Tabeller i frontpage.
Fra : Torben

Dato : 04-03-01 21:57

Hej,

Jeg har 2 spørgsmål til tabeller:

Er der nogen her der kan sige mig hvorfor jeg ikke kan kopier en tabel ind i
en anden tabel uden at den tabel der bliver kopieret ind kommer til at gå
uden for rammerne i den tabel den skal kopiers ind i ?

Hvis jeg laver en tabel med f.eks 1 række og 2 kolonner, sætter et billede
ind i kolonnen til højre og vil skrive tekst i den til venstre og jeg ikke
vil have at den skal have en bredde på mere end 980 pixel, hvad gør jeg så ?
Jeg har prøvet at sætte tabel og celle egenskaber til denne bredde. Men når
jeg så skriver fortsætter den med at skrive ud af i stedet for nedad.

Mvh

Gert

Fra : Camilla Scharff

Dato : 06-03-01 20:56

Torben <nope@nope.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:VVxo6.428$4v3.9914@news.get2net.dk...
> [...]
> en anden tabel uden at den tabel der bliver kopieret ind kommer til at gå
> uden for rammerne i den tabel den skal kopiers ind i ?

Fordi en celle er en celle... dvs. når du har lavet en tabel med en eller
flere celler, så kan FP ikke "vide", at du nu vil have en kopieret tabel til
at være inde i en af de eksisterende celler - men vil altså forsøge at gøre
det bedst muligt og udvide den eksisterende tabel så den passer til det, som
du kopierer ind i den. OK, lidt kryptisk svar - men det er mit bedste bud

Du er altså nødt til at indsætte en ny tabel for at få det til at være, som
du vil have det.

> [...]
når
> jeg så skriver fortsætter den med at skrive ud af i stedet for nedad.

Hmmm... jeg plejer nu godt at kunne få mine tabeller til at acceptere en
specifik pixel-bredde... Prøv at lave en ny side, indsæt en ny tabel, som du
så sætter bredde på inden du begynder at udfylde i den - sådan gør jeg, og
det funker.

Mvh. Camilla

Fra : Torben

Dato : 07-03-01 20:12

Hej,

Tak for dit svar. Jeg kan stadigvæk ikke forstå at den ikke opfatter, den
tabel jeg vil kopier ind som et hvert andet objekt.

Jeg har prøvet det du siger adskillige gange. Men den gør det alligevel. Kan
det være en bug i programmet ?

torben