Urskiver...???
Fra : Brian Wendelbo

Dato : 03-12-02 14:41

Hejsa.

Det var for noget tid siden noget om urskiver på på gruppen.. EN side?? jeg
var inde på den. Den hedder klisterprint.dk, men nu synes jeg ikke det er
den samme side.. De har ihvertfald ikke urskiver til mc mere eller hva?? Jeg
har ledt i min browser, men synes ikke rigtig det har givet noget...

Findes der andre firmaer der laver urskiver til mc ???

PÅ forhånd tak.

--

Brian Wendelbo
http://kajogstjernerne.homestead.com/erikpedersen.html

Fjern X i adr. ved svar

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-12-02 14:54

"Brian Wendelbo" <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> har ledt i min browser, men synes ikke rigtig det har givet noget...
>
> Findes der andre firmaer der laver urskiver til mc ???

Hej hr. Wendelbo.

Du kan jo altid ringe og spørge dem ad: Telefon er bedst mellem kl. 18-20
TLF: 40 38 62 60.
Eller maile dem på: salg@klisterprint.dk.

MvH Aragorn_dk

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 03-12-02 15:32

> Hej hr. Wendelbo.
>
> Du kan jo altid ringe og spørge dem ad: Telefon er bedst mellem kl. 18-20
> [...]

Yes i shall do so...

Fra : Bo-gsx-R

Dato : 03-12-02 15:37

> Yes i shall do so...

rapporter venligst om mulighederne.
takker
bo-gsxR

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 03-12-02 15:09

> [...]
> har ledt i min browser, men synes ikke rigtig det har givet noget...
>
> Findes der andre firmaer der laver urskiver til mc ???

________________________________

Jeg emailede til dem for et par måneder siden, og spurgte om de var
interesserede i at lave et sæt nye urskiver til min babygixxer. Efter ret
lang tid fik jeg svar tilbage, hvor der vidst stod at de ikke havde noget
maskineri til at lave netop de skiver mere... hvad han mente med det, fandt
jeg aldrig ud af, men det kunne åbenbart ikke lade sig gøre.

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Bo-gsx-R

Dato : 03-12-02 15:26

> Findes der andre firmaer der laver urskiver til mc ???

http://www.deltagfx.com/mainsetup.html

men det er norsk
bo- gsxR

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 03-12-02 15:45

"Bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.deltagfx.com/mainsetup.html
>
> men det er norsk
> bo- gsxR

Hmm de er noget dyre de skiver.. det er self norske kroner, men 300,- pr
skive???
De skriver man skal skære skiven op for at få den på. Så monteres den uden
på den originale, og fikseres bare med skrue huller. HVad så med lyset. det
skal så udskiftes med en kraftiger pære i instrumenteringen...

Brian W.

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 03-12-02 16:01

og hvordan lige med nålen... Kan man få den af eller hvad??? den er jo
kommet på, så den må vel oxo kunne komme af.. JEg har prøvet at trække lidt
i den, men synes den sidder en anelse godt fast. Tør man trække i den og
hvad koster en nyt speedometer hvis den knækker uhhhh??

"Brian Wendelbo"

Fra : Hekto

Dato : 03-12-02 16:53

In article <3decc743$0$6105$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
Brian.wX@mail1.stofanet.dk says...
> [...]
> i den, men synes den sidder en anelse godt fast. Tør man trække i den og
> hvad koster en nyt speedometer hvis den knækker uhhhh??

Spekuler hellere lidt på, hvordan du får den sat på igen, på det
rigtige sted!!!!
Der er IKKE noget 'stop' invendigt, ud over det stop der holder nålen.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/hekto ... En kort tid endnu!

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 04-12-02 11:06

"Hekto" <bs@hekto[REMOVE).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtige sted!!!!
> Der er IKKE noget 'stop' invendigt, ud over det stop der holder nålen.

Så nu har jeg fået nålene af.... De var bare klemt ned over... Der er vidst
oxo et indvendigt stop. Nå men jeg har ihvertfald bestilt nye urskiver hos
delta. Så nu må jeg bare vente og se om der kommer nogen....

Brian W.

" snart med nye urskiver."

