Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken flash (Nikon F80S) ?
Fra : Niels J. Larsen

Dato : 03-12-02 18:03

Jeg har et Nikon F80S med en 50mm f/1.4 og en 28-80 f/3.5-5.6D (sidstnævnte
bliver på et tidspunkt udskiftet med faste brændvidder).

Godt nok har F80S en indbygget Speedlight, men jeg savner noget mere.

Hvilken flash skal jeg satse på og er det værd at overveje at købe brugt
(kan den holde evigt, eller "slides" den) ?

-Niels

Fra : pan2

Dato : 03-12-02 19:04

http://www.kandu.dk/

Fra : pan2

Dato : 03-12-02 19:05

http://www.kandu.dk/

Fra : Hanne og Anders Hørs~

Dato : 05-12-02 10:47

"Niels J. Larsen" <niels.j.larsen@tdNEJTAKcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilken flash skal jeg satse på og er det værd at overveje at købe brugt
> (kan den holde evigt, eller "slides" den) ?

Jeg har et Nikon F70 og Nikons SB 28 og det virker meget fint . Nikons flash
er ganske vist dyr (4500 kr) men kan findes brugt i feks. den blå avis. med
en sb 28 haar du alle mugligheder og en super proff. flash.

Hilsen
Anders

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 06-12-02 00:19

Jeg har selv et Nikon F65. Og har lige bestilt en Nikon SB -0DX flash.
Jeg har desværre ikke fået den endnu, så jeg kan ikke fortælle så meget om
den endnu. Men jeg valgte den bl.a fordi den er lavet til Nikon kameraer med
indbygget Speedlight og så har den trådløs slave flash.
Plus, så anbefalede min fotohandler den til mit kamera (-:

Den er også lidt mere fornuftig med hensyn til prisen end f.eks SB-28.

vh
Michael Christoffersen