/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
Sort/hvid på TV
Fra : KE


Dato : 06-12-02 17:52

Hej NG

Jeg skriver på vegne af en kammerat som er den heldige ejer af en næsten ny
bærbar computer
(specs: @computer 1020 (noname), 1700 Mhz, 256 MB ram og et SIS650
grafikkort - WinXP)

Når han kobler den til TV via svhs er billedet sort/hvid. Jeg har nu brugt
en lille time på at finde det sted hvor man skifter til Pal-G for at få
farve på sit danske tv. Problemet er at denne funktion findes ikke.

Jeg ved der kan komme farve på Tv'et idet jeg selv har TVout på min
stationær og det fungerer upåklageligt. Så derfor burde vi kunne få farverne
frem på selvsamme tv sluttet til hans bærbar.

Er det os som er dumme eller hvad sker der? Nogen som har et ligende
grafikkort?

Jeg tør ikke forsøge at update driveren efter at jeg forsøgte dette på min
egen computer med det resultat at flere spil ikke fungerede længere.

Help.....

Kim






 
 
Lars LYning (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars LYning


Dato : 06-12-02 18:27

Prøv evt. et composite kabel, det virker for mig!

Lars


"KE" <kimkoruperiksen[removethis]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3df0d591$0$21764$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej NG
>
> Jeg skriver på vegne af en kammerat som er den heldige ejer af en næsten
ny
> bærbar computer
> (specs: @computer 1020 (noname), 1700 Mhz, 256 MB ram og et SIS650
> grafikkort - WinXP)
>
> Når han kobler den til TV via svhs er billedet sort/hvid. Jeg har nu brugt
> en lille time på at finde det sted hvor man skifter til Pal-G for at få
> farve på sit danske tv. Problemet er at denne funktion findes ikke.
>
> Jeg ved der kan komme farve på Tv'et idet jeg selv har TVout på min
> stationær og det fungerer upåklageligt. Så derfor burde vi kunne få
farverne
> frem på selvsamme tv sluttet til hans bærbar.
>
> Er det os som er dumme eller hvad sker der? Nogen som har et ligende
> grafikkort?
>
> Jeg tør ikke forsøge at update driveren efter at jeg forsøgte dette på min
> egen computer med det resultat at flere spil ikke fungerede længere.
>
> Help.....
>
> Kim
>
>
>
>
>



Flemming Joensson (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 06-12-02 18:58

"KE" <kimkoruperiksen[removethis]@hotmail.com> wrote in
news:3df0d591$0$21764$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Jeg ved der kan komme farve på Tv'et idet jeg selv har TVout på
> min stationær og det fungerer upåklageligt. Så derfor burde vi
> kunne få farverne frem på selvsamme tv sluttet til hans bærbar.
>
> Er det os som er dumme eller hvad sker der? Nogen som har et
> ligende grafikkort?

Nope - men hvordan bruger du TV-out fra din stationære?
Er det med composite eller Svideo kabel?

Hvis det er med composite så skal du bruge et composite kabel til den
bærbare også (eventuelt en Svideo til Composite adapter). Hvis TV'et
virker med Svideo så er det rigtig nok at det kan være en PAL/NTSC-
indstilling der kan være skyld i det. Men efter min mening er det
kablet den er gal med, så tjek det først.

Flemming

KE (07-12-2002)
Kommentar
Fra : KE


Dato : 07-12-02 02:21

> > Er det os som er dumme eller hvad sker der? Nogen som har et
> > ligende grafikkort?
>
> Nope - men hvordan bruger du TV-out fra din stationære?
> Er det med composite eller Svideo kabel?
>
> Hvis det er med composite så skal du bruge et composite kabel til den
> bærbare også (eventuelt en Svideo til Composite adapter). Hvis TV'et
> virker med Svideo så er det rigtig nok at det kan være en PAL/NTSC-
> indstilling der kan være skyld i det. Men efter min mening er det
> kablet den er gal med, så tjek det først.
>


jeg kan afsløre at det er samme kabel jeg bruger - Svhs fra både stationær
og bærbar. Det vil sige:

Jeg flytter simpelthen kablet over i den bærbare, hvor billedet så bliver
sort hvid. Jeg har ingen chance for at skifte PAL mv. på den bærbare, jeg
forstår det ikke....

