Vis nummer på computeren.
Fra : Christian

Dato : 03-12-02 18:13

Hej med jer
Jeg er TDC-favorit(ADSL) kunde. Hvilket eftersigende skulle indeholde vis
nummer.

Men da vi ikke har investeret i en nummerviser, blev jeg positivt overrasket
da jeg fandt et program der skulle virke som nummerviser på computeren, via
et telefonmodem.
Desværre kan jeg ikke få det til at virke, der er en masse forskellige
nummervisningssystemer at vælge imellem, men ingen af dem virker.

Er der nogen der ved hvad den danske standard hedder?

Eller om nummervisning er slået til automatisk, eller jeg skal ringe og bede
dem aktivere det.

Eller om nogen eventuelt kender et stykke software der virker med den danske
standard.

Mvh
Christian Haugwtz

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-12-02 21:15

"Christian" <haugwitz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
overrasket
> da jeg fandt et program der skulle virke som nummerviser på

Det virker ikke på et alm. modem i Danmark

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jens Andersen

Dato : 03-12-02 21:21

Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> wrote:
> "Christian" <haugwitz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det virker ikke på et alm. modem i Danmark
Så kommer så det smarte spørgsmål..
Hvorfor ikke?
Jeg går ud fra at det samme evt. ville gælde for hjemmebyggede elektronikdimser der bruger div. chips til at hente vis nummer
information og dette er egentligt grunden til mit spørgsmål.
Er det fordi danmark benytter en anden teknologi til vis nummer end de fleste modemer understøtter?
Mvh Jens Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-12-02 21:23

"Jens Andersen" <rayman@skumler.net> skrev i en meddelelse
> Så kommer så det smarte spørgsmål..
> Hvorfor ikke?

Fordi nummeret sendes inden ringesignalet. Alm modems vågner først ved
ringesignalet.

> Jeg går ud fra at det samme evt. ville gælde for hjemmebyggede
elektronikdimser der bruger div. chips til at hente vis nummer
> information og dette er egentligt grunden til mit spørgsmål.

Hvis de lytter kontinuerligt vil de virke

> Er det fordi danmark benytter en anden teknologi til vis nummer end de
fleste modemer understøtter?

Ja

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 04-12-02 21:55

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Jens Andersen"
<rayman@skumler.net> mumbled in
> Så kommer så det smarte spørgsmål..
> Hvorfor ikke?

For det første er den danske standard ikke kompatibel med resten
af verden og for det andet skal du bestille Vis nummer hos dit
telefonselskab.

> Jeg går ud fra at det samme evt. ville gælde for hjemmebyggede
> elektronikdimser der bruger div. chips til at hente vis nummer
> information og dette er egentligt grunden til mit spørgsmål.

Tag et kig her:
http://www.blichfeldt.dk/numviser/
http://www.blichfeldt.dk/numviser/numvisdk.htm

> Er det fordi danmark benytter en anden teknologi til vis nummer
> end de fleste modemer understøtter? Mvh Jens Andersen

Som en anden har svaret, så ja.

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *