Andet multimedie
bentjuul 3670
Eps fra Quark/InDesign?
Fra : Tomaten

Dato : 04-12-02 13:24

Når jeg eksporterer en eps fra Quark eller InDesign, åbner den i
Illustrator, og trykker æble-alt så er der "mere med" end mit dokumentformat
fra det originale dokument. Der kommer nogle kasser med fra de billeder der
er placeret i originale dokument. Billederne er nogle fritlagte raketter som
ligger inden for dokumentformatet og billedkasserne ligger også inden for
formatet, men billederne er roteret så den "kasse" der følger med selve
billedet stikker ud over formatet (kan ikke ses i Quark eller InDesign men
dukker op i Illustrator). Dette giver problemer når jeg i Illustrator gemmer
det som eps til vores Posterjet. Når jeg printer det ud kommer der en hvid
ramme uden om originalformatet. Jeg vil gerne have min eps til at fylde mit
originale format i stedet for at lægge de overflødige kasser til.

Lyder det som sort snak eller sidder der nogle herinde der har eller har
haft samme problem og evt. en løsning på det?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?

Fra : Studio Smalbro

Dato : 04-12-02 13:32

Det lyder som om at det vil kunne svare sig at gå lidt "råt" til værks. Kan
du ikke konvertere epsen til pdf, og beskære pdf'en i acrobat?. Og så printe
til posterjet'en fra Acrobat
Kh
Bjørn

Fra : Tomaten

Dato : 04-12-02 13:38

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Kan
> du ikke konvertere epsen til pdf, og beskære pdf'en i acrobat?. Og så

Har prøvet pdf, men af en eller anden grund kommer der kun brudstykker af
billederne med )o:

Vil lige prøve at åbne den i Photoshop og se om det hjælper ...

Fra : Studio Smalbro

Dato : 04-12-02 13:47

Uha - det lyder i dén grad som en opgave fra det virkelige liv!
Kh
Bjørn

Fra : Tomaten

Dato : 04-12-02 15:17

> Uha - det lyder i dén grad som en opgave fra det virkelige liv!

Jep - skræmmende ikke ... (o:

Fra : Villy Erichsen

Dato : 04-12-02 17:40

Tomaten wrote:

> [...]
> billedet stikker ud over formatet (kan ikke ses i Quark eller InDesign men

Roter indholdet i "kassen" i stedet for kassen - så er der ikke noget der
stikker udenfor.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Tomaten

Dato : 05-12-02 13:35

"Villy Erichsen" <brita-villy@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Tomaten wrote:
> Roter indholdet i "kassen" i stedet for kassen - så er der ikke noget der
> stikker udenfor.

Det ene eller andet skal roteres, så der kommer vel altid til at stikke
noget udenfor?

Fra : Storm

Dato : 05-12-02 21:56

Tomaten <flash4@it.dk> wrote:

> [...]
>
> Lyder det som sort snak eller sidder der nogle herinde der har eller har
> haft samme problem og evt. en løsning på det?

Hvis jeg forstår dig ret har jeg også set problemet.
For Quark eps'er med roterede billeder åbnet i Illustrator, afmasker
Illustrator ikke altid korrekt. Mener dog at det kunne "hang" på en
bestemt version af Illustrator (9.0?). Prøv en anden Illustrator
version, hvis muligt.
Underligt bare at det ikke fungerer med en pdf ? Er motiverne masket af
med en path, som er slået rigtigt til? Jeg ville lige tjekke billedet en
ekstra gang.

Du får jo den maske med i Illustrator som det egentlig var meningen
skulle afmaske billedet - så du kan ihvertfald maske af en gang mere i
Illustrator. Masken (billedrammen) øverst - billedet nederst og så
Ctrl/Command 7.

--
Venlig hilsen
Nina Storm