Kryptering
Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 05-12-02 20:25

Jeg vil gerne have krypteret et område af min HD (ikke med kriminelle
hensigter!!!).

Jeg mindes at man engang kunne få PGP gratis.
I dag koster det 39$ på det amerikanske site og - såvidt jeg kan forstå -
væsentligt mere på det europæiske.
Kan den gamle - og gratis - version downloades et sted, eller findes der
alternative programmer til kryptering?

Med venlig hilsen

Jesper Krarup Nielsen, Sæby

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-12-02 21:43

Jesper Krarup Nielsen wrote:

> Jeg mindes at man engang kunne få PGP gratis.

Det kan du stadig på http://www.pgpi.org.
Du kan vist også hente en version med harddiskkryptering, men så skal du
vist have fat i en meget gammel version.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 06-12-02 00:07

Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk> writes:

> Det kan du stadig på http://www.pgpi.org.
> Du kan vist også hente en version med harddiskkryptering, men så skal du
> vist have fat i en meget gammel version.

F.eks. 6.02i, som er den sidste der officielt inkludere pgpdisk.
Man kan vist kun lave FAT-drev på en PGP-disk. Jeg har ikke lavet en
ny længe :)

Et alternativ kunne være Scramdisk, som også er gratis og ikke bliver
udviklet mere (ukommercielt altså - de har lavet et nyt produkt der
koster penge).

/L

Fra : Henrik Segalt

Dato : 06-12-02 10:59

www.ipgpp.com
(mener jeg at huske)
Imad's pgp side, med hans viderudvikling af PGP incl. PGP disk.
Virker også under XP.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-12-02 21:11

On Thu, 5 Dec 2002 20:25:26 +0100, "Jesper Krarup Nielsen"
<jesper@krarupnielsen.dk> wrote:

> Jeg vil gerne have krypteret et område af min HD (ikke med kriminelle
> hensigter!!!).

Og skal vi gætte os til, hvilket operativsystem, du anvender? (I
Windows XP er det indbygget og lige til at slå til, også for en
enkelt folder, hvis man ønsker det).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Casper

Dato : 20-12-02 07:37

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in

> Windows XP er det indbygget og lige til at slå til, også for en
> enkelt folder, hvis man ønsker det).

Er det ligeså sikkert som PGP disk ?

Var det ikke PGP disk som tvind benyttede og som policen ikke kunne bryde ?

--
Med Venlig hilsen

Casper

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-12-02 09:11

Casper wrote:

> Var det ikke PGP disk som tvind benyttede

Måske, jeg ved det ikke med sikkerhed.

> og som policen ikke kunne bryde ?

Så vidt jeg erindrer brød de ikke nogen kryptering.
Var der ikke noget om, at de fandt passwords skrevet
ned? Eller var der nogen, der talte over sig?

Hvem er fjenden i Aalborg?

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-02 11:13

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote in

> Måske, jeg ved det ikke med sikkerhed.
Nej, som jeg husker det, så var det tyske SafeGuard.

> Så vidt jeg erindrer brød de ikke nogen kryptering.
> Var der ikke noget om, at de fandt passwords skrevet
> ned? Eller var der nogen, der talte over sig?

Jeg husker det som en medarbejder, der kom til at tale over sig og
dermed udlevere passwordet. Det viser styrken i et krypteret system
Det er ikke stærkere end det svageste led og det er nu en gang os
mennesker.

mvh Lars

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-12-02 19:51

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote:

>Så vidt jeg erindrer brød de ikke nogen kryptering.
>Var der ikke noget om, at de fandt passwords skrevet
>ned? Eller var der nogen, der talte over sig?

Nogle passwords fik man fra medarbejdere.

Andre blev svjv fundet med et ordbogsangreb, hvor man i stedet
for en fuld ordbog brugte en samling af ord og navne fra
tilgaengelige Tvind-dokumenter. Det er egentlig enormt smart -
sandsynligheden for, at nogen bruger et password med relation til
deres arbejde, er sikkert meget stor.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-12-02 22:57

Allan Olesen wrote:

> sandsynligheden for, at nogen bruger et password med relation til
> deres arbejde, er sikkert meget stor.

Ja, folk burde gøre som mig og bruge tilfældigt genrerede passwords.

Hvem er fjenden i Aalborg?