4 løbet
Fra : Karsten

Dato : 04-12-02 17:35

Hej findes der en 4 løbet jagt gevær ??
, min makker der er ved at tage jagttegn siger ja , jeg har aldrig set , end
sige hørt om sådan en

Fra : Valle

Dato : 04-12-02 18:22

Tror du ikke han har været fuld og set dobbelt ??

Jack V

Fra : Aske

Dato : 04-12-02 18:41

du kan se det på jagtmuseet i Odder, det er et besøg værd
Aske

Fra : sailor99

Dato : 04-12-02 19:05

Kaldes en "Vierling"

Georg

Fra : Frans Jensen

Dato : 04-12-02 20:05

On Wed, 4 Dec 2002 17:35:25 +0100, "Karsten" <pa2@image.dk>
wrote:

>Hej findes der en 4 løbet jagt gevær ??

ja da,

en vierling

som regel lavet med 2 haglløb, et riffelløb og et salonriffelløb,
hvor salonriffelløbet ligger under haglløbene faktisk i samlingen
mellem haglløbene og riffelløbet

Kilde:Jægerens Håndbog skrevet af Paul Wellendorf
J. Fr. Clausens forlag 1969 side 98

hvor det nævnes at sådanne våben ikke er almindelige, og kun
laves på bestilling

--
girls and sex
can't beat