GPS Garmin V - det dur!!!
Fra : Søren Dahl

Dato : 05-12-02 22:36

Hej NG

Jeg kan virkelig ikke forså alle de dårlige miner der har været
omkring Garmin GPS V - måske bunder dette i, at nogle føler sig
utrolig snydt, (efter de selv har købt et meget dyrer produkt) fordi
Aldi har nogle dygtige indkøber som kan få produkterne ned i en
fornuftig pris. Jeg blev faktisk inspireret, da jeg her på
nyhedsgruppen så, at Aldi havde GPS V på tilbud, og gik ud og købte
mig en.

Og min kommentar! HOLD KÆFT DET DUR!!!!

Jeg har stort set ikke nogle dårlige kommentare om denne enhed
(endnu), jeg synes den virker utrolig fornuftig, og den er tilmed
MEGET præsis - og har naturligvis også husnumre indkodet. Jeg kan
iøvrig heller ikke se, hvad man ellers skulle kunne have behov for,
som almindelig privat bruger.

Men bevares - og alt respekt for dem som har investeret i et produkt
til 10K+ - disse produkter har naturligvis flere funktioner - og
sikkert også en langt bedre skærm. Jeg vil omvendt også sige, at hvis
jeg havde givet standard prisen (7395,- ca) ville jeg også synes det
var for meget for denne. Men 2999 - den er billigt, og jeg føler
virkelig den er pengene værd og lidt til! Det medfølgende program (CD)
virker dog en anelse simpel - men kan dog det, det skal! Synes ellers
det virker simpelt og informativt, den måde den arbejder på - man får
det at vide, som man har brug for - man skal jo et eller andet sted,
også have tid til at køre sin MC/bil, ikke??

MVH Søren
- Opel Kadett
- Opstaldet Suzuki Bandit 600 (SUK - sig mig er jeg den eneste som
glæder mig for vildt til 1. marts? :))))))))))))))))) JEG ER FANDEME
VED AT FÅ LANGE NOSSER AF MIN KADETT - NÅR MIN KADETT PASSERE 100 -
HAR BANDITEN SQU PASSERET 200+!!!!!!! - IKKE NOGET AT SIGE TIL AT MAN
HØRER OM FOLK SOM FALDER I SØVN VED RATTET!!!!!!!!!

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 05-12-02 22:57

"Søren Dahl" <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> det at vide, som man har brug for - man skal jo et eller andet sted,
> også have tid til at køre sin MC/bil, ikke??

Tjah.. Men har du undersøgt hvad et kort der dækker mere end det du har,
koster? Og hvad med memory til den?
Se så snakker vi nogle beløb der er større end det du har givet for GPS'en.
Garmin laver gode produkter, helt sikkert - men hvis man er storbruger, så
skal man op i de store modeller!

Men tillykke med den, og hold nu øjnene på vejen selv om du har fået sådan
en smart lille skærm.
Der er vel en lille dame til den, som kan snakke?

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : BSV

Dato : 06-12-02 11:35

Hej

Nej der er ingen dame der snakker og skærmen kunne være meger bedre i
sollys. Det gør faktisk at den efter min megen er livsfarlig da man måske
glemmer at kigge på vejen.

BSV
ZX12R 02

Fra : Kenneth T

Dato : 06-12-02 17:36

> Nej der er ingen dame der snakker og skærmen kunne være meger bedre i
> sollys. Det gør faktisk at den efter min megen er livsfarlig da man måske
> glemmer at kigge på vejen.

Så har du måske også monteret gaffatape over dit spedometer &
omdrejningstæller, så du ikke glemmer at kigge på vejen hvis du forsøger at
skifte gear efter omdr. tælleren?

Eller holder du bare rullen stram til MCèn skyder (omdrejningsbegrænseren),
og skifter der, således du ikke skal flytte din opmærksomhed?

:)

...og det er da ikke meget bedre med kortlommer i tanktasker?

Der er selvfølgelig en risiko ved alt, men størstedelen af eens opmærksomhed
bør selvfølgelig være på trafikken.

-
MVH
Kenneth T
ZX9R & Garmin EtrexVista

Fra : Palle Madsen

Dato : 11-12-02 18:11

Thomas Buus Andersen wrote:

> [...]
> Garmin laver gode produkter, helt sikkert - men hvis man er storbruger, så

Rygter siger at man kan få en gratis unlock kode til hele europa hvis man har
købt sin GPS V efter en eller anden dato i foråret 2002. En supporter hos
Garmin Europe bekræftede i en email.
Man skal bare skrive eller faxe et brev til Garmin Europe hvor man forklarer
hvad man vil have og medsender kopi af købskvittering.
Jeg faxede for et par dage siden og kigger med længsel efter posten hver
dag.......

Palle

--
"There exist only 10 kinds of people: the ones that know about
binary numbers, and the ones that dont."

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 11-12-02 23:45

Palle Madsen <Palle@sfw.dk> wrote:

>Jeg faxede for et par dage siden og kigger med længsel efter posten hver
>dag.......
Lad os endlig høre, når/hvis der dukker noget op.

--
Kåre

Fra : Palle Madsen

Dato : 16-12-02 11:37

"Kåre Nejmann" wrote:

> Lad os endlig høre, når/hvis der dukker noget op.

Og i dag dukkede der en kuvert fra Garmin Europe op i posten med et stk "City
Select Europe Certificate" som låser alle regioner op.
Ind på http://www.gamin.com/unlock - taste taste taste cut & paste og vupti
så er der adgang til hele skivens indhold - incl download til GPS´en.

Palle

Fra : wheeler

Dato : 05-12-02 23:31

> [...]

BANDITEN SQU PASSERET 200+!!!!!!! - IKKE NOGET AT SIGE TIL AT MAN
> HØRER OM FOLK SOM FALDER I SØVN VED RATTET!!!!!!!!!

Bandit....Formoder at de omtalte "200+" er på uret...og ikke målt?

Wheeler

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 05-12-02 23:48

> BANDITEN SQU PASSERET 200+!!!!!!! - IKKE NOGET AT SIGE TIL AT MAN
>
> Bandit....Formoder at de omtalte "200+" er på uret...og ikke målt?
>
> Wheeler

Hey hey en Bandit kan faktisk køre 205km/t er der da nogen der på står, og
det er som standart! Hvor mange 100% standart Banditter tror i der kører
rundt?

Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com
http://dfm.divvy.dk/?id=7

---

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 06-12-02 09:59

Søren Dahl wrote:
> [...]
> fornuftig pris. Jeg blev faktisk inspireret, da jeg her på
> nyhedsgruppen så, at Aldi havde GPS V på tilbud, og gik ud og købte

Jeps, det er noget der dur, jeg har haft min omkring et ½ år efterhånden,
den virker fortrinelig til de fleste ting, dog kan man godt opleve de små
forskelligheder der kan lavet på vejene efter at kortet i GPS enheden er
blevet produceret. Det største minus for Garmin GPS V må være den begrænset
memory på 19mb. Det er ikke engang nok til et detaljeret kort over hele
Danmark, men kun ca. 80-85%. Der er dog indbygget i GPS'en et basekort over
hele vesteuropa men kun men de store hovedveje. Men de duer kun som nød..

> [...]
> MEGET præsis - og har naturligvis også husnumre indkodet. Jeg kan
> iøvrig heller ikke se, hvad man ellers skulle kunne have behov for,

Præsis, har kun få gange oplevet på MC at den har mistet forbindelsen til
satelitterne, og det var på Amagerbrogade. Derudover har jeg været en del
ude at gå med den i forbindelse med en lille ny hobby jeg har fået mig. (
www.geocaching.com ) ude i skoven svinger modtager forholdene meget, men det
er kun auktuelt hvis man er ude på offroader.

