Andet multimedie
bentjuul 3670
Kopiere text fra et jpg billede
Fra : [DK]XoDeus

Dato : 05-12-02 10:14

Hej jeg har brug for at kopiere noget text fra et farverigt jpg billede!
er dette muligt, hvis ja med hvilket program og hvordan!

//XoDeus

Fra : hcma

Dato : 05-12-02 12:18

"[DK]XoDeus" <mariuszc@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg har brug for at kopiere noget text fra et farverigt jpg billede!
> er dette muligt, hvis ja med hvilket program og hvordan!
>
> //XoDeus

PaintShopPro - Adobe Photoshop o.s.v.
Teksten markeres og klippes/kopieres og indsættes andet sted. Men teksten er
ikke redigerbar som tekst. Den indsættes som et billede.
mvh
HC

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-12-02 16:17

> [...]
> Hej jeg har brug for at kopiere noget text fra et farverigt jpg billede!
> er dette muligt, hvis ja med hvilket program og hvordan!

Du skal finde et OCR program fx FineReader, som kan behandle et billede og
læse teksten i det. Så får du teksten ud i en tekst fil.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk