Andet multimedie
bentjuul 3670
Publisher-konvertering.
Fra : Madsen

Dato : 06-12-02 17:30

Hej,

Er der mon en i dette forum som kan konvertere et par Publisher-
filer (*.pub) for mig? Det må vel være muligt at eksportere til
TIFF eller EPS fra Publisher, eller hur?

Hvis der er en eller anden der gider, så kan filerne hentes her:

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/publisher/dale_farvekort.pub>
(1,51 MB)

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/publisher/jespershus_2002.pub>
(2,82 MB)

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-02 17:52

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

>Er der mon en i dette forum som kan konvertere et par Publisher-
>filer (*.pub) for mig? Det må vel være muligt at eksportere til
>TIFF eller EPS fra Publisher, eller hur?

Den kan gemmes som webside eller postscriptfil, det sidste kan
jeg ikke få til at fungere, der bliver lavet en tom fil.

Det må være et eller med Acrobat Distiller, som er det eneste jeg
har, der går galt.

Jeg får at vide, at jeg skal inkludere fonten, men kan ikke finde
ud af hvor.

Fra : Madsen

Dato : 06-12-02 20:34

Knud Gert Ellentoft skrev:

> De fejler ikke noget, men indeholder ikke noget som burde være
> lavet i Publisher.

Nej, det tænkte jeg nok. Vedkommende som har lavet dem har vist bare
en forkærlighed for Publisher.

> Jeg kan sagtens poste dem til dig som henholdsvis html med
> billedfilerne og et billede.

Det eneste jeg har behov for er at kunne printe det ud som er inde i
filerne, så du må gerne sende dem til mig, hvis du da ikke også
bliver afvist ligesom Bjørn. Det undrer mig bare lidt, for som sagt
så burde den adresse som jeg bruger her være ok.

Madsen.

Fra : Studio Smalbro

Dato : 06-12-02 17:56

Hvem skal man sende filerne til? Kan du tage photoshopfiler?
Kh
Bjørn

Fra : Madsen

Dato : 06-12-02 20:34

Studio Smalbro skrev:

> Enten er din postkasse fuld eller også virker din emailadresse
> ikke. Jeg fik det ihvertfald i hovedet igen

Det forstår jeg ikke. Den adresse som jeg bruger her er fuld
gyldig. Hvor meget fylder de filer som du forsøger at sende?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 06-12-02 19:00

Studio Smalbro skrev:

> Hvem skal man sende filerne til?

Ups, det glemte jeg at nævne. Bare send dem til den mail-adresse som
jeg bruger her. Altså <mailto:nospam@madsen.tdcadsl.dk>. Min postkasse
kan dog maks. indeholde 10 MB, men det går vel også.

> Kan du tage photoshopfiler?

Jeps og tak. :)

Madsen.

Fra : jopa

Dato : 06-12-02 19:54

Studio Smalbro wrote:
> Enten er din postkasse fuld eller også virker din emailadresse ikke.
> Jeg fik det ihvertfald i hovedet igen

Kunne tænkes at dette var årsagen

nospam@madsen.tdcadsl.dk
--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Madsen

Dato : 06-12-02 19:00

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Den kan gemmes som webside eller postscriptfil, det sidste kan
> jeg ikke få til at fungere, der bliver lavet en tom fil.

Jeg har også rodet lidt med filerne med de programmer som jeg har
adgang til, (hvilket drejer sig om programmerne fra sidste nye
Adobe Design-Collection) men ingen af programmerne vil æde filerne.
Det skal så også siges at jeg ikke ved om *.PUB-filerne er ok.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-02 19:46

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

>Det skal så også siges at jeg ikke ved om *.PUB-filerne er ok.

De fejler ikke noget, men indeholder ikke noget som burde være
lavet i Publisher.

Det ene er et farvekort på noget der ligner garn og det andet er
blot et billede af en park, formentlig jo Jesperhus iflg.
filnavn.

Fra : Madsen

Dato : 06-12-02 21:18

Madsen skrev:

> Er der mon en i dette forum som kan konvertere et par Publisher-
> filer (*.pub) for mig?

Tak for hjælpen. Nu har jeg fået dem konverteret.

Madsen.

Fra : hcma

Dato : 09-12-02 10:48

> [...]
> TIFF eller EPS fra Publisher, eller hur?
>
> Hvis der er en eller anden der gider, så kan filerne hentes her:

InDesign kan importere publisher-filer.
PageMaker 6.5 har indbygget converter for Publisher-files.
mvh
HC

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 09-12-02 15:08

> InDesign kan importere publisher-filer.
> HC

Det vil jeg gerne høre mere om!!!
Hvordan klarer du lige det???

/ Steffen

Fra : Madsen

Dato : 10-12-02 14:07

hcma skrev:

> Publisher til PageMaker7.0:
> Start ->Programmer ->Adobe ->PageMaker 7.0 ->Converter for
> Publisher files etc.

Nå, med PageMaker altså. Den prøvede jeg godt nok ikke den dag,
men rart at vide at den kan gøre det, så tak for tippet. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 09-12-02 19:17

hcma skrev:

> InDesign kan importere publisher-filer.

Det forsøgte jeg ellers på den dag hvor jeg modtog Publisher-filerne
(med InDesign 2.01), men kunne ikke få det til at virke. Hverken via
File > Open eller via File > Place.

Madsen.

Fra : hcma

Dato : 10-12-02 11:21

> Det forsøgte jeg ellers på den dag hvor jeg modtog Publisher-filerne
> (med InDesign 2.01), men kunne ikke få det til at virke. Hverken via
> [...]
Jeg benytter InDesign 1.5 og går via: File->Open-> Filetypes og vælger
PageMaker6.5, som også accepterer 7.0
Seg har uploaded screenshot på dk. binaer med emnet: aabn_page_maker-files

m v h
HC

Fra : hcma

Dato : 10-12-02 11:32

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> PageMaker6.5, som også accepterer 7.0
> Seg har uploaded screenshot på dk. binaer med emnet: aabn_page_maker-files

Jeg vrøvler vist. Ovennævnte virker perfekt, men det var jo ikke det der
blev spurgt om. Så jeg prøver igen:
Publisher til PageMaker7.0:
Start ->Programmer ->Adobe ->PageMaker 7.0 ->Converter for Publisher files
etc.

Screenshot er uploaded på dk.binaer under emnet:
publisher til pagemaker

m v h
HC