Yamaha XJ600 går på 2 eller 3 cylindre i t~
Fra : Bo Stilling Christia~

Dato : 04-12-02 12:23

Hej med jer.

I maj købte jeg XJ600 47.000 km. Da gik den upåklageligt.

Nu står den på 52.000 km, og går meget ujævnt i tomgang, når den kører med
omdrejninger kører den upåklageligt. Det plejer også at hjælpe når den
bliver godt varm.

Jeg har fundet, at det er cylindren længst til højre der ikke er med. Jeg
har prøvet at skifte alle tændrør, men det hjælper ikke.

Jeg har på fornemmelsen at det er kaburatoren - er der nogen der kan sige
et par bevingede ord om det - om det er rigtigt, og hvad jeg kan gøre. Er
det rensning eller justering ?

Hilsen

Bo Stilling Christiansen
XJ-600, DT-250

Fra : Mads Lund

Dato : 04-12-02 12:53

Start med at tømme bensinen ud af svømmerhusene. Der sidder oftest en skrue
i bunden af svømmerhesene, så det kan gøres uden at skulle have
karburatorerne af. Hvis det ikke hjælper, er næste skridt at rense
karburatorerne, uden at skrue på noget. Og først derefter er den måske
nødvendigt at gå i gang med justering.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Bo Stilling Christia~

Dato : 04-12-02 13:42

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in article
<u0mH9.2530$Wb1.874@news.get2net.dk>...
> [...]
> karburatorerne af. Hvis det ikke hjælper, er næste skridt at rense
> karburatorerne, uden at skrue på noget. Og først derefter er den måske

Hej Mads.

Jeg tror du er inde på noget her. Jeg har oplevet, at den kun kørte på 3
cylindre permanent i 5 km i træk. For at få den 4. cyliinder med, tog jeg
sømmeskruen ud i bunden af kaburatoren og benzin-slangen af tanken - og så
blæste jeg med kompressoren i hullet i bunden af kaburatoren. Det hjalp.

Men derfor kan det jo godt være, at ét eller andet tomgangsrør /dysse er
stoppet til.

Det er vel noget med, at jeg skal have afmonteret alle 4 kaburatorer og
have dem op på arbejdsbænken for at jeg kan komme til ????

Hilsen Bo

Fra : AW på TRX

Dato : 04-12-02 13:08

> [...]
>
> Nu står den på 52.000 km, og går meget ujævnt i tomgang, når den kører med
> omdrejninger kører den upåklageligt. Det plejer også at hjælpe når den

Der står i instruktionsbogen anført 3 typer tændrør i forskellige
varmegrader som den kan køre med.
Som standard er den monteret med den mellemste type.
Skift til den varmeste type.

(....og nej, den tager ikke skade af at køre med det varmeste tændrør der er
anbefalet i instruktionsbogen, tværtimod burde den nok være standardmonteret
med det på vores breddegrader, mens modeller solgt i Kenya nok burde være
standardmonteret med det koldeste, men sådan er det ikke....)

Allan

Fra : armand

Dato : 05-12-02 01:00

Bo Stilling Christiansen <bocFJERN@MIGsonofon.dk> skrev i en

> [...]
> et par bevingede ord om det - om det er rigtigt, og hvad jeg kan gøre. Er

Er det et problem for én enket cylinder, er det oftetst i karburatoren man
skal søge; men eftersom at vand og snavs oftest er et problem for den
lavest-liggende (v: sidestøtteben) karburator, kan jeg ikke befri mig for
tanken om et dårligt tændrør/hætte eller tændkabel (fugt) !

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-12-02 15:19

"om et dårligt tændrør/hætte eller tændkabel (fugt)"

Det var lige præcis det der var galt med min XJ'er i sin tid. Helt præcis
var det kablerne det var galt med.

--
Mvh.
Henrik (som godt ved det kan ske på alle MC'er)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Polle

Dato : 07-12-02 11:32

Det lyder som vand i karburatoren. Tøm og rengør svømmerhusene. Hvis du
kører i denne tid, hvor temperaturen skifter over og under 0gr C., er det
klogt at komme en smule karburatorsprit i hver gang du tanker.

Håber det hjalp.

mvh

Jens P. Lauridsen