Dæk størrelse...
Fra : Duffi

Dato : 04-12-02 23:06

Hej gruppe..

Gør det noget at man kører med en anden størrelse dæk end den som er
foreskrevet... på yamsen skal der 250-17 dæk på men kan man f.eks godt sætte
300-17 dæk på???

250 og 300 er da bare hvor brede de er, eller er jeg gal på den??

håber på svar denne gang...

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 05-12-02 07:20

Duffi wrote:
> [...]
> godt sætte 300-17 dæk på???
>
> 250 og 300 er da bare hvor brede de er, eller er jeg gal på den??

Det er bredden ja hhv 2,5 og3 " (tomme)
Jeg havde et 325 crossbagdæk på min ymerhakker , og det var der ingen
problemer i....

--
Mvh Claus
(cb750 f2 '77 + Aprilia Sonic '99 <-- vintermøvert)

Fra : Holger Danske

Dato : 05-12-02 08:12

Duffi wrote:
> [...]
> godt sætte 300-17 dæk på???
>
> 250 og 300 er da bare hvor brede de er, eller er jeg gal på den??

Du har ret Duffi, det er bredden der angives med de 250 og 300, hvilket
betyder henholdsvis 2" og 3".
Man kan dog få et problem med bagskærmen når man går højere op end 300, så
tjek lige at der er plads først.
Jeg har en Cross-svinger på og den rykker baghjulet ekstra 150 mm bagud og
længere "ned" i forhold til stellet, og så kan man komme endnu
bredere/højere dæk på. *vbg*

H.D.
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --