Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
GF256 får PC til at "stene"
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-12-02 15:25

Min PC stener fuldstændig engang imellem, jeg mener det sker
når grafikkortet er blevet for varmt (GF256 32MB DDR).
Windows billedet vises stadig på skærmen, men der kan intet
gøres udover "reset".
Jeg tror som sagt det er grafikkortet, da jeg har afprøvet med et
andet grafikkort og der virker det fint.
MEN mit GF256 sidder pt. i en anden maskine og virker fint.
Måske er det min PSU der ikke kan trække maskineriet?
(har desværre ikke et andet strømkrævende GFX at teste med pt.)

Specs:
AOpen Forton/Source FPS300-60GT 300W PSU m. 19dB Papst
<http://www.aopen.co.jp/products/power/fsp300gt.htm>
AMD XP2000+
MIST køler (lige meget om der får strøm fra 1 stike på MB eller 2)
ECS K7S5A v1.0 (nyeste BIOS)
AOpen 10240 Pro DVD-Rom
Seagate Barracuda IV 80+40GB harddiske
Papst 12dB blæser til indsugning i kabinet
Geforce256 32MB DDR Pure / Matrox G400 DualHead 32MB

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-12-02 11:33

Mikael Nørrelund Andersen (noerrelund@removespamfilterpc.dk) skrev:

> Min PC stener fuldstændig engang imellem, jeg mener det sker
> når grafikkortet er blevet for varmt (GF256 32MB DDR).
> Windows billedet vises stadig på skærmen, men der kan intet
> gøres udover "reset".

Oplever præcis det samme med mit Asus V7100 gf2mx 32mb sdram.
Har en noname 400w psu.

Ingen løsning her ...

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-12-02 12:36

Fischer & Døssing wrote:
> Oplever præcis det samme med mit Asus V7100 gf2mx 32mb
> sdram. Har en noname 400w psu.
>
> Ingen løsning her ...

Jeg har nu fået samme "fejl" med et ældre Matrox G400 DH
grafikkort, så jeg kan konstatere det ikke er grafikkortet og
udfra mine hardwareenheder tror jeg ikke det er mangel på
watt der er problemet.
Jeg tror det er min PSU, jeg flytter indlægget over i

Det er bare mærkeligt, fordi min PC har kørt fint i mere end en
måned med nye enheder, måske er den en driver i Windows...!
Jeg starter ihvertfald med at lægge et ældre image ind...

/Mikael

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-12-02 12:43

> [...]

> watt der er problemet.
> Jeg tror det er min PSU, jeg flytter indlægget over i

Troede du lavede en FUT, det gør jeg derfor

Er der en metode til at afgøre om ens noname P4 godkendte 400w PSU er
tilstrækkelig god til at levere effekt til ens system?

Mit system crasher ved spil ... ellers ikke.

P4 1.6ghz Northwood (ikke OC)
Asus P4SE bundkort
2 x 256 ddr2700 (har testet med andre blokke, men samme problem)
Asus V7100 GF2MX grafikkort.

Temp. kabinet: 21 grader
Temp. cpu: 38-42 grader

FUT: dk.edb.hardware

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-12-02 12:07

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Min PC stener fuldstændig engang imellem, jeg mener det sker
> når grafikkortet er blevet for varmt (GF256 32MB DDR).

Det var et bundkort/RAM problem, mit ECS K7S5A kunne
ikke køre med 2 SD-RAM moduler simultant.
Det går dog fint med DDR-RAM.

/Mikael