Andet multimedie
Transparent
Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 04-12-02 23:06

Jeg benytter Paint Shop Pro 6.0.
Jeg har skrevet min signatur på et papir,
scannet den og fået lavet et billede af den.

Nu vil jeg gerne have den hvide baggrund til at
blive gennemsigtig, så kun den sorte signatur
står tilbage, når jeg indsætter billedet i et andet
billede, uanset om baggrunden er hvid, blå
eller hvadsomhelst.

Indtil nu kan jeg ikke få det gjort rigtigt, så det
"virker" kun på hvid baggrund. Forståeligt nok.

Skal signatur-billedet være en bestemt billed-type:
tif-gif-jpg-pcx eller ??

Venlig hilsen Jørgen Carlsen

Fra : jopa

Dato : 04-12-02 23:09

Jørgen Carlsen wrote:
> Skal signatur-billedet være en bestemt billed-type:
> tif-gif-jpg-pcx eller ??

Gif eller png

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-12-02 00:42

Jørgen Carlsen skrev:

> [...]
> eller hvadsomhelst.
>
> Indtil nu kan jeg ikke få det gjort rigtigt, så det
> "virker" kun på hvid baggrund. Forståeligt nok.

Du skal arbejde med lag.
Hold dit billede på et lag for sig selv. På laget ovenover har du så din
signatur. Tilføj en "mulyiply" effekt til signaturlaget så det hvide
forsvinder og kun det sorte står tilbage.

> Skal signatur-billedet være en bestemt billed-type:
> tif-gif-jpg-pcx eller ??

Bare gem dit signatur-billede som PSP's eget format (.psp). Så er du sikker
på at beholde alle detaljerne.

--
Lars