Sang om Mustafa og en drommedar?
Fra : Michael Sørensen

Dato : 03-12-02 17:41

Hej gruppe.

Nogen der kender en titel (og kunstner) på en sang, hvori følgende tekst
findes:

....din dovne drommedar, de er alt for korte - de skridt du går og ta'r..."

Som sagt er det lige, hvad jeg fik fat i, da jeg hørte den højst mærkværdige
sang, hvori de i mine erindringer også sang om Mustafa.

Håber på et svar.

Med venlig hilsen

Michael Sørensen

Fra : Øistein Wind

Dato : 03-12-02 17:55

"Michael Sørensen" <m-s@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Som sagt er det lige, hvad jeg fik fat i, da jeg hørte
> den højst mærkværdige sang, hvori de i mine erindringer

Sangen bliver i hvertfald sunget i en soldaterkammerater film, som blev vist
på tv2 for kort tid siden. Jeg kan ikke finde ud af hvad sangens titel er,
men måske det hjalp dig...

Øistein

Fra : Michael Sørensen

Dato : 03-12-02 17:58

> [...]
vist
> på tv2 for kort tid siden. Jeg kan ikke finde ud af hvad sangens titel er,

Nej, desværre. Jeg er næsten sikker på, at det var samme sted, jeg selv
hørte sangen.

MEn du skal have tak for forsøget.

Fra : Thomas

Dato : 03-12-02 18:31

Det er ikke helt rigtigt at det er en soldaterkammerat film. Sangen blev
brugt i en såkaldt kartoffelwestern, som ganske rigtigt blev vist for
nyligt.

Mut bud er, at den stammer fra "Guld til præiens skrappe drenge", men jeg er
ikke sikker.

Thomas

Fra : Michael Sørensen

Dato : 03-12-02 18:37

> [...]
> nyligt.
>
> Mut bud er, at den stammer fra "Guld til præiens skrappe drenge", men jeg

Okay. Jeg ved bare, at det var i en film, TV-serie eller andet, der ruller i
fjerneren. Men det var ikke ngoet jeg fulgte med i, men bare noget jeg
tilfældigt zappede over på, så jeg ved ikke, på hvilken kanal eller hvilken
film/serie den er fra.

Jeg ved bare, at den ikke er fra "Guld til præriens skrappe drenge," da jeg
har set den film flere gange.

Men hvis nogen kommer i tanke om noget er jeg stadig meget interesseret i
titlen og evt. kunstneren til den pågældende sang.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 06-12-02 17:30

On Tue, 3 Dec 2002 18:31:16 +0100, "Thomas" <thha73@hotmail.com> wrote:

>Det er ikke helt rigtigt at det er en soldaterkammerat film. Sangen blev
>brugt i en såkaldt kartoffelwestern, som ganske rigtigt blev vist for
>nyligt.

Jeg forbinder den sang med soldaterkammerater, men det er mega længe
siden jeg har set den. Kan den være sunget i flere film?

--
Regards Stefan
Websites: http://ghashul.dk/

Fra : Birger Holm-Jensen

Dato : 13-12-02 17:24

"Stefan Bruhn" <spamfilter@bruhn.tk> skrev i en meddelelse

> Jeg forbinder den sang med soldaterkammerater, men det er mega længe
> siden jeg har set den. Kan den være sunget i flere film?

Ud fra dine stikord kunnne det være Monrad & Rislund - nummeret hedder vist
Hassan & Mustafa og findes på deres forrige CD.

Mvh.

Birger

Fra : Shiva

Dato : 20-12-02 03:04

Det er preben kaas og poul Hagen i en soldaterkammerat film , som handler om
FN soldaterne på Cypern ,, tror jeg nok , blev sendt for omkring en måned
siden i fjerneren
der render der en "mustafa" og holder om tøjret på kamelen mens de synger
den sang

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 03-12-02 18:34

Den hedder Mustapha, originalen komponeret af Bob Azzam, dansk tekst Preben Kaas+Sandberg. Grethe & Jørgen Ingmann har også indspillet den men ikke med dansk tekst. Jeg husker noget med: Mustapha, ja Mu-uh-uh-stapha, det går for langsomt, vis nu hva' du ka'.

Jørgen

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-12-02 21:02

> [...]
med
> dansk tekst. Jeg husker noget med: Mustapha, ja Mu-uh-uh-stapha, det går

Sangen forekommer i filmen "Soldaterkammerater på vagt"

mvh Eva