinsides dammen!

Hmm, så lige Honda US, de har ingen softchoppede standardcykler tilbage,
men du har da ret i at fx Triumph har den slags i den nye Speedmaster og
Bonneville America. Men de skal også nok tænke sig godt om, inden de
evt. introducerer en V-motor.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GiBbernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2

sher (08-12-2002)
Kommentar
Fra : sher


Dato : 08-12-02 07:38

Hej.
Jeg mangler lige og præsentere mig ordentligt fordi der er nogen der tror
jeg er en dame pga: mit nick, men det har jeg nu aldrig været og bliver det
heller ikke dertil er jeg for glad for kvinder(ved godt det ikke er et
problem i dag hvis jeg var dame og blev glad for en anden dame det er jo
næsten moderne) nå men tilbage sher er forbogstaverne i vores lille familie
Sanne/henrik/ emil/Ronald
Det er Custom jeg tænker på ved godt nok ikke lige hvad det custom står for
har set det ved flere mc. men det er ellers en mc der tiltaler mig meget i
udseendet men hvilke andre er der som minder om den hvis man kikker på andre
mærker? det skal lige siges jeg skal ikke have en for at køre stærkt det
idet at jeg har udlevet det fartglade vanvid i bil og er faldet til ro nu
måske godt derfor jeg først skal have en mc. nu
Hilsen Ronald
"Richard Pade" <richarPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3DF27729.B6834975@mail.dk...
> armand wrote:
> > > > Jeg er så afgjort til en chopper-model
> > >
> > > Eej, nu skuffer du os - prøv dog i det mindste at køre på en cykel a
la
> > > dit første bud - Honda CB750 - En chopper vælter bare rundt i svingene
og
> > > er slet ikke så sjov at køre på, end en klassisk cykel som CB750'en.
> >
> > Faktisk kan det jo være CB750 Costum at der tænkes på!
>
> Det ved jeg godt, men den softchoppede C-model kom jo først senere og
> blev aldrig så udbredt - de fleste forbinder vel "CB750" med en
> klassiske mc? - jeg gjorde i det mindste.
>
>
> > Jeg husker CB-C'eren som en af de designmæssigt mere vellykkede og blev
ikke
> > skuffet ved gensynet på mobile.de.
>
> Ja, jeg ved nu ikke, den og de andre japanske og engelske softchoppere
> med forlængede forgafler og lavere, trappedelt sæde var ligesom hverken
> fugl eller fisk IMHO. Mon ikke de var et forsøg på at teste markedet og
> se, om der var basis for full blown choppere af ikke-amerikansk
> oprindelse?
>
> > Gad vide hvad prisen er på så'en en :-/ I mine øjne sikkert kun for høj
:-/
>
> Givetvis ;)
>
> > > > min størelse er 76 kg. med gode kræfter.
> > > > ang økonomi havde jeg forventet omkring 50.000 kr til køb.
> > >
> > > Selv om du har gode kræfter vil jeg alligevel foreslå dig en NTV650,
som
> > > er lettere end CB750'en, kører eminenet med de rette dæk og fjedre,
har
> > > en ekstremt driftsikker og sejlivet motor og qua sin kardan er dejlig
> > > vedligeholdesfri. En fin cykel at starte med, selv om den er lidt smal
> > > om hofterne og derfor ikke føles så "bøffet" som CB'en - eller min
egen
> > > VF750S for den sags skyld.
> >
> > Fornuftige ord; men hvis det drejer sig om CB-C'eren er den så
anderledes at
> > en forelskelse sikkert ikke sådan uden videre vil kunne transformeres
over
> > på en anden model.
>
> Min pointe var at i det mindst få Sher til at prøve en "rigtig" mc. Og
> NTV'en er nu en fin cykel - begynder og i det hele taget - omend ikke så
> karismatisk.
>
> > Alene p.g.a. vandkølingen der er til forskel (= større holdbarhed) vil
jeg
> > lige gøre opmærksom på Honda's CX 500 (650?) Costum, der dog også kan
være
> > temmelig ublu i brugtprislejet):
> > Link: http://www.mc-v-twin.dk/detail.asp?productID=759
>
> Men det er også en både ældre og lavere cykel - til Shers 176 tror jeg
> NTV'en passer bedre. CX500'eren er også så kort gearet, at man sidder og
> pisker rundt med gearpinden hele tiden. I markant modsætning til NTV'en.
>
> Spændende at høre hvad Sher bestemmer sig for.
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GiBbernakken
> Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
> Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2



Richard Pade (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Richard Pade


Dato : 08-12-02 13:21

sher wrote:
> Det er Custom jeg tænker på ved godt nok ikke lige hvad det custom står for
> har set det ved flere mc. men det er ellers en mc der tiltaler mig meget i
> udseendet men hvilke andre er der som minder om den hvis man kikker på andre
> mærker?

Der er rigtig mange i den stil fra de år - alle de japanske mærker havde
den slags softchoppere, og mon ikke også du kan finde et par italienske,
der minder om dem i stilen. MC Årbogen fra de år har nok kun et fåtal
pga det danske markeds lidenhed, men prøv at finde tyske eller
amerikanse årbøger, eller søg gennem mærkernes hjemmesider. Fx Honda har
en stor del del omend ikke samtlige modeller præsenteret i tidslinier,
du kan finde her:
http://www.honda.co.jp/pressroom/library/motor/sports/cb_cbx/index4.html
(Start på page 1 - slut på page 9)

De japanske sider kan du evt. få nogenlunde oversat til engelsk på:
http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr

God jagt - men du må nu love os at prøve et udpluk af forskellige typer
- klassiske, chopper og gadeenduro'er - inden du beslutter dig for
købet. Ellers kan du let komme til at snyde dig selv for den
køroplevelse, som du nu er ude efter.


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GiBbernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2

Bjørn S (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 06-12-02 18:56


"sher" <sher@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3df084f8$0$71654$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg er så afgjort til en chopper-model
> min størelse er 76 kg. med gode kræfter.
> ang økonomi havde jeg forventet omkring 50.000 kr til køb.
> hvad koster den i forsikring ? jeg er elitebilist i bil har det nogen
> betydning?Hilsen Ronald

Vedrørende forsikring, det er nemt nok at ringe rundt til de forskellige
selskaber med aktuel model og høre. Jeg fik overført min bilforsikring til
Top og fik således også eliteforsikring med på min MC, selv om jeg er
nybegynder på lige den.

Kan oplyse at på min NTV650 gir jeg 1950,- (efter MC-Touring-rabatten)
helårlig med fuld kasko, og da bor jeg i udlkanten af KBH.
Så kan man selvfølgelig sige at det er en lidt halvkedelig gubbe-cykkel uden
de vilde prestationer, men fornemmelsen er der nu 99 %

/Bjørn



Jonas Holt (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 06-12-02 20:31

> Vedrørende forsikring, det er nemt nok at ringe rundt til de forskellige
> selskaber med aktuel model og høre. Jeg fik overført min bilforsikring til
> Top og fik således også eliteforsikring med på min MC, selv om jeg er
> nybegynder på lige den.


Jeg gjorde det omvendt - fik overført mine skadefri år fra mc til bil. Jeg ringede til flere selskaber (8-10
stk.), men Top var de eneste der ville lade mig starte som elite_bilist_

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste