Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
V: Netfremkaldelse
Fra : Lars

Dato : 06-12-02 09:58

Hej

Jeg prøver at få overblik på hvor man kan få fremkaldt sine digitale
billeder via aflevering / Upload.
Endvidere hvilken kvalitet de forskellige leverer ( Både opløsning og selve
produktet ( hvor kan man vælge papir osv. ) / Sker der beskæring osv.

Med venlig hilsen

Lars

Fra : John Smith

Dato : 06-12-02 11:18

Hej

http://foto.jubii.dk - der har jeg fået fremkaldt 2 gange nu - ca 100
billeder ialt. Jeg er ret godt tilfreds med det.

De beskærer lidt i toppen og bunden hvis billederne ikke er rigtigt format -
men det er ikke noget der gør så meget.

Så er de billige. :)

/JS

--
www.BuFFer.webbyen.dk - mit site :)
http://www.fastfreeway.dk?ref=10890 - mere trafik til din hjemmeside !

Fra : KNL DtP

Dato : 06-12-02 11:44

"Lars" <lars9999@NOSPAMexcite.com> skrev i en meddelelse

> Jeg prøver at få overblik på hvor man kan få fremkaldt sine digitale
> billeder via aflevering / Upload.

Jeg har handlet en hel del gange ved JapanPhoto, og jeg må sige at jeg har været
yderst tilfreds. Jeg får udelukkende lavet 20x30 cm forstørrelser af scan fra enten
negativ eller dias, og kvaliteten har altid været i top.

Med en rigtig opsat skærm rammer udprintet næsten 100%. Skarphed og farvemæthed er
også dejlig.

Eneste catch er at de klipper eller rettere zoomer lidt ind på billedet, så der ryger
mellem 0,5 og 1,0 mm på alle kanter. Derfor klipper jeg billedet i PhotoShop i
2:3-forhold og tilføjer derefter en sort kant på hhv. 20 og 30 pixels hele vejen
rundt. Så får jeg hele billeder med.

Mit scan ligger originalt i TIFF. Opløsningen fra scannere er som regel 2720 ppi,
hvilket giver omkring 9,7 MegaPixels. JapanPhoto tager (via nettet) kun JPEG-filer,
så jeg gemmer mit billede i med kompression 11 eller 12 (max) i PhotoShop. Kører
somregel lidt Unsharp mask på billedet, og det giver et dejligt skarpt indtryk på det
færdige print. Dette skal dog ikke overdrives, for så får billedet sådan et falskt
skær over sig.

Prisen er:
10 x 15 cm = 2,50 kr.
15 x 20 cm = 10,00 kr.
20 x 30 cm = 20,00 kr.

.... når man bestiller over nettet er der ikke noget startgebyr og man henter
billederne i den nærmeste forretning.

http://www.japanphoto.dk/default.asp?file=/asp/Page.asp?PK_Menu=78&PK_Page=46

Upload og bestilling er en leg og man får en mail når billederne er fremkaldt. Det
kan næsten ikke være nemmere.

Jeg har desuden prøvet Struer Foto, som ligeledes leverer en fornem kvalitet. Dog er
prisen lidt højere og man e-mailer billederne fremfor web-upload.

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk