kryptering af String
Fra : Jimmi W.

Dato : 03-12-02 16:14

Hej Ng

Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp. Jeg skal have lavet en klasse som kan
krypter og dekrypter en String. Jeg ved godt at java har sådanne klasser,
men jeg vil godt lave min egen, med min egen algoritme.

Det skal bruges når jeg sender password og kodeord fra en klient til en
server.

M.V.H
Jimmi

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 03-12-02 16:40

http://www.cacr.math.uwaterloo.ca/hac/

--
Christian Hemmingsen

Fra : Jimmi W.

Dato : 03-12-02 19:45

Hvis der er nogen som har noget simpel kode, kunne jeg godt tænke mig at se
det. Krypteringen behøver ikke på nogen måde at være svær.
Jeg havde forstillet mig noget i stil med:

class krypter
{
public String encrypt(String str)
{

String St1 = "";

for(int i = 0; str.length() > i; i++)
{
int temp;

temp = (int)((str.charAt(i) -'0')*2) ;

St1 = St1 + String.valueOf(temp); //Her vil jeg gerne sammensætte
den krypterede string, det er her det går galt
}
return St1;
}
}

Nogen som har nogle forslag?????

M.V.H
Jimmi

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 03-12-02 22:48

In <3decfbc2$0$6147$ba624c82@nntp02.dk.telia.net> "Jimmi W." <jimmi1311@stofanet.dk> writes:

> [...]

> St1 = St1 + String.valueOf(temp); //Her vil jeg gerne sammensætte
>den krypterede string, det er her det går galt

Brug en StringBuffer istedet for en String.

Mvh
Martin

Fra : Jimmi W.

Dato : 05-12-02 18:36

Min kryptering kom til at se sådan her ud, en meget nem kryptering, men det
var også det som var meningen.

class krypter
{
public String encrypt(String str)
{
char ch = 'n';
String St1 = "";
StringBuffer buf = new StringBuffer();

for(int i = 0; str.length() > i; i++)
{
int temp;

temp = (int)((str.charAt(i)) * 2);

ch = (char)temp;
buf.append(ch);

}

return buf.toString();
}

public String decrypt(String encrypt)
{
char real = '0';
StringBuffer buf = new StringBuffer();

for(int i = 0; encrypt.length() > i; i++)
{
int temp;

temp = ((int)(encrypt.charAt(i) )/2);
real = (char)temp;