Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billigt kamera?
Fra : RP

Dato : 03-12-02 21:55

Hej

Jeg håber i kan tilgive dette usle spørgsmål, da jeg kan se i mest operere i
dyre og funktionelle kameraer.

Min mor vil give min 14 årige lillebror et digital-kamera i julegave, og
havde først etellerandet "Spy-??" kamera til 500,- fra foto-kæden i
tankerne, men klog af skade fra mit Sipix Stylecam Blink kamera (uden
flash!) frarådede jeg hende dette køb. Kan i anbefale et "nogenlunde"
kamera - det behøves ikke have LCD, udvidelelseskort eller mulighed for
webcam (sidstenævnte kunne fortrækkes), til en pris på omkring 500 - 1000.
Og selvfølgelig med flash, da jeg har fundet ud af et kamera er nytteløst
uden.

Glædelig jul

// Dennis RP

Fra : emj

Dato : 03-12-02 22:32

On Tue, 3 Dec 2002 21:55:12 +0100, "RP" <news1@skill.dk> wrote:

>Kan i anbefale et "nogenlunde"
>kamera - det behøves ikke have LCD, udvidelelseskort eller mulighed for
>webcam (sidstenævnte kunne fortrækkes), til en pris på omkring 500 - 1000.

Nej, det er penge lige ud af vinduet og synd for lillebror. Kik
hellere i "den blå avis" efter et brugt.
Jeg vil tro, at man kan være heldig at finde f.eks. et brugt
Olympus820,830,860 til 600-1000 kr.
Hilsen emj

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-12-02 23:20

In article <3ded19f3$0$88176$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, RP wrote:
> [...]
> Og selvfølgelig med flash, da jeg har fundet ud af et kamera er nytteløst

Så tror jeg det mærke du skal have fat i hedder BRUGT.
Men Trust Spycam kommer også med blitz.

Husk, de æder batterier. Så der skal som regel ofres 300 kr
på en intelligent lader + 4 stk 1800 mAh NiMH batterier.

EDBPriser lister en del Trust kameraer til under 1000 kr,
også med blitz. De bruger alle sammen CMOS censor, som skal
have 10x mere lys end CCD. Mit webcam klarer < 1 lux. CMOS
skal som regel have 10+ Lux = god lys på personen.

Derudover er de helt billige kun 640x480 interpoleret op til
1Mpixel.

Troværdige EDBPriser skriver at 1280x960 = 3.3 Mpixel -
Det skriver Trust også. Og i specifikationerne skriver de
så hardwareopløsning = 1280x1024.

Og til info, den skal bruger 300 LUX = over 300 gange mere lys
end mit Philips webcam.

Så vil du have noget der virker, eller noget der kan udstilles ?

Jeg vil sige, køb brugt.

Fra : RP

Dato : 04-12-02 19:47

Tak for jeres svar - jeg har konsulteret min mor, men hun er _meget_ imod at
købe brugt og tror ikke min bror vil gå så meget op i kvalitet - bare
kameraet kan tage nogle nogenlunde billeder til deres sodavandsdiskoteker
samt bruges lidt som webcam.

Jeg har kigget på dette kamera, (Sipix Blink Deluxe)
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324847893 som jo har
både LCD skærm, blitz og kan bruges som webcam - men Google vil desværre
ikke finde noget review's til mig, så jeg kan se kvaliteten. Er det et
kamera i har et kendsskab til, eller kan i anbefale andre "billige"
kameraer, lignende det Sipix?

// Dennis

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-12-02 07:44

In article <asligc$nql$1@sunsite.dk>, RP wrote:
> [...]
> ikke finde noget review's til mig, så jeg kan se kvaliteten. Er det et
> kamera i har et kendsskab til, eller kan i anbefale andre "billige"

Hvis beskivelsen siger noget med CMOS og prisen er under
20.000 kr, så et det langt fra optimalt til halvmørke
indendørs optagelser.

Fra : Dennis

Dato : 13-12-02 03:09

kig på http://steves-digicams.com/harware_reviews.html - her er det en
anmeldelse af sipix Blink

Dennis2

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-12-02 15:41

> [...]
> ikke finde noget review's til mig, så jeg kan se kvaliteten. Er det et
> kamera i har et kendsskab til, eller kan i anbefale andre "billige"

Du kan se på det i Electronic World. De har det til 697 kr, billigere
end de fleste ågerkarle poå EDB priser.

Der kan du også spare porto.