Labels? Outlook 2002 + Word XP
Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 03-12-02 20:51

Jeg står og skal lave label med adresser fra Outlook og da programmet ikke
selv kan udskrive til labels, skal det jo så via Word.

Nu er sagens så, at Word tilsyneladende kun vil snakke med Outlook via en
exchange-server - sådan én har jeg ikke lige kørende og kan ikke se, at det
skulle være nødvendigt, når programmerne kører som eneste kopi på én og
samme maskine...

Hvad gør man? Hvordan får man lettest adresserne fra Outlook til Word?

På forhånd tak, Kim

Fra : pre

Dato : 04-12-02 12:26

Der eksisterer skam en officiel Word rutine, der henter adresser fra
Outlook. Nu er det snart hundrede år siden jeg installerede rutinen,
men den eksisterer skam også i XP selvom den er godt gemt:
Fra Funktioner/Tilpas vælg Indsæt i venstre vindue. Rul igennem det
højre og find Adressebogs kommandoen.
Klik og træk den til en værktøjslinie. Nu burde du kunne klikke der for
at få adresser fra Outlooks kontaktliste. Hvis det ikke virker så
mangler der en AutoTekst ved navn AdressLayout. Kom igen så får du
opskriften.
For en sikkerheds skyld tjek i den utrættelige hjælpetekst, f. eks.
under adresse, for dels er der en del ændringer, og min XP er ikke
installeret endnu.

Der er selvfølgelig andre rutiner, men denne er nem og den er afpasset
til Word.

© pre 2002

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 04-12-02 15:22

> Fra Funktioner/Tilpas vælg Indsæt i venstre vindue. Rul igennem det
> højre og find Adressebogs kommandoen.
> Klik og træk den til en værktøjslinie. Nu burde du kunne klikke der
> for at få adresser fra Outlooks kontaktliste.

Det giver samme problem, det vil sige fejlmeddelelesen:

"Logon lykkedes ikke. Du skal logge på Microsoft Exchange for at benytte dit
adressekartotek."

Så spørgsmålet er stadig: Kan man flytte adresser fra Outlook 2002 til Word
XP (der kører på samme maskine) uden exchange-server?

Kim

Fra : pre

Dato : 04-12-02 21:25

Som jeg skrev: Kom igen hvis der er problemer. Desværre kan jeg ikke
afprøve så længe min version ikke er installeret, men hvis du
samarbejder lidt skal det nok lykkes. Her er den fil jeg nævnte.

<PR_DISPLAY_NAME>
<PR_STREET_ADRESS>
<PR_LOCALITY_, <PR_STATE_OR_PROVINCE> <PR_POSTAL_CODE>

Skriv disse tre linier i Word - nøjagtig som de står. Marker dem og
klik Indsæt, Auto Text, Ny, og sæt en ny AutoText med navnet
AddressLayout (i ét ord).

Fra : pre

Dato : 04-12-02 22:04

Her en supplerende aktion:
Fra Start klik Kør. Skriv WAB og tryk Enter.
Nu skulle din Windows Adressebog dukke op. Klik Funktioner,
Indstillinger og vælg at adressebogen skal være fælles for Outlook og
OE. Derved synkroniseres den med Kontaktlisten.

Hvis den ikke dukker op, så har du et problem mere.

Fra : hcma

Dato : 04-12-02 15:08

"Kim Bach Petersen" <kim@kensho.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme maskine...
>
> Hvad gør man? Hvordan får man lettest adresserne fra Outlook til Word?

Jeg ved ikke om jeg misforstået spørgsmålet, men jeg benytter MsWord2000 og
hvis jeg åbner word, vælger funktioner - brevfletning og derefter vælger
adressekartotek, har jeg ingen problemer med at få den til at acceptere
Outlook2000.
m v h
HC

Fra : pre

Dato : 04-12-02 21:27

Der er lige en hel del ændringer i systemet for XP-udgaverne.

© pre 2002