Tændrørskabler...
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 04-12-02 15:53

Uhh.. Nu står jeg og er klar til at starte maskinen efter mange måneder uden
så meget som et kvæk fra motoren. Men jeg kan skisme ikke huske hvordan det
var med tændrørskablerne.
Jeg mener at de to der går ud fra tændspolen til venstre skal gå til 1 og 4,
mens den anden skal til 2 og 3. Men jeg kan ikke huske det.
Er der nogle der lige kan hjælpe ?

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Mads Lund

Dato : 04-12-02 16:35

> Jeg mener at de to der går ud fra tændspolen til venstre skal gå til 1 og
4,
> mens den anden skal til 2 og 3. Men jeg kan ikke huske det.
> Er der nogle der lige kan hjælpe ?

Det lyder ikke helt forkert. Muligvis skal du bytte rundt på højre og
venstre i dit regnestykke, men normalt er kablernes længde passet til så det
giver sig selv.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 04-12-02 18:42

Øv øv.. Hun vil ikke starte....

Prøvede at hælde benzinen ud af tanken, og fylde helt frisk på, samtidig med
at jeg tømte svømmehusene.
Intet resultat. Prøvede et sæt gamle tændrør jeg havde, der skete heller
ikke noget.

Så prøvede jeg at give den et par pift benzinstart ind gennem kaburatorene,
og den begyndte at hoste, men gik straks ud igen..

Så den står nok på nye tændrør, og noget kaburatorvæske, så jeg kan få
drevet det sidste vand der måtte være i tanken bort.

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 04-12-02 18:56

> [...]
>
> Så den står nok på nye tændrør, og noget kaburatorvæske, så jeg kan få
> drevet det sidste vand der måtte være i tanken bort.

1. Prøv at vaske tændrørene i sprit, for derefter at tørre med en
hårtørrer.

2. Smid en bil-akku på (stop bilmotoren), så du har masser af juice
(..og Ja, en mc-starter og andet kan godt tåle den noget højere spænding
grundet den noget mindre indre modstand)

3. Hoster den lidt for derefter ikke at ville noget, så prøv at holde
fuld hane et stykke tid (..for så er motoren nok druknet og har brug for
lidt luft)

PS. Tændrørsslangerne er som regel afmålte så de passer, men skulle de
sidde lidt forkert et øjeblik gør det ikke noget, en MC-motor tænder på
alle takter på alle cylindre alligevel.

mvh.
Kenneth (R1)

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-12-02 19:54

> 3. Hoster den lidt for derefter ikke at ville noget, så prøv at holde
> fuld hane et stykke tid (..for så er motoren nok druknet og har brug for
> [...]
______________________________

Hvis en motor er druknet giver man den vel ikke fuld hane = meget benzin ??
For i så fald virker det tricks ikke med mig... jeg lukker helt af for
gassen, hvad enten det er knallert, bil plæneklipper eller motorcykel, for
derefter (for det meste) at kunne høre et par host, og så får den hane igen.

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 04-12-02 19:31

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse

> 1. Prøv at vaske tændrørene i sprit, for derefter at tørre med en
> hårtørrer.
De har stået i cellulosefortynder, og er blevet tørret af. Tippet har jeg
fået af
Special MC i Aalborg

> 2. Smid en bil-akku på (stop bilmotoren), så du har masser af juice
> (..og Ja, en mc-starter og andet kan godt tåle den noget højere spænding
> grundet den noget mindre indre modstand)

Nåh du mener godtnok jeg skal slukke motoren inden jeg tager batteriet af?

> 3. Hoster den lidt for derefter ikke at ville noget, så prøv at holde
> fuld hane et stykke tid (..for så er motoren nok druknet og har brug for
> lidt luft)
Tjow, men hjælper det noget? Spjældene løfter sig jo ikke før motoren kører
, på sådan en
vacum-kaburator.

> PS. Tændrørsslangerne er som regel afmålte så de passer, men skulle de
> sidde lidt forkert et øjeblik gør det ikke noget, en MC-motor tænder på
> alle takter på alle cylindre alligevel.

Jeg har fundet ud af dem :)

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 04-12-02 22:02

> Nåh du mener godtnok jeg skal slukke motoren inden jeg tager batteriet
af?

...såfremt du brugte startkabler. For så kan det godt være spændingen
bliver en kende for høj.

Kenneth (R1)

Fra : Fer

Dato : 04-12-02 20:19

> PS. Tændrørsslangerne er som regel afmålte så de passer, men skulle de
> sidde lidt forkert et øjeblik gør det ikke noget, en MC-motor tænder på
> alle takter på alle cylindre alligevel.

Nej, den tænder samtidig på cyl 1&4 og cyl 2&3..... dvs den har 2
tidspunkter den tænder for 2 forskellige cyl på, og en af de to har så
blanding der kan antændes. hvis man bytter om på tændrørskabel til cyl 1&2,
men 3&4 sidder rigtigt, vil den kunne starte (omen besværligt) og den vil gå
meget ringe.

Når du sidder på cyklen er venstre tændspole til cyl 1&4 og højre er til
2&3.

mvh Tommy Fer

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 04-12-02 21:58

> [...]
1&2,
> men 3&4 sidder rigtigt, vil den kunne starte (omen besværligt) og den

Ups, det er vist rigtig nok, jeg bøjer mig i støvet..

Kenneth (R1)