Andet multimedie
bentjuul 3670
Quark Express til windows
Fra : Michael Lynge

Dato : 03-12-02 22:04

Hej NG

Ved nogen hvor jeg kan dwloade en trial eller demo version af Quark Express
2.0 eller 3.0 eller 4.0 ??

Jeg ønsker ikke den demo versionen af den nye 5.0, da den ikke understøtter
mit system (w2k dk tastatur) hvor den bla. skriver: "The System regional
settings are incompatible with this version of Quarkexpress (86)"

Nogen der har nogle gode råd eller links?

vh\m.

Fra : Studio Smalbro

Dato : 03-12-02 22:57

Prøv at sætte Locale og keyboard til engelsk/US
Start Quark
- og hvis den kommer igang kan du så sætte keyboard/Locale til dansk mens
Quark er åben.

no guarantees, but worth a try

Kh
Bjørn

Fra : Michael Lynge

Dato : 03-12-02 23:10

> [...]
> Start Quark
> - og hvis den kommer igang kan du så sætte keyboard/Locale til dansk mens

Hej Bjørn
Desværre - hvis jeg satte tastatur til UK/USA virkede det heller ikke
vh\m

Fra : Studio Smalbro

Dato : 03-12-02 23:56

Hvad er det egentlig du gerne vil?. Både Quark 2,3 og 4 er om ikke antikke,
så tæt på. Er det fordi du gerne vil lære at bruge Quark eller fordi du har
brug for et dtpprogram. Hvis du lige lader falde en linje, kunne det være
der var en anden måde vi kunne hjælpe dig på.

Fra : Michael Lynge

Dato : 04-12-02 00:18

> [...]
> brug for et dtpprogram. Hvis du lige lader falde en linje, kunne det være
> der var en anden måde vi kunne hjælpe dig på.

Hej Bjørn
Det er fordi de har haft lånt en IMac med dette program (kan ikke huske
hvilken version), men de var glade for det, da det kunne vise deres
billede-album/fotos på en eller anden smart måde som jeg ikke kender til, da
jeg ikke kender til MAC/Appel systemer.
Og da jeg havde deres PC´er hjemme fra Italien til rep./eftersyn, så
snakkede de om dette vidunderlige Quark program og så ville jeg prøve at se
om der ikke var en version derude som kunne bruges - og da de ikke behøver
den nyeste af de nyeste versioner kunne en gammel 2.0/3.0 måske anskaffes
uden omkostninger.
vh\m.

Fra : Michael Lynge

Dato : 04-12-02 00:15

> Prøv at sætte Locale og keyboard til engelsk/US
> Bjørn

Hej igen Bjørn
Sorry - fik det til at virke ved at sætte "EN" som standart på tastaturet -
men da det ikke er mig, men mine forældre som ikke lige er så kendte hvad
"windowssystemændringer" angår - så duer det ikke at de hele tiden skal
ændre på sproget.
vh\m

Fra : Studio Smalbro

Dato : 04-12-02 08:10

Hej Michael
Det lyder som om at I er igang med at skyder gråspurve med krydsermissiler.
Hvis I bare gerne vil kunne kigge billeder fra et digitalkamera eller lign.
så vil jeg anbefale at downloade Irfanview. www.irfanview.com Det er graits,
enkelt og velfungerende og æder stort set alle grafikfilsformater og kan
lave slideshows.

Fra : Michael Lynge

Dato : 04-12-02 15:30

> [...]
graits,
> enkelt og velfungerende og æder stort set alle grafikfilsformater og kan

Aner det som sagt ikke *LOL*, da jeg ikke kender noget til Quark :_)
Men vil prøve det link du gav mig

Fra : Michael Lynge

Dato : 04-12-02 17:32

> [...]
graits,
> enkelt og velfungerende og æder stort set alle grafikfilsformater og kan

Hej Bjørn
Det virker fint med rfanview og jeg tror - når de har læst programmet at
kende - at de vil blive glade for det.
Tak for tippet *S*
vh\michael