nye programmer......
Fra : preben ipsen

Dato : 04-12-02 17:26

hej
er her nogen der kender denne fejlmelding:

Upload Error:500 Connection refused (Winsock error #10061) - Rq:5 -
Stat:500 - Err:10061

den kommer ved alle ny-installerede programmer....også selvom jeg slår min
firewall fra, og windows indbyggede er også slået fra.
det gælder kun nye programmer....de "gamle" kommer fint på nettet og
servere.

preben

Fra : F.Larsen

Dato : 04-12-02 21:14

"preben ipsen" <preben@bornholm.org> wrote in message
> [...]
> firewall fra, og windows indbyggede er også slået fra.
> det gælder kun nye programmer....de "gamle" kommer fint på nettet og

Hvilket program får du fejlen fra. Fejlen er en typisk FTP fejl kode ...

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/GranCanaria/

Fra : preben ipsen

Dato : 04-12-02 21:17

jamen den kommer ved alle nye installationer af programmer der bruger
internettet...f.eks Opera...Avant browser...Icii....Coffecam...der er bare
blokeret..har også prøvet at skifte firewall....det må ligge i Windows et
sted...er forøvrigt XP

preben

Fra : F.Larsen

Dato : 04-12-02 22:25

> [...]
> blokeret..har også prøvet at skifte firewall....det må ligge i Windows et

Kan du slet ikke komme på internettet ?

Fra : preben ipsen

Dato : 04-12-02 23:08

jo...alle "gamle" programmer kommer fint på....det er kun de nye der ikke
vil.....så der er sket noget indefor de sidste 14 dage....

> "preben ipsen" <preben@bornholm.org> wrote in message

> [...]

---

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 04-12-02 23:54

> jo...alle "gamle" programmer kommer fint på....det er kun de nye der
> ikke vil.....så der er sket noget indefor de sidste 14 dage....

Tænk rigtig godt over hvilken software der kan tænkes at nægte 'nye'
programmer adgang til internettet, samtidig med at det holder en liste
over hvilke der godt må. Er det muligt at det er endnu en andenrangs
softwarefirewall der laver ballade?

Det undrer mig iøvrigt at alle programmer kan komme med samme fejlbesked
- er det 'det nye program' der kommer med fejlen, eller noget helt andet?

Du kan iøvrigt glæde mig, og sikkert andre, ved at læse

Knud

Fra : F.Larsen

Dato : 05-12-02 01:05

> [...]
> jo...alle "gamle" programmer kommer fint på....det er kun de nye der ikke
> vil.....så der er sket noget indefor de sidste 14 dage....

Kører du fildelingssoftware eller andet "gratis" software som indeholder
reklame halløj ?

mange af disse programmer har det med talentløs overskrivning af systemfiler
som kan gøre din PC ustabil ...

har du prøvet at køre en spyware scanner.
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : preben ipsen

Dato : 05-12-02 18:12

har nu prøvet alt..mener jeg selv...fjernet alt spyware...kørt komplet virus
scan igen...fjernet div. programmer.....men nye programmer kan stadig ikke
komme på nettet....mon en ny installation af Windows kan løse det?

preben

---

Fra : JeRNdoE

Dato : 05-12-02 22:03

Check om du har slået XP's indbygget firewall til, hvis ja, prøv at slå den
fra og se om det hjælper....

-K

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 06-12-02 05:24

"preben ipsen" <preben@bornholm.org> wrote in

mon en ny installation af Windows kan løse det?

Ja.

--
Knud