Vil dog overveje at anbefale den omskifter som nævnes i denne tråd. Kan det
virkelig passe at der ikke er nogen som har tilsvarende grafikkort?

Kim




Frank Andersen (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Frank Andersen


Dato : 06-12-02 19:17

Samsung sælger et lille kabel, som de kalder, hold nu fast, "colorfix" til
at sætte på svhs-kablet. Så kører det. Jeg købte mit hos Computer-City. Men
det findes nok billigere.
"KE" <kimkoruperiksen[removethis]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3df0d591$0$21764$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej NG
>
> Jeg skriver på vegne af en kammerat som er den heldige ejer af en næsten
ny
> bærbar computer
> (specs: @computer 1020 (noname), 1700 Mhz, 256 MB ram og et SIS650
> grafikkort - WinXP)
>
> Når han kobler den til TV via svhs er billedet sort/hvid. Jeg har nu brugt
> en lille time på at finde det sted hvor man skifter til Pal-G for at få
> farve på sit danske tv. Problemet er at denne funktion findes ikke.
>
> Jeg ved der kan komme farve på Tv'et idet jeg selv har TVout på min
> stationær og det fungerer upåklageligt. Så derfor burde vi kunne få
farverne
> frem på selvsamme tv sluttet til hans bærbar.
>
> Er det os som er dumme eller hvad sker der? Nogen som har et ligende
> grafikkort?
>
> Jeg tør ikke forsøge at update driveren efter at jeg forsøgte dette på min
> egen computer med det resultat at flere spil ikke fungerede længere.
>
> Help.....
>
> Kim
>
>
>
>
>



Anders Majland \(Rep~ (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 06-12-02 19:43

> Samsung sælger et lille kabel, som de kalder, hold nu fast, "colorfix"
til
> at sætte på svhs-kablet. Så kører det. Jeg købte mit hos
Computer-City. Men
> det findes nok billigere.

Ja det består af en 100ohms modstand .... Hvis du putter signalet ind i
tv'et via en scart adapter er det 100 ohm fra pin 15 til pin 20 på dit
scart, og vupti du har farver.

Se evt. hwb.sunsite.dk for en beskrivelse af hvad det er du loder sammen


/A




KE (07-12-2002)
Kommentar
Fra : KE


Dato : 07-12-02 02:23

>
> Ja det består af en 100ohms modstand .... Hvis du putter signalet ind i
> tv'et via en scart adapter er det 100 ohm fra pin 15 til pin 20 på dit
> scart, og vupti du har farver.
>
> Se evt. hwb.sunsite.dk for en beskrivelse af hvad det er du loder sammen
>
>

Rolig nu - lodder..... nix!

Jeg ville bare gerne hjælpe en kammerat - mit eget virker jo fint nok. Jeg
forstår bare ikke hvordan det kan være man ikke kan ændre på instillinger af
PAL/NTSC ..... Vil videregive infoen om dims til at slutte i enden af svhs
kabel. Tak for det.

Kim




-=Madsen=- (07-12-2002)
Kommentar
Fra : -=Madsen=-


Dato : 07-12-02 09:27

<-------------------->
> Rolig nu - lodder..... nix!
>
> Jeg ville bare gerne hjælpe en kammerat - mit eget virker jo fint nok. Jeg
> forstår bare ikke hvordan det kan være man ikke kan ændre på instillinger
af
> PAL/NTSC ..... Vil videregive infoen om dims til at slutte i enden af svhs
> kabel. Tak for det.
>
<--------------------->

Hvis du ville ha en lille chance for hjælp, kunne du jo ha startet med at
fortælle om hvilken bærbar og hvilken grafikkort som der sidder i den ??



