Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan jeg bruge denne oplader?
Fra : Dennis

Dato : 03-12-02 16:35

I forlængelse af mit tidligere indlæg ang. at jeg synes at mit Nikon kamera
brugte lige rigeligt meget strøm var der flere som henviste til batterier.dk
og tak for det.

Jeg har i mellemtiden set at T-Hansen i Kolding sælger en GP powerbank 111.
Der følger 4 opladelige batterier med på 1800 mAh. Der står at laderen selv
slår over på vedligeholdelsesladning når batteriet er fuldt. Er det det man
kalder en intelligent oplader eller hvad og er der nogen der har haft nogen
efaringere med disse batterier?

MVH

Dennis

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-12-02 17:46

In article <asiiq0$1ap3$1@news.cybercity.dk>, Dennis wrote:
> [...]
> kalder en intelligent oplader eller hvad og er der nogen der har haft nogen

Hvis der ikke står intelligent lader, så er den dum / med timer.
Det er min PowerBank. Så den kan kun bruges på helt flade
batterier, ellers skal du vide hvor lamgt nede de er, og så
selv huske at afbryde.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-12-02 17:49

> [...]
> kalder en intelligent oplader eller hvad og er der nogen der har haft nogen

Jeg tog fejl i min anden mail. Denne webside siger at det
er en intelligent lader med Delta V cutoff.

http://www.nimhbattery.com/gppb02us180-c4.htm

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 04-12-02 00:20

Hej Dennis
Det er det samme produkt som jeg købte for snart 1 år siden - da var det
meget dyrt - men det er bare noget der virker.
Jeg kan kun anbefale det. Pas på det sælges også i en billigere udgave, men
så er det ikke 1800 mAh.
Hilsen
Jørgen