Hvornår er filen færdig ???
Fra : Mors

Dato : 06-12-02 08:37

Hi !
I mit program laver jeg en "stor" csv fil
jeg ville derfor gerne vide hvornår den var færdiglavet, inden jeg går
videre i mit program

???
mvh
Mors

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 06-12-02 12:22

hej der.....

Mors wrote:

> Hi !
> I mit program laver jeg en "stor" csv fil
> jeg ville derfor gerne vide hvornår den var færdiglavet, inden jeg går
> videre i mit program

den er ferdig, naar du er ferdig med at skrive den......
<open fil>
for ix:=0 to 10000000 do
begin
gør et eller andet...
skriv fil....
end;
<close fil>

....... nu er din fil færdig....

/finn

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 06-12-02 13:18

Næ nej... filen er først færdig, når den er lukket...

--

Dybdahl Engineering: http://dybdahl.dk/
Delphi brugergruppen DAPUG: http://dapug.dk/

Fra : Calle.

Dato : 06-12-02 13:53

Lars B. Dybdahl wrote:
> Næ nej... filen er først færdig, når den er lukket...

Det er derfor han skriver close fil inden han skrver den er færdig >

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Hans Chr. Nørgaard L~

Dato : 07-12-02 20:22

Mors skrev i meddelelsen <3df053c7$0$216$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
>I mit program laver jeg en "stor" csv fil
>jeg ville derfor gerne vide hvornår den var færdiglavet, inden jeg går

Jeg forstår det sådan at filen bliver oprettet når du kører programmet og du
vil så gerne have et signal, når filen er færdigoprettet.

Hvad med at bruge en "ShowMessage", lige efter linien med Closefile.

Hilsen
H.C.

Fra : René Jensen

Dato : 08-12-02 18:19

Hans Chr. Nørgaard Larsen wrote:
> Jeg forstår det sådan at filen bliver oprettet når du kører programmet og du
> vil så gerne have et signal, når filen er færdigoprettet.
>
> Hvad med at bruge en "ShowMessage", lige efter linien med Closefile.

Eller han kan kalde sin funktion, der opretter/redigere i .CSV-filen,
med en post-message metode. Således vil der blive sendt en bestemt
Windows message til programmet (eller et andet program), og så skal der
man bare lave noget message-handling til at håndtere det der skal
håndteres når en fil er færdig.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Mors

Dato : 09-12-02 07:20

Prøver på en anden måde :
jeg kalder 'pkzip.exe' fra mit program, som zipper "noget" for mig
kan jeg afæse hvornår den er færdig med det ???