Andet multimedie
bentjuul 3670
Dokumentscanning med ADF ?
Fra : Casper

Dato : 04-12-02 17:07

Hej

Nogen gode ideer til hvordan jeg scanner en stak dokumenter med tekst på
begge sider i en ADF ?

Jeg bruger en HP Scanjet 6250 med dokumentføder.

Jeg har tidligere anvendt Caere Pagekeeper pro 3.0 til at scanne først den
ene side, og dernøst vende stakken og scanne denne bagfra (altså uden at
reordne papirerne). Pagekeeper havde en option for at scanne sådan og kunne
automatisk reordne dokumenter i en multipage TIFF med korrekt side
rækkefølge. Men Pagekeeper er fra 1998 og er ikke opdateret siden, og
fungerer kun Win98 og ikke win2000 som jeg bruger nu.

Nogen der kan regne ud hvordan man kan gøre det manuelt ?

Jeg forestiller mig at scanne siderne som enkelt sidet TIFF'er og evt
rename filerne til en orden så siderne sorteres i rigtig siderækkefølge i
Win Explorer som sorterer alfanumerisk. Dernæst har jeg et batchprogram som
læser siderne alfanumerisk og konverterer i multipage-TIFF med rette
komprimeringsformat.

Men hvordan får jeg nemmest filerne i rigtig alfanumeriske sorteringsorden
?

--
Med Venlig hilsen

Casper

Fra : Kim Thranborg

Dato : 04-12-02 22:25

"Casper" <ca_sper@mail-onli_ne.dk~> skrev i en meddelelse
> [...]
> komprimeringsformat.
>
> Men hvordan får jeg nemmest filerne i rigtig alfanumeriske sorteringsorden

Du kan scanne til pdf-fil og efterfølgende bruge Quite Imposing til at
reorganisere siderne som du ønsker det.
Desuden findes der nyere software som er beregnet til netop ADF-scanninger
Tag evt et kig på http://www.scanstore.com/Software/

Kim Thranborg
Projektleder
Bookpartner A/S
http://www.norhaven.dk/Default.asp?ID=247
kim@thranborg.dk

Fra : Casper

Dato : 05-12-02 01:19

"Kim Thranborg" <kim.thranborg@FILTERmail.dk> wrote in

> Du kan scanne til pdf-fil og efterfølgende bruge Quite Imposing til at
> reorganisere siderne som du ønsker det.

Altså flytte rund på thumbnails manuelt med musen ?
Det dur jo ikke. Scanningen skal foregå i en arbejdsgang.
Derudover er scanning direkte til PDF en dårlig løsning. PDF bruger
alligevel et TIFF importfilter og lagrer dem som TIFF inde i PDF'en, og
filer bliver ufatteligt store. TIFF 6.0 i 300dpi/G4/BW giver det bedste
resultat.

--
Med Venlig hilsen

Casper

Fra : KKT

Dato : 05-12-02 11:46

> "Kim Thranborg" <kim.thranborg@FILTERmail.dk> wrote in

> Altså flytte rund på thumbnails manuelt med musen ?
> Det dur jo ikke. Scanningen skal foregå i en arbejdsgang.

Med Quite Imposing skal du ikke flytte noget manuelt men blot vælge hvordan
den skal omorganisere siderne

> [...]
> alligevel et TIFF importfilter og lagrer dem som TIFF inde i PDF'en, og
> filer bliver ufatteligt store. TIFF 6.0 i 300dpi/G4/BW giver det bedste

Meget muligt, men det er da en løsning på dit problem

Hos os bruger vi et program der hedder Docs til dokumentscanning med ADF. I
vores tilfælde er det dog med en Fujitsu scanner der kan duplexscanne 240
sider i minuttet, og løsningen koster på den anden side af 250'000,- så det
er måske en smule overkill... ? Men ihvertfald scanner vi direkte til Tiff
og kan hvis vi ønsker det efterfølgende lave omorganisering af siderne i
forbindelse med generering af udskudt pdf til produktion.

Mvh.
Kim Thranborg

Fra : Casper

Dato : 08-12-02 16:47

"KKT" <kim.thranborg@mail.dk> wrote in

> Hos os bruger vi et program der hedder Docs til dokumentscanning med
> ADF.

Kører det på et TWAIN interface ?

> I vores tilfælde er det dog med en Fujitsu scanner der kan
> duplexscanne 240 sider i minuttet, og løsningen koster på den anden
> side af 250'000,- så det er måske en smule overkill... ?

Hvilke Fujitsu model er det ?
Er det 240 sider farve eller gråtoner, og hvor høj dpi ?

Jeg har tænkt at købe en af Fujitsu´s scannere til omkring kr.20.000 - har
du erfaring med disse ?

--
Med Venlig hilsen

Casper