Vedhæft billede i formular?
Fra : Michael

Dato : 03-12-02 16:06

Jeg kunne godt tænke mig og lave sådan at man kan vedhæfte et
billede i min formular, så når jeg modtager tilmelding på e-mail, så
er der også et billede med.
Se Formular: http://home.worldonline.dk/211168/tilmelding.htm

Men jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal gøre

Mich@l

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-12-02 17:49

"Michael" <michael@duerher.dk> skrev :

>Jeg kunne godt tænke mig og lave sådan at man kan vedhæfte et
>billede i min formular, så når jeg modtager tilmelding på e-mail, så
>er der også et billede med.

Kan du ikke på en standard webplads, som den du har hos Tiscali.

Enten skal du få folk til at sende en alm. mail og bede dem om at
vedhæfte filen eller du skal over på et webhotel, hvor du kan
bruge egen cgi eller php/asp.

Fra : Morten B

Dato : 03-12-02 18:44

mit webhotel ligger hos enavn.dk, og der har jeg mulighed for at bruge php
som jo også er brugt til mail formularen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-12-02 18:56

"Morten B" <blankensteiner@mail1.stofanet.dk> skrev :

>mit webhotel ligger hos enavn.dk, og der har jeg mulighed for at bruge php
>som jo også er brugt til mail formularen

Nu henviste du jo til en side hos Tiscali, så jeg gik ud fra at
det var den det drejede sig om.

Jeg kender ikke noget til php, men det gør de i
news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, så spørg der.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Fra : Michael

Dato : 03-12-02 23:55

> Nu henviste du jo til en side hos Tiscali, så jeg gik ud fra at
> det var den det drejede sig om.

Ja det er det også, men den skal over og ligge ved en anden udbyder.
Men det var såment også bare for at høre, om det kunne lade sig gøre i FP
nu da siden er lavet i FP.

> Jeg kender ikke noget til php, men det gør de i
> news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, så spørg der.

Tak Jeg kender heller ikke noget til php, men man kan da altid lige
kigge lidt i gruppen.
Så jeg hopper lige over og ser om der er noget hjælp der.

Mich@el

Fra : Bjarne Lambrecht Sør~

Dato : 04-12-02 13:37

Michael wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
>
> Ja det er det også, men den skal over og ligge ved en anden udbyder.
> Men det var såment også bare for at høre, om det kunne lade sig gøre i FP

Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg har en formular på følgende side som
sender vedhæftede filer med til et forud defineret bibliotek på dit websted.

http://www.fjordhesten-oest.dk/indhold/bruger/opret_bruger_formular.htm

Jeg bruger FP 2002 og du skal være sikker på at din udbyder har fp2002
server ext.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael

Dato : 04-12-02 23:03

"Bjarne Lambrecht Sørensen" <mosehuset@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg har en formular på følgende side som
> sender vedhæftede filer med til et forud defineret bibliotek på dit
> [...]

Den ser sku fin ud, det er lige sådan en jeg er på udkig efter.

> Jeg bruger FP 2002 og du skal være sikker på at din udbyder har fp2002
> server ext.

Jeg har spurgt min udbyder www.b-one.nu da jeg ikke kan se der står noget på
deres side om FP2002 server ext.
Kan man ikke lave den så det hele bliver sendt til min e-mail?

Mich@el

Fra : Bjarne Lambrecht Sør~

Dato : 06-12-02 06:15

> [...]
> deres side om FP2002 server ext.
> Kan man ikke lave den så det hele bliver sendt til min e-mail?

Det har jeg også selv tænkt på, men har ikke lige luret den endnu! Det ville
være rart, men hvad nu hvis der er en der for "sjov" sender en KÆMPE fil til
dig, så er du vel nødt til at hente den ned via dit mailprogram. Som jeg har
det nu, så ligger filen jo på serveren hvor jeg så kan vælge om jeg vil gemme
den eller slette den (forstår du hvad jeg mener!!)

mvh Bjarne

Fra : Bjarne Lambrecht Sør~

Dato : 06-12-02 06:16

Fra : Bjarne Lambrecht Sør~

Dato : 06-12-02 06:18

Fra : Bjarne Lambrecht Sør~

Dato : 06-12-02 06:19

Fra : Michael

Dato : 06-12-02 13:30

> [...]
gemme
> den eller slette den (forstår du hvad jeg mener!!)

Det forstår jeg godt. Men man kunne jo så begynde og bruge den webmail som
ens udbyder har.
Der kan man jo bare logge ind og se hvad der ligger, og evt. slette hvad man
ikke vil have.

Mich@el

Fra : Bjarne Lambrecht Sør~

Dato : 18-12-02 06:12

> [...]
< Jeg kunne godt tænke mig og lave sådan at man kan vedhæfte et
< billede i min formular, så når jeg modtager tilmelding på e-mail, så

Hej Michael

Fandt du ud af noget med at modtage billeder i din email som er afsendt
fra en formular?
Hvis du har kunne jeg godt tænke mig at høre nærmere.

Med venlig hilsen

Bjarne

Fra : Michal

Dato : 18-12-02 09:29

> Hej Michael
>
> Fandt du ud af noget med at modtage billeder i din email som er afsendt
> fra en formular?
> Hvis du har kunne jeg godt tænke mig at høre nærmere.

Hej Bjarne

Nej det har jeg ikke endnu.
Men hvis det skal kunne lade sig gøre, så skal det nok være noget php
script.

Skal nok huske på dig når jeg finder noget.

Mvh

Mich@l

Fra : Adam Osbirk-Jensen

Dato : 10-07-03 08:03

> [...]
> Jeg kunne godt tænke mig og lave sådan at man kan vedhæfte et
> billede i min formular, så når jeg modtager tilmelding på e-mail, så
<head>
<title>Formular e-mail med vedhæftet</title>
.formtbl th {
font-weight: normal;
text-align: right;
padding-right: 10px;
padding-left: 50px;
background-color: #CECECE;
}
.formtbl td {
font-weight: normal;
text-align: left;
padding-left: 10px;
background-color: #E0E0E0;
}
</head>

<center>
<form name=request enctype="multipart/form-data" method=post
action=aformmail.php >
cellpadding=0>
cellspacing=1 cellpadding=4 class=formtbl>
#FFFFFF;'><small><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Skal
udfyldes</font><font color="#FF0033">
<th width=40%><b><font face="Arial, Helvetica,
sans-serif">Find
<select name=subject size=1>
<option>vedrørende</option>
<option>Kopiering</option>
<option>Trykopgave</option>
<option>Flytning af møbler</option>
<option>Flytning af telefon og PC</option>
<option>Håndværkeropgaver</option>

</select>
Helvetica, sans-serif"><b>
size=40></td>
sans-serif">E-mail</font></b><font face="Arial, Helvetica,
sans-serif"><br>
name=email_from value="" size=40></td>
sans-serif">
Besked/ bestilling.</font></b><font face="Arial,
Helvetica, sans-serif"><small>
></textarea></td>
sans-serif">
</th>
value=""></td>
<th width=40% bgcolor=#CECECE align=right><b><font
face="Arial, Helvetica, sans-serif">Vedh&aelig;ft
1</font></b><font face="Arial, Helvetica,
sans-serif"><br>
<small>Vedhæft det dokument, du skal have
name=file></td>

<center>
<input type=hidden name=send value=1>
<input type=submit
value="&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Send
Form&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;">
</center>
</form>
<BR>
<b><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Vi kontakter Dem
hurtigst muligt.</font></b><BR>
<BR>
</center></body>