Flemming Joensson (07-12-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 07-12-02 18:43

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in
news:assbd3$2fco$1@news.cybercity.dk:

>
> Hvis du ville ha en lille chance for hjælp, kunne du jo ha startet
> med at fortælle om hvilken bærbar og hvilken grafikkort som der
> sidder i den ??
>

Dette er sakset fra hans start på tråden:

> (specs: @computer 1020 (noname), 1700 Mhz, 256 MB ram og et SIS650
> grafikkort - WinXP)

Mvh.
Flemming



-=Madsen=- (07-12-2002)
Kommentar
Fra : -=Madsen=-


Dato : 07-12-02 22:51

<------------------>
> Dette er sakset fra hans start på tråden:
<------------------>
Du har sørme ret *Sorry* kender ikke noget til SIS..



Thomas Dorf Nielsen (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Dorf Nielsen


Dato : 06-12-02 21:12

On Fri, 6 Dec 2002 17:51:41 +0100, "KE"
<kimkoruperiksen[removethis]@hotmail.com> wrote:

>...
>finde det sted hvor man skifter til Pal-G for at få
>farve på sit danske tv.
>...

Det er altså PAL-G herhjemme, ikke PAL-B?

Hvad er i øvrigt betydningerne af PAL-[A..Z]? Er der nogen, der har et
godt link?

/dorf

Wormie (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Wormie


Dato : 08-12-02 10:51

> Jeg ved der kan komme farve på Tv'et idet jeg selv har TVout på min
> stationær og det fungerer upåklageligt. Så derfor burde vi kunne få
farverne
> frem på selvsamme tv sluttet til hans bærbar.
Er det det samme TV i prøver på?

Prøv evt. med denne
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&gruppeid=3&PHPSESSID=e2b1f
52e5fa0bab57dfcc50aa54d5ef1

eller

http://shor.ter.dk/664530959

mvh

David



Mikael Nørrelund And~ (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 08-12-02 13:37

KE wrote:
> (specs: @computer 1020 (noname), 1700 Mhz, 256 MB ram
> og et SIS650 grafikkort - WinXP)
>
> Når han kobler den til TV via svhs er billedet sort/hvid. Jeg har nu
> brugt en lille time på at finde det sted hvor man skifter til Pal-G
> for at få farve på sit danske tv. Problemet er at denne funktion
> findes ikke.

Her er løsningen, som min bror brugte på sin blærbare med et
S3 grafikkort:

---
Kontrolpanel -> Skærm -> Indstillinger -> Avanceret
-> Farvestyring -> Tryk på "Tilføj". -> Du skulle nu være i mappen
"C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\color" -> Markér alle
filer og tryk på "Ok". -> Tryk "Ok" på popupbokse der evt. må
fremkomme. -> Tryk "Ok" -> Tryk "Ok" igen og luk kontrlpanelet.
---

/Mikael

PS.
Installer evt. de nyeste Nvidia drivere, for at få flere farveprofiler
og afinstaller derefter driverne - evt. kunne du så kopiere de
ekstra farveprofiler Nvidia har og lægge ind igen.


CroCo (23-12-2002)
Kommentar
Fra : CroCo


Dato : 23-12-02 12:17

"KE" <kimkoruperiksen[removethis]@hotmail.com> wrote in
news:3df0d591$0$21764$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Hej NG
>
> Jeg skriver på vegne af en kammerat som er den heldige ejer af en
> næsten ny bærbar computer
> (specs: @computer 1020 (noname), 1700 Mhz, 256 MB ram og et SIS650
> grafikkort - WinXP)
>
> Når han kobler den til TV via svhs er billedet sort/hvid.

Jeg har samme problem, jeg har et GeForce3 TI200 128MB RAM fra Palit. Jeg
bruger en adapter fra S-VHS til composite (var med grafikkortet), med
billedet er stadig S/H. Jeg ved at mit TV kan vise farver, da jeg har
prøvet det med et ældre grafikkort.
Er der nogen der kan hjælpe???

Mikael Nørrelund And~ (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 23-12-02 13:58

CroCo wrote:
> Er der nogen der kan hjælpe?

