hypnose-klinikken.dk
Fra : Charlotte Hansen

Dato : 03-12-02 22:23

Hej

Da jeg overvejer hypnoterapi, har jeg surfet lidt rundt og bl.a. været inde
www.hypnose-klinikken.dk , men kan ikke finde ud af, om det er en
anerkandt klinik.

Er der nogen, der har erfaring (gode/dårlige) fra det sted? Mere præcist....
er det et troværdigt sted, man kan være tryg ved?

Er der nogen, der kan anbefale andre hypnoterapeuter på Fyn?

Da dette er en debat-/diskussionsgruppe, vil jeg (hvis der ikke har været et
lignende), gerne lægge følgende op til debat:

- Hypnose, for eller imod??? Så er bolden da kastet op!

Med venlig hilsen

Charlotte

P.S. Jeg er ny herinde, så hvis det ikke er "kutyme" at skrive denne slags
indlæg, så undskylder jeg mange gange.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-12-02 22:37

Charlotte Hansen wrote:

> Da dette er en debat-/diskussionsgruppe, vil jeg (hvis der ikke har været et
> lignende), gerne lægge følgende op til debat:
>
> - Hypnose, for eller imod??? Så er bolden da kastet op!

Der har faktisk været en tråd om hypnose for ikke så længe siden. Du
burde kunne finde den ved at gå lidt tilbage i gruppen, emnelinjen
hedder hypnose. Du kan også gå direkte til det første indlæg i tråden
ved at klikke her:

Findes tråden ikke længere på din nyhedsserver, kan den findes på Google
ved at klikke her:
http://shor.ter.dk/431033668

> P.S. Jeg er ny herinde, så hvis det ikke er "kutyme" at skrive denne slags
> indlæg, så undskylder jeg mange gange.

Det er det helt rigtige sted, du er havnet. Desværre kan jeg ikke
fortælle dig om hypnotisører på Fyn, men læs ovennævnte tråd - det er
ikke altid en hypnotisør kan anbefales.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Alexander

Dato : 08-12-02 13:57

"Charlotte Hansen" <charlotte_dk@get2net.dk> wrote in

> [...]

> været et lignende), gerne lægge følgende op til debat:
>

> - Hypnose, for eller imod??? Så er bolden da kastet op!

Klart imod. Hvorfor hypnose?

Når det kommer til mentalt terapi, som er det på nuværende tidspunkt
soleklart for mig, at ingen anden end jeg kan håndtere mit eget indre
univers. Ingen anden end jeg kan forstå og se, hvad det er, der foregår
inde i mig. Andre vil kunne have teorier. Andre vil kunne have ideer om,
hvad der hjælper for mig. Det er fint nok, men de kan ikke gøre tingene for
mig.

Hvad er forudsætningen for, at hypnose virker?

Lad os sige, at jeg er bange for mørke. Vil hypnotisøren kunne finde ud af,
hvorfor jeg er bange?

Det må jeg svare ja til. Hypnose, som vidt jeg ved, er et ret godt redskab
til at finde ud af, hvad der er galt eller hvad der skete på et givet
tidspunkt.

Kan en hypnotisør fjerne det, der er galt? NEJ! Hypnose går ud på at give
kommandoer, ihvert fald sidst jeg kiggede efter, som det er meningen, at
patienten skal følge. I eksemplet med mørket, kan han/hun ikke få patienten
til bevidst at se, hvad det er for en beslutning patienten tog i sin tid.
Hypnotisøren giver kommandoer/suggestioner så som, at man skal være rolig,
når man er konfronteret med mørke og lignende.
Hvad er resultatet?

Her må jeg være ærlig, at jeg ikke har nogen erfaring fra mig selv eller
fra andre kilder, men udfra hvad jeg ved om psykoterapi og bevidsthed, så
konkluderer jeg, at det enten ikke virker, eller virker i starten men at
man så falder tilbage på den eller at det virker, men at der så kommer en
erstatningsfobi eller anden "sideeffekt".

Jeg minder på, at dette er en debat. Hvis der er nogen, der har oplevet, at
det virker helt uden problemer, eller sideeffekter af nogen art, vil jeg
naturligvis meget gerne høre om det.

Jeg anbefaler, at man laver UCP istedet. Det er nemt at lære, det tager ca.
en time. Når man har lært det, skal man ikke ændre det hele tiden og så
igen. Jo mere man laver UCP, jo bedre bliver man til det, og jo bedre
virker det.

Lær dig selv at kende. Øg din bevidsthed. Lær at forstå dig selv og andre
og hvorfor man gør som man gør.

Det er gratis. Der er online hjælp at hente enten via mig:
alexanderk@tdcadsl.dk
Har man adgang til newsgroups, så er der en her: alt.ucp

Min hjemmeside: http://www.geocities.com/ucpalx
Den er ikke helt færdig endnu, men de instruktioner, man skal bruge for at
komme igang, er oversat og sat ind på siden. Man kan finde den første
artikel under artikler. Bevidsthedsfortegnelse på dansk findes under Chart.

Den engelske hjemmeside: http://net-prophet.net/ucp

Held og lykke!

Venlig hilsen

Alexander