Speciel tysk læderdragt...
Fra : Freddy Lang

Dato : 03-12-02 23:36

Der var på et tidspunkt en post angående læderdragter (jeg kan ikke huske
hvad overskriften/emnet var), og i et par af svarene blev der henvist til en
læderdragt af tysk fabrikat, som vist skulle være af temmelig høj standard.
Noget med, at man skulle besøge en eller anden speciel forretning for at få
taget mål til ekviperigen, og at den vist nok i basisudgaven kostede omkring
1000-1100 ?...

Jeg kan ikke finde posts der har med ovenstående at gøre. Har kigget på
groups.google.com, uden held. Er der nogen, som kan hjælpe? Enten med
post'en, eller eventuelt med link til fabrikanten?

På forhånd tak

Freddy

Fra : Søren Johansen

Dato : 04-12-02 11:00

"Freddy Lang" skrev:
> [...]
> Noget med, at man skulle besøge en eller anden speciel forretning
> for at få taget mål til ekviperigen, og at den vist nok i basisudgaven
[snip]

Det kunne måske være http://www.schwabenleder.de/ du tænker på, men du
skal nok regne med lidt højere priser end du har angivet!

Mvh
Søren
888

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 04-12-02 15:13

jeg fandt en dragt af mærket furygan nede i tyskland som de skræddersyer men
de koster 1100? og så ca 100? for tilpassninger, den havde rigtig god
beskyttelse overalt...og havde bule i nakken til at undgå piskesmæld, hvis
man står på hovedet med dragten kan man indlevere den og de frisker den op
til ny igen evet med ny læder. nå de måsler den kan du hvis du selv har
taget mc'en derned så den målt ud mens du sidder på din egen cykel og derved
få en dragt der passer 100% til dig og din kørestilling. desværre efter
udmåling er der 4 ugers vente tid på dragten som de gerne sender til dk.

butikken er i en gade som jeg ikek kan huske navnet på, men der ligger 5
andre mc butikker på samme gade og louis ligger ca 1 km derfra....så der er
masser af mulighed for mc shopping.

Lasse
Alpinestars p1 2 delt dragt sammenlagt brugt i 50 timer sælges for 4995 incl
forsendelse til dig(nypris i tyskland 1000?) ! den er sort grå hvid og ret
flot hvis jeg selv skal sige det

Fra : armand

Dato : 04-12-02 18:53

Lasse Lundberg <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:asl2h3$f9u$1@news.net.uni-c.dk...
> beskyttelse overalt...og havde bule i nakken til at undgå piskesmæld, hvis
> man står på hovedet

Er dét med bulen ikke snarere en aero-dynamisk gimmick :-/

- -
Armand.
[ på (gen)lånt blærbar. p.g.a. CPU-nedbrud = ]

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-12-02 21:46

armand wrote:

> Er dét med bulen ikke snarere en aero-dynamisk gimmick :-/

Dvs. at når nogen påpeger en bule på maven, så kan man bare sige at det er
af hensyn til aerodynamikken
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : armand

Dato : 05-12-02 00:57

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Dvs. at når nogen påpeger en bule på maven, så kan man bare sige at det
> er af hensyn til aerodynamikken

Nej da!
Den er til at have drinks stående på når jeg ligger og flyder i badeland

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-12-02 16:00

armand wrote:

> Nej da!
> Den er til at have drinks stående på når jeg ligger og flyder i badeland

Praktisk

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Ole Baun

Dato : 04-12-02 17:18

"Søren Johansen" skrev i en meddelelse
> "Freddy Lang" skrev:
- snip -
> [snip]
>
> Det kunne måske være http://www.schwabenleder.de/ du tænker på, men du
> skal nok regne med lidt højere priser end du har angivet!

Hvad nu hvis Freddy Lang med "omkring 1000-1100 ?..." mener "omkring
1000 - 1100 euro". Hjælper det ikke lidt på det ?

