Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Atalier fotografering - automatisk overfør~
Fra : Per Falkjær Jensen

Dato : 03-12-02 23:18

Kære NG,

Jeg vil gerne spørge gruppens kyndige bidragsydere om hvilket udstyr
(herunder kamera features), der er nødvendige for at opfylde følgende ønske:
Fra et håndholdt digitalt kamera i et studie overføre det netop tagne
billede til en PC, hvor man straks kan se billedet på skærmen.
Findes der et program, som nemt kan optimere billedet ala DCENHANCER, men i
en bedre kvalitet?
Herefter må det gerne være muligt at indtaste det ønskede antal kopier, som
man ønsker billedet kopiet i på fotopapir hos en fotoforhandler. Når
fotoforhandleren via FTP modtager billederne, er han blot trykke på knappen,
og der kommer 1 kopi ud af første billede og 4 af næste....
Jeg har kun brug for billeder i 15x21 cm.

På forhånd tak - Per

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-12-02 23:47

"Per Falkjær Jensen" wrote:

> Jeg vil gerne spørge gruppens kyndige bidragsydere om hvilket udstyr
> (herunder kamera features), der er nødvendige for at opfylde følgende ønske:

At kameraets software understøtter den pågældne funktion,
og det har jeg kun set det i forbindelse med digitale bag-
stykker til mellemformat 4x5" studiokameraer.

Det skal jo køre SCSI eller FireWire, hvis overførslen ikke
skal ta' urimligt lang tid.

> Herefter må det gerne være muligt at indtaste det ønskede antal kopier, som
> man ønsker billedet kopiet i på fotopapir hos en fotoforhandler.

Et stykke software som kan dette findes nok ikke, men du kan
muligvis selv skrive et lille script, så det bliver delvis
automatiseret.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : SHN

Dato : 04-12-02 07:19

Jeg tror at Niels har ret, det er profi udstyr du taler om. Jeg ved at
PhaseOne har en sådan løsning kaldet PortraitOne.(jeg arbejder der) Du skal
bare have et Phaseone bagstykke og så et mellemformat hus fra Contax, Mamiya
eller Hasselblad. Det skal du nok kunne finde for ca. kr. 100.000
vh
Søren H.N.

vh

Fra : John

Dato : 04-12-02 16:10

> Det skal jo køre SCSI eller FireWire, hvis overførslen ikke
> skal ta' urimligt lang tid.

Flere af de nye spejlrefleks kameraer fra Nikon, Fuji og Canon kører
FireWire. Andre er vel begyndt at bruge USB 2.0? Ved det ikke, men det ville
da være nærliggende.
--
MVH
John K Hansen

Fra : max

Dato : 04-12-02 09:21

> [...]
knappen,
> og der kommer 1 kopi ud af første billede og 4 af næste....
> Jeg har kun brug for billeder i 15x21 cm.

Hej Per - Fuji S2Pro kan optage direkte til computeren via firewire og et
lille stykke software til 1500kr. Med et andet lille program Qimage, til et
par hundred kroner, er det meget let lave udprint af flere fotos i
forskellige
størrelser på et ark papir.. Programmet konverterer og optimerer også dine
"RAW" billeder til 16bit Tiff.. mvh max