Prøv dette:
---
Kontrolpanel -> Skærm -> Indstillinger -> Avanceret
-> Farvestyring -> Tryk på "Tilføj". -> Du skulle nu være i mappen
"C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\color" -> Markér alle
filer og tryk på "Ok". -> Tryk "Ok" på de popupbokse der evt. må
fremkomme. -> Tryk "Ok" -> Tryk "Ok" igen og luk kontrolpanelet.
---

/Mikael


CroCo (23-12-2002)
Kommentar
Fra : CroCo


Dato : 23-12-02 14:10

Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@removespamfilterpc.dk> wrote in
news:3e070867$0$47067$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> CroCo wrote:
>> Er der nogen der kan hjælpe?
>
> Prøv dette:
> ---
> Kontrolpanel -> Skærm -> Indstillinger -> Avanceret
> -> Farvestyring -> Tryk på "Tilføj". -> Du skulle nu være i mappen
> "C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\color" -> Markér alle
> filer og tryk på "Ok". -> Tryk "Ok" på de popupbokse der evt. må
> fremkomme. -> Tryk "Ok" -> Tryk "Ok" igen og luk kontrolpanelet.
> ---
>
> /Mikael
>
>

Jeg har prøvet overstående, men desværre uden held, det er stadig kun S/H.
PS jeg bruger et program der hedder TVTool, kan det være noget med det at
gøre?

DWM (23-12-2002)
Kommentar
Fra : DWM


Dato : 23-12-02 17:12

"CroCo" <croco@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns92ED902B2C0F8crocomailserverdk@62.243.74.162...
> Jeg har prøvet overstående, men desværre uden held, det er stadig kun S/H.
> PS jeg bruger et program der hedder TVTool, kan det være noget med det at
> gøre?

Nej. Står det på PAL ved TV format?
Hvis ja så er det fordi at dit fjernsyn ikke understøtter rent SVHS signal.

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp


Martin L. Johansen (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 23-12-02 22:27

On Mon, 23 Dec 2002 17:12:14 +0100, DWM wrote:

> Nej. Står det på PAL ved TV format? Hvis ja så er det fordi at dit
> fjernsyn ikke understøtter rent SVHS signal.

Det er nok de færreste TV der understøtter SVHS signal sådan direkte.
SVHS er en båndstandard.

//Martin

Ukendt (25-12-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-12-02 17:17



>On Mon, 23 Dec 2002 17:12:14 +0100, DWM wrote:
>
>> Nej. Står det på PAL ved TV format? Hvis ja så er det fordi at dit
>> fjernsyn ikke understøtter rent SVHS signal.
>
>Det er nok de færreste TV der understøtter SVHS signal sådan direkte.
>SVHS er en båndstandard.
>
>//Martin
He he, det er en umulighed at få gennemført den viden til rette.
Svhs=båndstandard, der derefter kan sendes til tv som...
Svideo=signal mellem video&tv.


Bjarke Andersen (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 23-12-02 14:55

"KE" <kimkoruperiksen[removethis]@hotmail.com> crashed Echelon writing
news:3df0d591$0$21764$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Når han kobler den til TV via svhs er billedet sort/hvid. Jeg har nu
> brugt en lille time på at finde det sted hvor man skifter til Pal-G
> for at få farve på sit danske tv. Problemet er at denne funktion
> findes ikke.

Fejlen kan også som listet flere gange være at signalet der kommer ud er
rent SVHS signal og bliver koblet til et TV der ikke understøtter dette.

Hvis TV'et ikke understøtter dette, skal man købe en adaptor/converter i en
AV shop, som laver signalet om fra SVHS til composite.

Hvis grafikkortet har flere forsk typer output (som fx. Dell's maskiner)
skal man huske at vælge output skal være compsite og ikke SVHS.

> Jeg ved der kan komme farve på Tv'et idet jeg selv har TVout på min
> stationær og det fungerer upåklageligt. Så derfor burde vi kunne få
> farverne frem på selvsamme tv sluttet til hans bærbar.

Har du prøvet din maskine mod hans TV, og hvilket stik sidder der i din
maskine, composite eller SVHS. Der er stor forskel fra tv-out til tv-out.

> Jeg tør ikke forsøge at update driveren efter at jeg forsøgte dette på
> min egen computer med det resultat at flere spil ikke fungerede
> længere.

Behøver altså ikke og gælde for alle grafikkort, så ville der jo aldrig
være nogen som turde teste Detonator driverne :)

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408936
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste