Forsikringsdækning ved køb af brugt knalle~
Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 06-12-02 20:20

Jeg står for at skulle købe en brugt knallert privat. Men hvordan med
forsikring?

Det er meningen, at hvis og såfremt jeg vil købe den, jeg skal ned og se på,
så skal jeg køre hjem på den. Men hvordan med den lovpligtige
ansvarsforsikring i det tilfælde? Er jeg dækket af sælgers? Eller er det
vare ok at køre hjem, og så hurtigst muligt få tegnet en forsikring?

Håber på lidt afklaring....

Mvh.
Lisa

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 06-12-02 20:26

"Lisa Terpe Woods" <terpe@fdfmosede.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ansvarsforsikring i det tilfælde? Er jeg dækket af sælgers? Eller er det
> vare ok at køre hjem, og så hurtigst muligt få tegnet en forsikring?

Mener bestemt at sælgers forsikringspolice gælder (3 uger?) efter du har
købt. Den lovpligtige gælder svjv knallerten uafhængigt af føreren.

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 06-12-02 22:49

> Mener bestemt at sælgers forsikringspolice gælder (3 uger?) efter du har
> købt. Den lovpligtige gælder svjv knallerten uafhængigt af føreren.

Jeg mener også den følger knallerten i en 'overgangsperriode' som for
biler og MC (der er den 3 uger). Det er jo ikke ulovligt at kører på en
vens knallert, så længe han har den forsikret - om ikke andet, så kan
sælger jo bare være din ven indtil du selv får den forsikret :)

/Thomas

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 06-12-02 23:45

"Thomas Gulholm" <gt@dsr.kvl.dENMARk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vens knallert, så længe han har den forsikret - om ikke andet, så kan
> sælger jo bare være din ven indtil du selv får den forsikret :)

Man skal dog huske at medbringe forsikringspapire... ellers vanker der bøde
når (hvis) man bliver stoppet :(

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 07-12-02 13:45

On Fri, 06 Dec 2002 23:44:53 +0100, Brian Axelgaard wrote:

> Man skal dog huske at medbringe forsikringspapire... ellers vanker der
> bøde når (hvis) man bliver stoppet :(

Med mindre vi taler om Knallert-45, det er dog lidt tvetydigt i teksten.

/Martin

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 07-12-02 14:32

"Martin L. Johansen" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

> Med mindre vi taler om Knallert-45, det er dog lidt tvetydigt i teksten.

Der er ikke blevet nævnt noget om omregistrering, det vil derfor antages det
at det er en 30'er...

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 07-12-02 15:01

On Sat, 07 Dec 2002 14:31:48 +0100, Brian Axelgaard wrote:

> Der er ikke blevet nævnt noget om omregistrering, det vil derfor
> antages det at det er en 30'er...

Rigtigt, men vi er trods alt i gruppen hvor megen info udelades til stor
kamp for os tankelæsere...

/Martin

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 07-12-02 14:32

"Martin L. Johansen" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
> On Fri, 06 Dec 2002 23:44:53 +0100, Brian Axelgaard wrote:
> Med mindre vi taler om Knallert-45, det er dog lidt tvetydigt i teksten.

....desuden findes en Jog ikke i 45'er model - så hedder den Axis.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 07-12-02 14:59

On Sat, 07 Dec 2002 14:32:11 +0100, Brian Axelgaard wrote:

> ...desuden findes en Jog ikke i 45'er model - så hedder den Axis.

Hvor står der noget om Jog?

/Martin

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 07-12-02 15:00

> Hvor står der noget om Jog?

....i tråden neden under... jeg så lige Jog ud af øjenkrogen, og tænkte ikke
videre over det. troede at det var en Jog.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 07-12-02 23:25

On Sat, 07 Dec 2002 15:00:22 +0100, Brian Axelgaard wrote:

> ...i tråden neden under... jeg så lige Jog ud af øjenkrogen, og
> tænkte ikke videre over det. troede at det var en Jog.

Okay, jeg troede lige det var mig der havde overset noget

/Martin

Fra : Thomas

Dato : 08-12-02 14:44

"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> "Martin L. Johansen" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
>
> ...desuden findes en Jog ikke i 45'er model - så hedder den Axis.

Jo Yamaha jog findes også som 45'er. Den nye model
Med skivebremse

mvh. Thomas

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 08-12-02 16:49

On Sun, 08 Dec 2002 14:44:22 +0100, Thomas wrote:

> Jo Yamaha jog findes også som 45'er. Den nye model Med skivebremse

Ja jeg mente nok! Troede lige jeg var ved at blive senil...

/Martin