Fartmålinger!!
Fra : Monsieur

Dato : 04-12-02 14:55

Spørgsmål :

Over hvor lang afstand skal politiet foretage måling med POLICE PILOT for at
den kan siges at være nøjagtig??

Grunden til spørgsmålet er at en god kammyrat er blevet målt i tæt trafik på
en 4 sporet vej i bymæssig bebyggelse over 384 m men først stoppet knap 2 km
efter. Problemet for ham er at han i forvejen er betinget frakendt i 3 år.
Hans håb er nu at den måling der er foretaget ikke er brugbar idet den er
lavet over for kort en afstand!!

Er der nogen der evt har blevet frikendt over samme afstand ca eller er der
ikke noget at gøre???

MVH

Jens

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 04-12-02 14:58

hmm De plejer som regel at være gode nok der der målinger.. Kan ikke lige
mindes nogen der har haft held til at ændre den.

Brian W.

" Som næsten altid køre pænt inde i byen"

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-12-02 16:21

Var hans måling over 70% igen.

Kender selv en som har en betinget, og han har fået at vide at han skal over
de 70% igen før at kortet ryger.

Men hvis han er målt i tæt traffik, må alle andre da også have kørt for
stærkt, eller også har han vel kørt "lidt frækt"

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Bjørn S

Dato : 04-12-02 17:11

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Var hans måling over 70% igen.

Og hvordan gik det forøvrig med ham (ikke dig Henrik, snuppet bare en
passende reply-sted :) som blev målt i en kurve hvor han holdt inderspor og
politiet var i ytterbane ?

/Bjørn

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-12-02 21:16

Husker godt indlægget. Men det er ikke meget man har hørt til det. Så det
faldt nok ikke ud til hans fordel :-/

Fra : mc-stup

Dato : 04-12-02 20:33

Monsieur skrev:

> [...]
> lavet over for kort en afstand!!
>
> Er der nogen der evt har blevet frikendt over samme afstand ca eller er der

Hej!

Lige her med et hurtigt skud, så mener jeg fra en retssag for ikke så længe
siden, at det er minimum 500 meter med sådan en dims, men jeg tror, at man kan
få det at vide på det lokale dommerkontor eller fra politiet. Rigspolitiet har
udsendt en skrivelse, der fortæller om det.

Mvh

Stup
XS1100S (Der har fået selskab af en halvvild kat i sit vinterhi.....GRRRRRRRR
)

Fra : Bo-gsx-R

Dato : 04-12-02 22:55

> Over hvor lang afstand skal politiet foretage måling med POLICE PILOT for
at
> den kan siges at være nøjagtig??

det kan jeg desværre ikke huske, men mctc har en advokat som gerne sender
noget
info. ang. korrekt brug af police pilot. der var en der fik medhold pga. at
afstanden
fra bil til mc'en var over 100 m.
men dette er ikke gældende hvis de bruger et meget markant mærke, hvor der
ikke er tvivl om, hvornår "offeret" præcist passerer slut-markeringen.
er det fx. en bro over en motorvej, så er afstanden ubegrænset.
og får at få frakendt kortet, så skal det være >70% 2. gang også.

Fra : Jacob Trøst Nielsen

Dato : 04-12-02 23:39

"Bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er det fx. en bro over en motorvej, så er afstanden ubegrænset.
> og får at få frakendt kortet, så skal det være >70% 2. gang også.

Helt korrekt! Hovedreglen er, at målingen skal være på 500 meter, men der er
utallige domme for kortere distancer. Og det giver jo også mere "rabat" i
målingen jo kortere distance, der bliver målt over.

Mvh.
Jacob