E-Mail
webnoob 5265
Email alias til flere personer
Fra : sharkan

Dato : 04-12-02 22:25

Hej,

Vi har bredbånd, men kun mulighed for en email, men dog flere alias.

Hvordan kan jeg sætte Outlook op til kun, at modtage mail på min adresse /
mit alias, og ikke på min kærestes ? Jeg har lavet en regel som videresender
mails til hende, men så modtager jeg den også, og det er ikke så smart at
den er videresendt fra mig, når hun modtager den.

Jeg har desuden en mailserver kørende til mit domæne, hvor jeg selv har et
par email adresser, men kan jeg sætte den op til at redirecte mail fra vores
bredbånd, så det ikke ryger i min postkasse først ?

Det hele er koblet sammen på den måde at min pc kører router, altså med 2
netkort. Det ene netkort til bredbånd og det andet til en switch, hvor min
kæreste så er koblet på.

På forhånd tak.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-12-02 23:25

sharkan wrote:

> Jeg har desuden en mailserver kørende til mit domæne, hvor jeg selv har et
> par email adresser, men kan jeg sætte den op til at redirecte mail fra vores
> bredbånd, så det ikke ryger i min postkasse først ?

Hvis du har en mailserver kørende, hvorfor så bøvle med den
emailadresse I har fået til bredbåndet? Lav en mailadresse til
hver af jer på mailservere, du tømmer din og hun tømmer sin.
Bredbåndsadressen forwarder du til den ene af mailboxene, hvis du
da ikke bare lader den passe sig selv?

Dengang jeg fik adsl hos Cybercity fik jeg en mailadresse med 3
c'er og et nummer, men det betyder jo ikke at jeg skal bruge den
til noget..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 06-12-02 10:19

Se nærmere her:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=40901&dogtag=tdco-mo-mn

Fra : BJ.DK

Dato : 09-12-02 10:41

"JSH (9800)" <jstenbak@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Se nærmere her:
> http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=40901&dogtag=tdco-mo-mn

Bemærk, at hvis spørgsmålet vitterligt gik på Outlook (Office) indeholder
den så vidt jeg kan se slet ikke den regel.

Børgesen