Andet multimedie
Nybegynder spørgsmål - indkøb af scanner ?
Fra : June Last

Dato : 05-12-02 08:39

Hej NG !

Jeg ærger mig "gul og grøn" over - ikke at have købt en medion USB
Flatbedscanner ( optisk opløsning1200 x 2400 og 48 bit color)til 499
kr i Aldi - da de havde den på tilbud. Aner intet om scannere - men
"må bare" have en - i rimelig kvalitet og så billig som muligt ..
Hvad skal jeg gå efter og hvilken pris er OK . Mit behov er
udelukkende at skanne emner i eller under A4 størrelse, og ikke en
masse smarte funktioner til dias - en masse genvejstaster o.s.v.

Sådan skrev jeg i dk.edb - der kom 3 følgende svar - så mit spørgsmål
er stadig lidt åbent -jeg ved som sagt intet om scannere ( og de
tekniske data er bare afskrift fra annoncen så - hvad skal man
egentlig "gå efter" på markedet lige nu ?

Prøv at spørg i news:dk.edb.grafik, der er scannereksperterne.
med venlig hilsen Knud

....jeg har selv givet 829,- kr. for en "Acer 4300 U" i den lokale
pc-shop,
og den er fuldt ud tilfredsstillende...
....så hos Merlin forleden, at de har scannere i lignende prisklasser
(HP
m.fl.) med de samme værdier, men osse nogen, der var en
hundredekroneseddel
billigere - og for en uge siden havde de en scanner på tilbud til
399,- -
men hvordan kvaliteten af den var skal jeg ikke kunne sige...
Med venlig hilsen
Hans

Det behøver du såmænd ikke gøre. Jeg har købt scanneren og
det er noget elendigt bras. Host du hellere op med et par hundrede
kroner mere og køb så en "rigtig" scanner. Det er ihvertfald hvad
jeg vil gøre, så snart jeg får samlet lidt penge sammen.
mvh M Madsen

--
Kærligst June

Fra : emj

Dato : 05-12-02 12:14

On Thu, 05 Dec 2002 07:39:10 GMT, Junelast@hotmail.com (June Last)
wrote:

>Mit behov er
>udelukkende at skanne emner i eller under A4 størrelse, og ikke en
>masse smarte funktioner til dias - en masse genvejstaster o.s.v.

Du kan roligt købe en billig skanner. Der er ikke den store forskel på
de forskellige skannere i den billige ende. De kan det samme.
De fleste helt billige har 600x1200 DPI 36 bit og det rækker fint til
dit beskedne behov
Ofte ligger prisforskelle i det software, der følger med.
Det du skal kikke efter er.
Kan den køre på dit system?
Har den de nyeste drivere eller kan de downloades.
Kører skanneren på USB - og har du USB osv

Aldiscanneren vurderer jeg som værene et vældig godt køb med ( optisk
opløsning1200 x 2400 og 48 bit color).Desuden er den jo pæn at se på
og fylder ikke mere en nødvendigt på skrivebordet.

Hilsen emj