Andet multimedie
bentjuul 3670
Billededatabase - hvordan?
Fra : Michael Lynge

Dato : 05-12-02 05:13

Hej NG

Lad os antage man har en hel cd fyldt med fotos/billeder (jpeg) og gerne vil
lave en database på en harddisk/computer hvor alle fotos/billeder er samlet
og hvor de sorteres efter navn/kategori/tidspunkt osv. og hvor de bliver sat
ind vha. en slags bruger interface og hvor de bliver navngivet efter et fast
system samt der genereres et Thumbnail/billedoversigt og databasen indhold.

Findes sådan et program eller noget liggende der går "det sure arbejde for
en" til et windowssystem?

Jo, fordi man kan jo selv navngive de fotos/billeder og oprette et
mappesystem i Windows osv, osv, osv .... og evt. benytte de imageviewer med
browserfunktion osv., men jeg vil bare høre om der er noget smartere på
nettet derude.

vh\m

Fra : Studio Smalbro

Dato : 05-12-02 14:09

Prøv at tage et kig på www.freewindows.dk
De har et lille freewareprogram der hedder cheez der skulle kunne hvad du
beder om. Har ikke prøvet det selv.

Kh
Bjørn

Fra : Henrik Torp

Dato : 08-12-02 21:07

"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Lad os antage man har en hel cd fyldt med fotos/billeder (jpeg) og gerne
vil
> lave en database

Hvorfor ikke bruge acces?

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Michael

Dato : 09-12-02 20:09

> [...]
med
> browserfunktion osv., men jeg vil bare høre om der er noget smartere på

Måske her http://www.cse-it.dk/
Har ikke selv prøvet det.

Mvh

Mich@el