Lave en fil 2 bytes kortere
Fra : Finn Tolderlund

Dato : 05-12-02 08:34

Jeg bruger eVB og har brug for at gøre en fil 2 bytes kortere.
Det er en binær fil uden nogen egentlig structur.
Filen har f.eks. en længde på 336938 bytes og jeg skal skære de sidste 2
bytes væk så filen bliver 336936 bytes lang.
Hvordan gør man det?
På forhånd tak
--
Finn Tolderlund

Fra : Jan V.

Dato : 05-12-02 09:39

"Finn Tolderlund" <finn@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Filen har f.eks. en længde på 336938 bytes og jeg skal skære de sidste 2
> bytes væk så filen bliver 336936 bytes lang.

1 byte = 1 tegn - så hvis du fjerner 2 tegn, så BURDE den blive 2 byte
kortere.

Jan

Fra : Finn Tolderlund

Dato : 05-12-02 10:36

"Jan V." <jvFJERNDETTE@OG DETTEHEROGSÅmiljodata.dk> wrote in message

> "Finn Tolderlund" <finn@nospam.com> skrev i en meddelelse
> >

> 1 byte = 1 tegn - så hvis du fjerner 2 tegn, så BURDE den blive 2 byte
> kortere.
> Jan

Ja tak, det ved jeg godt.
Det jeg skal bruge er noget kode der kan gøre det.
Jeg har kigget hjælpen igennem, men kan ikke finde nogen kommander i eVB der
kan sådan noget.
--
Finn Tolderlund

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 06-12-02 20:40

Noget i stil med dette??

' ( undskyld mit navn for funktionen! :)
Private Sub FormindskFil(ByRef Filnavn As String, ByRef FaerreBytes As Long)
If Dir(Filnavn) = "" Then Exit Sub ' Fil ikke fundet
If FaerreBytes <= 0 Then Exit Sub ' Ugyldig parameter
Dim b() As Byte
Dim l As Long
Open Filnavn For Binary Access Read Lock Read Write As #1
l = LOF(1) - 1 - FaerreBytes
If l < 0 Then
l = -1
Else
ReDim b(0 To l) As Byte
Get #1, , b()
End If
Close #1
Kill Filnavn
If l = -1 Then
Open Filnavn For Binary Access Write Lock Read Write As #1
Close #1
Else
Open Filnavn For Binary Access Write Lock Read Write As #1
Put #1, , b()
Close #1
End If
End Sub

.... dog er det teoretisk lidt en besværlig måde for store filer, da den
først læser hele filen ind i rammen undtagen de bytes der ikke skal med (så
vis den er virkelig stor skal den til at bruge den virtuelle ram på
harddisken!) og derefter gemmer den dataen i filen igen.
Hvis det skulle laves rigtig smart, skulle den gå ind og direkte ændre
filstørrelsen ved at få windows til at skrive en ny filstørrelse til
harddisken og fjerne de sidste bytes, der ikke skal med - men hvordan dette
gøres ved jeg ikke. Denne metode kræver nemlig ikke noget specielt af
rammen.

Men jeg håber du kan bruge funktionen ...

Mvh. Bjarke

Fra : Finn Tolderlund

Dato : 09-12-02 09:24

Tak for din funktion.
Desværre vil eVB ikke acceptere syntaksen.
Nok fordi eVB er en kastreret version af VB.
Men jeg har løst problemet på en anden måde.
Jeg lavede et DLL i eVC++ som jeg kalder fra eVB.
I eVC++ kan jeg få lov til at gøre det jeg ikke kan i eVB.
Tak for dit svar.
--
Finn Tolderlund

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 09-12-02 10:21

"Finn Tolderlund" <finn@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Tak for din funktion.
> Desværre vil eVB ikke acceptere syntaksen.
> Nok fordi eVB er en kastreret version af VB.

....og så er det, at jeg er dum og nysgerrig nok til at spørge: Hvad er eVB?

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-12-02 11:13

Som svar på skriblerier forfattet af Jens Vestergaard

> "Finn Tolderlund" <finn@nospam.com> skrev i en meddelelse
>
> ...og så er det, at jeg er dum og nysgerrig nok til at spørge: Hvad
> er eVB?

Muligvis http://www.appforge.com/?

Eller eMbedded Visual Basic?
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?ur
l=/msdn-files/027/001/963/msdncompositedoc.xml

http://tinyurl.com/3cz2

Google er som altid din bedste ven

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 09-12-02 11:13

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Google er som altid din bedste ven

Næe, næe - mine bedste venner er de rigtige mennesker, der færdes i NGerne -
ikke en tilfældig søgerobot!