Metro vandvarmer ?
Fra : Hans H. Pedersen

Dato : 03-12-02 23:16

Jeg skal have flyttet min 10 år gamle vandvarmer (Metro 110 liter) Jeg mener
at kunne huske at sådan én godt kan ligge ned på "ryggen", men at der så kun
kunne varmes 80 liter, husker jeg helt galt, eller er det muligt, og er der
så et eller andet der skal gøres anderledes ?????

Fra : SHN

Dato : 04-12-02 08:35

Det plejer da at stå på vandvarmeren, gør det ikke?
/Søren H.N.

Fra : Ivar

Dato : 04-12-02 19:52

Hans H. Pedersen skrev:

> men at der så kun kunne varmes 80 liter,

Det lyder ikke rigtigt.
Hvad skulle ske med de sidste 30 liter?

Ivar

Fra : ThomasRinge

Dato : 10-03-03 09:27

"Ivar" skrev d. 04-12-02 19:52 dette indlæg :

> Det lyder ikke rigtigt.
> Hvad skulle ske med de sidste 30 liter?

I brugsanvisningene til Metros elvandvarmere står, at de store (bl.a.
110 liter) kan monteres liggende, mens centralvarmebeholderne
tilsyneladende _skal_ monteres lodret. Ved vandret montering forsvinder
vandet selvfølgelig ikke, men det varme og det kolde vand bliver blandet
mere, så den mængde vand, der kan tappes før det bliver koldt, er
mindre. Læs mere her:

http://www.metrotherm.dk/files/08_011.pdf

Mvh
Thomas