Best-buy grafikkort under 800,-
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-12-02 16:26

Jeg skal udskifte mit Asus V7100 GF2mx kort.
Jeg spiller ikke alverden, men hastighed skader jo aldrig.

Umiddelbart vil jeg være tilbøjelig til at købe det billigeste GF4 med
tv-out jeg finder.
F.eks. et af følgende:

AOpen GeForce4 MX440-V64 TV-Out Retail
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364767896
533,-

Asus AGP-V8170 TV-Out
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364577969
699,-

Jeg har ikke brug for kort dyrere end 800,- !

Jeg skal udskifte mit nuværende kort, idet det vist ikke vil spille
sammen med mit nuværende bundkort.

Kommentarer?

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-12-02 16:30

Fischer & Døssing wrote:
> Asus AGP-V8170 TV-Out
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364577969
> 699,-

Godt køb, når hastigheden _ikke_ er underordnet, det jeg smed
i en PC for et stykke tid siden havde passiv køling = larmer ikke.

Hvad med et Radeon 9000, når nu hastigheden ikke er så vigtig?
<http://shor.ter.dk/377291367>

/Mikael

/Mikael

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-12-02 16:50

Mikael Nørrelund Andersen (noerrelund@removespamfilterpc.dk) skrev:

> Godt køb, når hastigheden _ikke_ er underordnet, det jeg smed
> i en PC for et stykke tid siden havde passiv køling = larmer ikke.

"Hastigheden ikke er underordnet" = "Hastighed meget vigtig" ?

Mit nuværende problem (en teori ...) med Asus V7100, som også har passiv
køling, er at jeg tror at varmeluftstrømmen fra cpu fiser liiiige ned på
grafikkort, som derved ligger og vipper på crash on/off niveau.

Jeg har ikke mulighed for at køle det på anden vis end med åben kabinet,
og det hjalp ikke en ikke en klaphat.

> Hvad med et Radeon 9000, når nu hastigheden ikke er så vigtig?
> http://shor.ter.dk/377291367

Kender ikke disse overhovedet.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-12-02 17:35

Fischer & Døssing wrote:
> Mit nuværende problem (en teori ...) med Asus V7100,
> som også har passiv køling, er at jeg tror at varmeluftstrømmen
> fra cpu fiser liiiige ned på grafikkort, som derved ligger og
> vipper på crash on/off niveau.

Tja, det er jo en teori ;)
Jeg tror bare ikke der er hold i den, hvad hvis du smider en
blæser ovenpå grafikkortet?

> Jeg har ikke mulighed for at køle det på anden vis end med åben
> kabinet, og det hjalp ikke en ikke en klaphat.

Nåeh...

> Kender ikke disse overhovedet.

Virkelig godt 2D billede og rigtig god TV-out billede, det slår
Geforce 4 MX:
<http://shor.ter.dk/596656795>

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-12-02 17:36

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Virkelig godt 2D billede og rigtig god TV-out billede, det slår
> Geforce 4 MX:

Fejl i link:
<http://shor.ter.dk/309904947>

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-12-02 17:38

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Fejl i link:
> <http://shor.ter.dk/309904947>

Hehe, det har vist været en for lang dag...!

/Mikael

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-12-02 17:41

Mikael Nørrelund Andersen (noerrelund@removespamfilterpc.dk) skrev:

> Tja, det er jo en teori ;)
> Jeg tror bare ikke der er hold i den, hvad hvis du smider en
> blæser ovenpå grafikkortet?

Har ikke mulighed for at montere nogen.
Enten mangler jeg skruer eller monteringshuller.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-12-02 17:44

Fischer & Døssing wrote:
> Har ikke mulighed for at montere nogen.
> Enten mangler jeg skruer eller monteringshuller.

Jeg ville bare gøre det med elastikker eller lignende, det er
jo bare for at tjekke...!

/Mikael

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-12-02 17:50

Mikael Nørrelund Andersen (noerrelund@removespamfilterpc.dk) skrev:

> Jeg ville bare gøre det med elastikker eller lignende, det er
> jo bare for at tjekke...!

Har fundet en Nvidia driver 21.85 - foreslået i en usenet tråd - vedr.
bsod problemer på Asus V7100 dateret tilbage i 2000.

Tilsyneladende crasher den nu ikke mere.
Men den hakker dog stadig, men ikke så meget.
Dog stadig så "meget" så man bliver skudt på stedet .-)

Så det er nok bare et skidt kort til mit nuværende bundkort.
Derfor vil jeg nok bare investere i et nyt grafikkort og håbe det bliver
bedre.

Syntes btw. at GF4 til omkring 500+ er noget billigere end Radeon9000
til omkring 725+ omend hastigheden er højere.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-12-02 22:00

Fischer & Døssing wrote:
> Syntes btw. at GF4 til omkring 500+ er noget billigere end
> Radeon9000 til omkring 725+ omend hastigheden er højere.

Billigere ja, men mit argument var også følgende:
> Virkelig godt 2D billede og rigtig god TV-out billede, det slår
> Geforce 4 MX:
> <http://shor.ter.dk/596656795>

/Mikael

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-12-02 22:27

Mikael Nørrelund Andersen (noerrelund@removespamfilterpc.dk) skrev:

> Billigere ja, men mit argument var også følgende:

Mig der vrøvler

Min pointe var at jeg godt vil spare de få hundrede ekstra kroner i
diff.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-12-02 22:31

Fischer & Døssing wrote:
> Mig der vrøvler

Hehe...

> Min pointe var at jeg godt vil spare de få hundrede ekstra kroner i
> diff.

Det var jeg såmænd godt klar over ;)
Alle bruger jo ikke deres PC ens.

/Mikael

Fra : Jerry og Pia

Dato : 04-12-02 22:40

Køb et daytona gf3-ti200 128 mb ram med tv-out, rimelig 3d ydelse + rimelig
tv-out.
Har selv monteret 2 på begge vores pc'ere.

mvh jedi

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-12-02 22:53

Jerry og Pia (jedi-piapips@tdcadsl.dk) skrev:

> Køb et daytona gf3-ti200 128 mb ram med tv-out, rimelig 3d ydelse +
> rimelig tv-out.

Tror det falder på prisen sammenlignet med et GF4 kort.

Fra : Flemming Michael Han~

Dato : 05-12-02 01:05

Dine egne forslag er rimelige nok - da dit behov egentlig ikke er særlig
stort.

På en god dag kan du sagtens finde et brugt, billigt ATI 8500 LE - det
opfylder til overmål dit behov, og så får du oven i købet flot 2D samt super
TV-out.

Ellers få løst problemet med dit nuværende kort, og brug de 800 kr. til
noget frækt under juletræet til lillemor.

Mvh.

Flemming M. Hansen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 05-12-02 08:30

Flemming Michael Hansen (sokker@hansen.mail.dk) skrev:

> På en god dag kan du sagtens finde et brugt, billigt ATI 8500 LE - det
> opfylder til overmål dit behov, og så får du oven i købet flot 2D
> samt super TV-out.

Jeg holder øje med brugte kvali-grafikkort i d.m.p.e

Fra : Flemming Michael Han~

Dato : 05-12-02 09:48

Kig hellere i d.m.p.i

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 05-12-02 10:01

Flemming Michael Hansen (sokker@hansen.mail.dk) skrev:

> Kig hellere i d.m.p.i

Du mener d.m.p.e.i ?

Fra : Flemming Michael Han~

Dato : 05-12-02 13:23

Ja netop - grupperne blev opdelt for noget tid tilbage.

Held og lykke.