Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedbehandling.
Fra : scooter

Dato : 05-12-02 14:53

Hej.
Jeg har et digital fotoap. og har taget nogle billeder. Nu er det sådan
at jeg gerne vil sende dem vidre på mail
men de fylder alt for meget et billed fylder ca 1,90 MB hvordan får jeg
dem lavet om så jeg kan sende måske 20
af gangen. Jeg har brugt det billedprogram der hedder ACDSee 4.0 Kan jeg
lave dem om der????

MVH. SCOT.

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Blom

Dato : 05-12-02 16:48

"scooter" <scooter.news@kandu.dk> skrev
Jeg har brugt det billedprogram der hedder ACDSee 4.0 Kan jeg
> lave dem om der????

ACDSee er vist begrænset hvad du kan med, men hent en prøveversion af
PaintShop Pro på http://www.jasc.com/products/psp/ . Med det program kan du
komprimere dine billeder og så gem dem i JPG, så kan du få dem til at fylde
en brøkdel af det de fylder nu.
I stedet for at sende dem på mail, så kan du med fordel lægge den på nettet
og linke til dem, så dine venner selv dovnloader dem.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : max

Dato : 05-12-02 16:58

> [...]
nettet
> og linke til dem, så dine venner selv dovnloader dem.

Søren Blom - hvorfor svarer du når dit svar ikke rigtigt.. Og du i det
hele taget ikke aner hva du snakker om - scooter skal bare sætte sig
ned og læse hjælpefilerne til acdsee og finde ud af at programmet egner
sig særdeles glimrende til lige præcis det han spørger om..
PaintShopPro er sikkert et glimrende stykke software, men til den opgave
er acdsee eller det gratis irfanview helt nok.. .-)))) max

Fra : Per, Odense

Dato : 05-12-02 18:23

I news:THKH9.59357$HU.4029540@news010.worldonline.dk , skrev max
<maxartz@hotmail.com> , bl.a. :

> [...]
> PaintShopPro er sikkert et glimrende stykke software, men til den
> opgave er acdsee eller det gratis irfanview helt nok.. .-)))) max

Ja,
For at spare lidt tid med "hjælp", kan jeg hjælpe lidt på vej.
Hvis du åbner et billede og klikker på >Enhance< kommer der et nyt vindue,
her klikker du på >Resize< og får mulighed for at indstille størrelsen på
billedet. Du skal langt ned hvis du vil sende 20 billeder ad gangen.
Derefter kan du "save as" og får mulighed for at vælge hvor meget billedeet
skal komprimeres. Jo mere du komprimere, jo mindre fylder billedet, men det
går ud over kvaliteten.
Med ACDSee er det kun lykkedes for mig at ændre et billede af gangen - jeg
mener der i gruppen før er beskrevet programmer der kan gøre det med en stak
filer på en gang - søg evt på Google - groops.
--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-02 19:37

"Per, Odense" <per.herholdt@***tdcadsl.dk> mumbled in

> Med ACDSee er det kun lykkedes for mig at ændre et billede af gangen -
> jeg mener der i gruppen før er beskrevet programmer der kan gøre det
> med en stak filer på en gang - søg evt på Google - groops.

Prøv evt. ACDSee 5.0 som kan ændre mange billeder på en gang.

Det er efterhånden blevet et ret avanceret program :)

Hilsner!

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-12-02 20:24

On 05 Dec 2002 18:37:25 GMT, "Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjatjydedotdk>
wrote:

>Prøv evt. ACDSee 5.0 som kan ændre mange billeder på en gang.
>
>Det er efterhånden blevet et ret avanceret program :)

Tjah - det kan ms' gratis Power Tools til Win Xp (og måske andre
windåzer?) såmænd også. Ret avanceret ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-02 19:09

Peter Loumann <peloda@tiscali.dk> mumbled in

> Tjah - det kan ms' gratis Power Tools til Win Xp (og måske andre
> windåzer?) såmænd også. Ret avanceret ...

hmm ifølge www.creativeelement.com, som laver power tools til
windows, koster power tools 18$.. ACDSee koster godt nok 50$,
men gratis er de ikke!

Vær hilset!

Fra : Peter Loumann

Dato : 07-12-02 19:37

On 07 Dec 2002 18:08:52 GMT, "Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjatjydedotdk>
wrote:

>hmm ifølge www.creativeelement.com, som laver power tools til
>windows, koster power tools 18$..

Ak ja, hvornår lærer folk dog at læse det, jeg mener, ikke det, jeg
skriver Jeg mente naturligvis Power Toys

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

som er fra MS og gratis.

>Vær hilset!

Så hjertelig i lige måde!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-02 13:39

> Ak ja, hvornår lærer folk dog at læse det, jeg mener, ikke det, jeg
> skriver Jeg mente naturligvis Power Toys
>
> http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Jamen jeg skal nok prøve - jeg tænkte også først på powertoys men
jeg huskede kun powertoys som quickres, xmouse, tweakui etc. fra
tidligere tider :)) Der er da lidt mere her.

los hilsnos

Fra : Lars

Dato : 07-12-02 21:18

"scooter" <scooter.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> dem lavet om så jeg kan sende måske 20
> af gangen. Jeg har brugt det billedprogram der hedder ACDSee 4.0 Kan jeg

Hej
Jeg har kun version 3.0 af ACDSee men den virker fint - så din version 4.0
må kunne ligeså... den kan Batch-komprimere - Vælg Browse - og marker de
filer du vil komprimere - Derefter Convert i Tools Menuen. ( Husk at sætte
hvor meget du vil komprimere - og vælge at den ikke skal overskrive)

Mvh

Lars