Fra : per

Dato : 06-12-02 10:37

Hej

Kan man opgradere den med mere memory , f.eks. 256 ?

Er det cf.kort eller ???

Mvh Per-Nille

Fra : Jesper Skriver

Dato : 06-12-02 12:12

On Fri, 6 Dec 2002 10:37:01 +0100, per wrote:
> Hej
>
> Kan man opgradere den med mere memory , f.eks. 256 ?

Nej, desværre ikke, det er indbygget i den.

Det er også den eneste anke jeg har på min GPS V

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 06-12-02 12:13

per wrote:
> Hej
>
> Kan man opgradere den med mere memory , f.eks. 256 ?
>
> Er det cf.kort eller ???
>
> Mvh Per-Nille

En Garmin GPS V kan du ikke sætte et større hukommelses kort i desværre, den
er født med de 19mb. Så hvis du skal en tur udenfor landets grænser og vil
f.eks have dig et detaljeret kort over Rom så er du nød til at ligge det
ind. Så hvis man skal toure meget rundt i Europa en sommer skal man nok have
sin bærbar med, så kan man ligge kort ind på vejen.

--
MVH Rune http://dfm.divvy.dk/?id=27
Yamaha TDM850

Fra : Bjørn S

Dato : 06-12-02 13:40

"RuneR (TDM850)" <ruro@get3net.dk> skrev i en meddelelse

> ind. Så hvis man skal toure meget rundt i Europa en sommer skal man nok
have
> sin bærbar med, så kan man ligge kort ind på vejen.

-Eller besøge en computercafe med medbragte kabler, cd-rom og unlock-kode.
Gad vite hvad de sa når du begynder at tilslutte kabler og indstallere
software på deres Counter-strike - dåse ... )

Jeg er også meget glad for min, og har brugt den en hel del både i bil og
MC, og især efter at jeg fandt en fornuftig holder og permanent strøm til
mc'en er den uundværlig.
Hvor tit har du ikke kørt en god vej.... 2 måneder senere kan du ikke huske
den...Grrrr.
No problemos - hvis du havde din GPS med dig tegner den et track af turen,
og du kan altids gå ind på pc'en og få turen tegnet ind på kortet.

Andre ganger er det mere sport i at orientere sig i forhold til det
gammeldagse papirkort vi alle (burde) kænde, men skal man finde et bestemt
sted i en fart, ved at løbe tør for bensin, eller navigere i stup mørke
foretrækker jeg nu stadig min GPS.

/Bjørn

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 10-12-02 00:37

"Bjørn S" <bjosko@NOSPAMyahoo.com> wrote:

>især efter at jeg fandt en fornuftig holder og permanent strøm til
>mc'en er den uundværlig.

Det må du gerne uddybe lidt: Hvilken holder er det? Og hvordan har du
gjort med strøm?

--
Kåre

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 10-12-02 00:37

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 10-12-02 12:19

Kåre Nejmann wrote:

> Det må du gerne uddybe lidt: Hvilken holder er det? Og hvordan har du
> gjort med strøm?

Hej Kåre

Jeg har denne holder http://www.gps.dk/product/detail/description/40/4/161
den passer dog bedst på "rør" styr men den fungerer rigtigt godt på TDM'en.

Strøm har jeg ikke rigtig fået ordnet endnu, men du kan jo kigge lidt på
Peter Hasselbalchs side.

http://www.hasselbalchs.dk/ under MC teknik - GPS på MC

Fra : Bjørn S

Dato : 10-12-02 16:17

> [...]
TDM'en.

> Strøm har jeg ikke rigtig fået ordnet endnu, men du kan jo kigge lidt på

Og jeg bruger den samme, men også strømkabelen derfra:
http://www.gps.dk/product/detail/description/40/4/153
dog skal du være klar over at de tager 70 kr. oveni for porto/emballasje

/Bjørn

Fra : Buck

Dato : 12-12-02 19:40

En anmeldelse ses da gerne på www.dmcn.dk *<