glade fjæs
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 05-12-02 23:55

Hvordan sætter I de der små s/h-billeder på jeres indlæg?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-12-02 01:59

jens.rasmussen@jubiipostadresse.dk (Jens Rasmussen) writes:

> Hvordan sætter I de der små s/h-billeder på jeres indlæg?

De små sort/hvide er såkaldt x-faces, som integreres i en x-header i
hvert indlæg du skriver. De var lidt flottere i farver hører til
MacSOUP og kræver at du bruger programemt og henter en særlig fjæs-fil
ned. Læs en fin beskrivelse af begge dele her:

http://home4.inet.tele.dk/marathon/MacSOUP/faces/

Og lav dit egen x-face med "Online X-Face Converter":

http://www.dairiki.org/xface/

God fornøjelse.

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-12-02 11:18

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 06-12-02 23:04

Hej Janus.

Janus Sandsgaard <janus@mac.com> wrote:

> De små sort/hvide er såkaldt x-faces, som integreres i en x-header i
> hvert indlæg du skriver. De var lidt flottere i farver hører til

Sig mig, mener du, at man kan lave dem i farver med MacSoup????

I øvrigt understøttes x-faces også af nogle linux-programmer.

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-12-02 23:14

sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) writes:

> Sig mig, mener du, at man kan lave dem i farver med MacSoup????

Ja, det forekommer mig at MacSoup har sit eget system (forskelligt fra
x-faces), som understøtter farver og lidt bedre opløsning - men det er
aldrig noget jeg har leget med.

> I øvrigt understøttes x-faces også af nogle linux-programmer.

Jups. X-faces er det almindelige. MacSoup-faces det hemmelige
format...

-j

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-12-02 23:41

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Ja, det forekommer mig at MacSoup har sit eget system (forskelligt fra
> x-faces), som understøtter farver og lidt bedre opløsning - men det er
> aldrig noget jeg har leget med.

Det er også rigtigt, men man skal selv downloade en database med
billederner og have dem liggende på harddisken. Der findes en database
til <dk.edb.mac>, men man kan ikke have databaser for flere grupper
liggende, så vidt jeg ved. Men man kan vel selv opbygge dem. Jeg har
ikke sat mig ind i det, men jeg har tidligere haft databasen, som vist
ligger hos René Erichsen.

> Jups. X-faces er det almindelige. MacSoup-faces det hemmelige
> format...

Og MacSOUP understøtter da også X-Faces.
--
Henrik Münster
Esbjerg