Ole Baun

Fra : Freddy Lang

Dato : 04-12-02 22:05

"Ole Baun" <ole.baun@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad nu hvis Freddy Lang med "omkring 1000-1100 ?..." mener "omkring
> 1000 - 1100 euro". Hjælper det ikke lidt på det ?

Jo, jeg mente Euro, men denne newsserver er åbenbart ikke
Euro-tegn-kompatibel... den erstatter Euro-tegnet med et spørgsmålstegn,
hvilket jeg først fandt ud af EFTER at jeg havde postet...

Og Schwabenleder var lige nøjagtig, hvad jeg ledte efter. Så jeg siger mange
tak.

Mvh
Freddy

For #?%= hvor er der da lang tid til solen titter frem igen... jeg har
allerede abstinenser...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-12-02 22:11

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> writes:

> Jo, jeg mente Euro, men denne newsserver er åbenbart ikke
> Euro-tegn-kompatibel... den erstatter Euro-tegnet med et spørgsmålstegn,
> hvilket jeg først fandt ud af EFTER at jeg havde postet...

Nej, det er en fejl i opsætningen af din newsreader der gør det. Den
medsender nemlig ikke information om hvilket tegnsæt den bruger. Se
evt. <http://www.kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html>. Du skal bruge
ISO-8859-15 eller utf-8, hvis du vil sende euro-tegn.

> For #?%= hvor er der da lang tid til solen titter frem igen... jeg har
> allerede abstinenser...

Ja, så er vi desværre to

--
Jacob - www.bunk.cc
Needs are a function of what other people have.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 04-12-02 18:25

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> groups.google.com, uden held. Er der nogen, som kan hjælpe? Enten med
> post'en, eller eventuelt med link til fabrikanten?

Du skal søge på "mc dragter". Og helt tilbage til april/maj.
Jeg har i nedenstående tråd anbefalet Schwaben Leder (www.schwabenleder.de),
som jeg købte en af i år. Det er temmelig høj standard, og temmelig høj pris
(man får hvad man betaler for, men det er en god slankekur, den er
simpelthen for ydr at vokse ud af .
Sørg for at bestille i efteråret/vinter da der er kortest ventetid. Jeg
ventede i evigheder, og det er lidt surt når man betaler kasSEN for sin
dragt.

<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=L5sz6.25146%24o4
..1467961%40news010.worldonline.dk&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3Dmc%2Bdragter%2Bg
roup:dk.fritid.motorcykel%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3DL5sz6.2514
6%2524o4.1467961%2540news010.worldonline.dk%26rnum%3D2>

Asger
ZX-10 (og Schwaben)

Fra : finn sander

Dato : 07-12-02 13:43

" Det kunne måske være http://www.schwabenleder.de/ du tænker på, men du
skal nok regne med lidt højere priser end du har angivet!
------------------------
Jeg skal til Hamborg d21/12, jeg ved at flere af mine tyske bekente har købt
Schwabenleder omkring dec-jan. Så hvis du er intressert kan jeg nok
fremskaffe en to adresser i Hamborg som "plejer" at give god rabat i vinter
halvåret på restlager, jeg ved ikke hvormeget der er at hente. Efter alt
hvad jeg har hørt skulle det værre en meget god kvalitet, så billig er den
ikke.
FS ( send en mail hvis du skal bruge adresse )

Fra : Asger Steffensen

Dato : 07-12-02 14:33

"finn sander" <rc30@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vinter
> halvåret på restlager, jeg ved ikke hvormeget der er at hente.
En af ideerne med Schwaben er netop at du får din dragt syet efter mål.
Dermed er det ret begrænset hvad der findes af restlager. Og du skal jo nok
være ret meget "standard størrelse"

Efter alt
> hvad jeg har hørt skulle det værre en meget god kvalitet, så billig er den
> ikke.
Startpriserne ligger på ca. 11-1200 EUR. Oveni kommer så tillæg for
ændringer, farvevalg, forsendelse, mm. Så billigt, afgjort nej, men det er
kram!

