Win2K server & Messenger service
Fra : Jesper KA

Dato : 03-12-02 15:22

Da jeg idag logger på min Win2K server ligger der en besked til mig.

Se dk.binæer under samme subject.

Det er en system messenger besked indeholdende en opfordring
til at bruge mine sparekroner på at høre en husmor stønne i en tlf.
Hvordan er det lykkedes en udefrakommende at efterlade en
besked til mig på den måde ?

Jeg vælger at poste her da jeg vil mene det er et klart sikkerheds
problem at det er lykkedes for vedkommende at aflevere beskeden.

Regards

Fra : Henrik Walther

Dato : 03-12-02 16:35

On Tue, 3 Dec 2002 15:21:46 +0100, "Jesper KA" <news@arningDOTdk>
wrote:

> [...]
>til at bruge mine sparekroner på at høre en husmor stønne i en tlf.
>Hvordan er det lykkedes en udefrakommende at efterlade en

Læs eksempelvis:

http://news.com.com/2100-1001-962483.html

Det er efterhånden en ganske udbredt måde at spamme folk på.

--
Henrik Walther
http://www.winjunkie.net

Fra : Jesper KA

Dato : 03-12-02 16:41

"Henrik Walther" <spam@winjunkie.dk> wrote in message

> Det er efterhånden en ganske udbredt måde at spamme folk på.

Ok .. det anede jeg ikke .. har ikke hørt om det før
men tak for info.

Regards

Fra : Karsten H.

Dato : 07-12-02 14:28

"Jesper KA" <news@arningDOTdk> wrote in news:1038925307.37989.0
@iapetus.uk.clara.net:

> Jeg vælger at poste her da jeg vil mene det er et klart sikkerheds
> problem at det er lykkedes for vedkommende at aflevere beskeden.
>
> Regards

En midlertidig løsning er at køre

net stop messenger

En mere permanent løsning er at køreservices.msc, og sætte services til
manuel eller deaktiveret. Du bruger den næppe til noget.

--
Karsten H.
Som har skrevet sin mail-adresse baglæns for at narre fjenden i Aalborg.

Fra : Karsten H.

Dato : 07-12-02 14:54

"Karsten H." <netsrak@egotrip.dk> wrote in

> En mere permanent løsning er at køreservices.msc, og sætte services til
> manuel eller deaktiveret. Du bruger den næppe til noget.

Start, Kør, services.msc
Og sætte tjenesten, ikke services, til manuel eller deaktiveret.