GRATIS
Fra : Kai Jensen

Dato : 04-03-01 21:38

Jeg har et lille firma som mangler kunder.

Er det tilladt at tilbyde gratis bogføring og regnskabsassistance, for så
senere at få dem som kunder ?

Mange hilsner
Kai

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 04-03-01 23:13

On Sun, 4 Mar 2001 21:38:15 +0100, Kai Jensen wrote in dk.erhverv
<97u9ba$bha$1@news.inet.tele.dk>:

>Jeg har et lille firma som mangler kunder.
>
>Er det tilladt at tilbyde gratis bogføring og regnskabsassistance, for så
>senere at få dem som kunder ?

Det er jeg ikke helt klar over, men mon folk vil tage dig seriøst hvis
du tilbyder det gratis.

Hvad med at tilbyde en prøveperiode på et par måneder til det halve af
hvad du havde tænkt dig at forlange som normal pris. Så er du i kontakt
med kunderne, og kan bedre snakke med dem om deres ønsker og særlige
behov.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Michael Harboe

Dato : 05-03-01 01:08

Hej Kaj!

Ulovligt er det ikke - men måske en lidt uhensigtsmæssig måde du
markedsfører din lille virksomhed på. Når du vil udføre arbejdet gratis,
kan det virke som om, at kvaliteten ikke helt er som den skal være.

Hvad med at prøve "grundet ledig kapacitet - kvalitet til rimelige
penge" !

Jeg er selv registreret revisor; jeg ved ikke hvad du er? Men i henhold
til revisorlovgivningen dækker ansvarsforsikringen ikke, hvis man ikke
har beregnet sig et "normalt" honorar. Både du og dine fremtidige
kunder bør være opmærksomme på denne lille detalje.

I øvrigt har jeg flere relevante uddannelser og erfaringer, som jeg
gerne deler ud af, såfremt du måtte ønske dette.

Mange venlige hilsener

Michael

Kai Jensen <hortex@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:97u9ba$bha$1@news.inet.tele.dk...

Fra : IMB

Dato : 05-03-01 22:29

> [...]
> Jeg har et lille firma som mangler kunder.
>
> Er det tilladt at tilbyde gratis bogføring og regnskabsassistance, for

Hej Kai
Det er ikke nogen god ide, da virksomheder jo kan bruge det fradrag, som
dit honorar måtte blive.

Du skulle hellere begynde at annoncere i dit lokalområde eller i
fagblade, som er målrettet til "dine"
kommende klienter.

Held og Lykke
siger jeg til en konkurrent, men jeg har nok at se til.

Hilsen
Inge
www.sitecenter.dk/imb-finans.dk

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 06-03-01 23:26

>Inge Wrote:
> Det er ikke nogen god ide, da virksomheder jo kan bruge det fradrag, som
dit honorar måtte blive.

Bare henvend jer til mig, så er jeg parat til at give jer et fradrag, der
siger spar to - til vores fælles glæde??

Hej Inge, jeg ved hvad du mener, men jeg kunne bare ikke lade være.

Mvh. Jørgen

PS. undskyld Inge, jeg kom til at sende mailen direkte til dig.