Asger
ZX-10 og Schwaben Leder

Fra : armand

Dato : 07-12-02 17:05

Asger Steffensen <astNOSPAM@get2net.dk> skrev i en

> En af ideerne med Schwaben er netop at du får din dragt syet efter mål.
> Dermed er det ret begrænset hvad der findes af restlager. Og du skal jo
nok
> være ret meget "standard størrelse"

Noget helt andet er at en læderdragt må formodes at holde mere end lige et
par år - Kan du tillade dig at påstå at din krop matcher måltagningen om
blot 5-6 år? :-/

Den gennemsnitlige levetid for mc-kørsel som hobby er på mindre end de
nævnte 5-6 år, og hvis du derved springer fra inden da skal man påtænke
salgbarheden af en måltaget dragt v.s. en i std. størrelsesopgivelse til den
tid!!

Ihvertfald Hein Gericke (blandt de store tyske tilbehørskæder), sælger sine
læderdragter delte, hvorved man kan udvælge sig den kombination af jakke og
benklæder (= -længde), som passer én bedst.
Det er et langt skridt henimod decideret måltagning, og prisen er afgjort
anderledes!!!

--
Armand.
(der selv måtte springe to(!) størrelser op da han for et par år siden

Fra : Freddy Lang

Dato : 07-12-02 15:37

"finn sander" <rc30@wanadoo.dk> wrote in message

> [...]
> ikke.
> FS ( send en mail hvis du skal bruge adresse )

Jeg siger mange tak for tilbudet, men forespørgslen var mere af
nysgerrighed. Der står ikke ny dragt på programmet lige p.t., specielt da
ikke fordi kæresten er højgravid... forstået på den måde, at når jeg skal
have ny dragt, skal hun vist også, så vi ikke skal ligge og køre til eks.
Hamburg det dobbelte antal gange. Og så går jeg også og overvejer ny "dragt"
til SV'eren lige i øjeblikket... nærmere bestemt et 2WheelJunkie bodywork...

Mvh
Freddy

Fra : armand

Dato : 07-12-02 16:59

Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en

> Der står ikke ny dragt på programmet lige p.t., specielt da
> ikke fordi kæresten er højgravid

Så har hun da netop brug for en special-syet dragt!

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 07-12-02 18:00

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en

> Så har hun da netop brug for en special-syet dragt!
>
> --
> Armand.

Hø hø... jo, men den skulle måske så nærmere laves på Vejle Teltfabrik...

Freddy

Fra : armand

Dato : 07-12-02 17:01

finn sander <rc30@wanadoo.dk> skrev i en news:assqnf$2rf$1@sunsite.dk...

> [...]
> ------------------------
> Jeg skal til Hamborg d21/12, jeg ved at flere af mine tyske bekendte har

Vent til udstillingen: Hamburger Motorrad-tage løber af stablen i feb/mar,
det kan være at der er udstillingstilbud ved schwabenleder også(!)

--
Armand.
(Der husker Schwabenleder tilstede sidste år!)

Fra : Ole Baun

Dato : 07-12-02 18:40

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
- snip -
> finn sander skrev i en news:assqnf$2rf$1@sunsite.dk...
> købt
>
> Vent til udstillingen: Hamburger Motorrad-tage løber af stablen i
feb/mar,

Det fremgår af et gult klistermærke på min opslagstavle, at det er d.
24/1, 25/1 og 26/1-03.

Fra : armand

Dato : 08-12-02 00:15

Ole Baun <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> "armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> - snip -

> Det fremgår af et gult klistermærke på min opslagstavle, at det er d.
> 24/1, 25/1 og 26/1-03.

Godt med lidt verificering!
Det tidligere tidspunkt er jo så meget desto bedre, og udstillingen får den
kommende i Bella-centret til at ligne noget i den lokale sportshal, ikke
mindst p.g.a. det store antal tilbehørsfirmaer der er tilstede (og
sælger!!!!!)!

--
Armand.