Fra : Hekto

Dato : 04-12-02 11:35

In article <3dedd3a4$0$6111$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
> [...]

> oxo et indvendigt stop. Nå men jeg har ihvertfald bestilt nye urskiver hos
> delta. Så nu må jeg bare vente og se om der kommer nogen....

En del speedometre er 'kalibreret' ved at man tilslutter dem et
konstant omdrejningstal, og så sætter nålen på ved det korrekte antal
km/t.
Regn med at de skal kalibreres på een eller anden måde, bagefter.

Fra : armand

Dato : 05-12-02 00:58

> [...]
> km/t.
> Regn med at de skal kalibreres på een eller anden måde, bagefter.

Tidligere i tråden blev nævnt "selv at skære dem op" => man skærer/klipper
en slidse til midten (hvor der måske til overflod allerede ér et hul?) og
sætter
skiven på bag nålen ved hjælp deraf!!!

--
Armand.

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 06-12-02 09:47

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en slidse til midten (hvor der måske til overflod allerede ér et hul?) og

Ja det skriver de oxo på deres hjemmeside.. Men nu har jeg bare lige lidt
svært ved at skære en papskive op der koster 300 bops....? så skal jeg jo
kikke på den revne der kommer, nå speedomeret er i funktion. " læs; ikke i
0"
Desuden så får jeg ved at pille de originale skiver af, et bedre lys på de
nye, da de skriver man skal forøge lysstyrken i instrumentering...... Kan
man få kraftigere pærer end 5w til instr....????

Brian .W

"som nok får sine urskiver i næste uge allerede. " )))))

Fra : armand

Dato : 06-12-02 12:07

> [...]

> kikke på den revne der kommer, nå speedomeret er i funktion. " læs; ikke i

Tag lige et par friske briller på og kig omkring på motorcyklen: Det vælter
med den slags detaljer:
Enhver synlig bolt er da også kun en nødvendigt onde ligesom de slidster der
er imellem tank/sideskjolde og sideskjolde/sæde; men dem ser man ikke p.g.a.
vanen!
Det vil kun være fordi at du ved at du selv har lavet klippet at du vil
bemærke det; men til gengæld er det noget lettere at acceptere end en nål
der viser 25 km/t formeget/lidt

> Desuden så får jeg ved at pille de originale skiver af, et bedre lys på de
> nye, da de skriver man skal forøge lysstyrken i instrumentering

Nix!
Instrumentpladen oplyses ikke ved gennemlysning, men derimod v.h.a. sidelys
der slipper rundt om skivekanten og reflekteres af glassets bagside!

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 06-12-02 22:30

> [...]
sidelys
> der slipper rundt om skivekanten og reflekteres af glassets bagside!

Sædvanligvis har jeg stor respekt for dine guldkorn, Armand, men lige i
ovenstående tilfælde vil jeg nok tillade mig at betvivle det en smule... Jeg
skal ikke kunne sige, om du måske har delvis ret, men 100% korrekt er det i
hvert fald ikke... På min SV650 lyser instrumentbelysningen igennem nedefra.
Og ja, jeg HAR haft skidtet skilt ad, dels for at finde ud af om man kan
skifte skiver, dels for at ændre på belysningens farve. Og skiverne lyser
altså. Og for at det ikke skal være et enkeltstående tilfælde, kan jeg da
lige nævne, at det samme var tilfældet på min første, en '82 Yamaha XS 400
SE.
Det kan så godt være, at der slipper en anelse lys rundt om skiverne, men
det er i hvert fald forsvindende lidt.

Mvh Freddy

Fra : armand

Dato : 07-12-02 16:42

Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en

> [...]

> skal ikke kunne sige, om du måske har delvis ret, men 100% korrekt er det
> hvert fald ikke... På min SV650 lyser instrumentbelysningen igennem

Jeg har aldrig haft så'en en sag adskilt, så det er kun ud fra min
opfattelse af lysmængden/fordelingen at jeg mener/tror som oplyst.

Indtil jeg selv kommer ind bag en skive, lader jeg derfor din herværende
oplysning stå for troende!

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 07-12-02 18:12

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> opfattelse af lysmængden/fordelingen at jeg mener/tror som oplyst.
>
> Indtil jeg selv kommer ind bag en skive, lader jeg derfor din herværende

*GG* Okay. Jeg var forøvrigt heller ikke specielt heldig med mit projekt...
Jeg kom jo naturligvis til den konklusion, at nålene sad for godt fast til
at jeg turde pille dem af... specielt netop med kalibreringen i tankerne. Nu
er viserne godt nok elektriske på sådan en satan, så det der skræmmebillede
med fjedre og tandhjul ud over det hele, burde man jo være forskånet for.
Men alligevel, jeg turde ikke pille ved det, så jeg må jo desværre droppe
tanken om nye skiver. Jeg ville så gøre det næstbedste, nemlig ændre farven
på min instrumentbelysning, så jeg fik fat i min sædvanlige leverandør udi
Lys & Løjer, og fik tilsendt det rigtige antal smukke blå pærer, i korrekt
størrelse og det hele. Det virker skam også fint, jeg har fået blåt lys i
mine instrumenter. Men da der er indstøbt en anelse grønt i skiverne, æder
dette grønne lag desværre noget af det blå lys (noget med bølgelængden på
blåt lys, eller noget i den stil, som jeg ikke længere kan huske ret meget
af...). Så resultatet er altså, at jeg nu kun har et forholdsvis svagt skær
(af blåt lys) i instrumenterne.

Freddy

P:S: Hvis nogen af jer derude ved, hvordan man piller nålene af sine visere,
OG (og dette er endnu mere vigtigt) får dem sat på igen, så de virker som
før, så vil jeg meget, meget gerne vide det.

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 09-12-02 13:55

> [...]
> OG (og dette er endnu mere vigtigt) får dem sat på igen, så de virker som
> før, så vil jeg meget, meget gerne vide det.

Ja man tager og mærker op på den gamle skive hvor nålen står efter man
afmontere stopnålen INDEN man piller speedo nål af...( ikke som mig der ikke
lige brugte tænkeren), derefter ligger man den nye skive oven på den gamle
og fører mærket over på den nye.... Så monterer du den nye skive på
speedo...omdr... og sætter nålen på mærket, og derefter sætter man stopnålen
i. VOILA...........
Nu tager jeg ud til en kalibreringsfyr når jeg får de nye skiver... øv

BRian W.

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 09-12-02 13:57

> [...]
sidelys
> der slipper rundt om skivekanten og reflekteres af glassets bagside!

Korrekt da der sidder en hvid strimmel papir rundt i hele instrumenthuset,
som skal lede lyset op på skiverne, således at lyset ikke dør når det rammer
den sort farve....

Jeg var dog af den overbevisning at skiverne blev belyst nedefra.. Men det
gjorde de så ikke.

Brian W.

Fra : armand

Dato : 09-12-02 22:05

> Korrekt da der sidder en hvid strimmel papir rundt i hele instrumenthuset,
> som skal lede lyset op på skiverne, således at lyset ikke dør når det
rammer
> den sort farve....

Jup!
Jeg roder med mit eget speedo for tiden (noget med japansk 180km's drosling)
og checkede en ekstra gang nu jeg havde det i hånden: Urskiven er temmelig
tyk men virker umiddelbart transpirant (ses tydeligt i udskæringen til
km-tælleren!), hvilket dog ikke gavner særligt idet hele skiven (incl. de
hvide km-streger!) er malet på.
At der er en spalte til lys hele vejen omkring skiven er ligeledes tydeligt
hvis man trykker næsen godt imod glasset

--
Armand.

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 10-12-02 08:30

--

> [...]
> At der er en spalte til lys hele vejen omkring skiven er ligeledes
tydeligt
> hvis man trykker næsen godt imod glasset

ak havde man brugt den øverste del lidt så kunne man undgå kallibrering....

BRian W.

" bag duggede ruder "

Fra : armand

Dato : 10-12-02 09:59

de hvide

> ak havde man brugt den øverste del lidt så kunne man undgå
> kallibrering....

Tjaeh - Eller blot afventet afslutningen af den tråd du selv startede!

--
Armand.

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 10-12-02 18:08

Kalibrering eller ej.. idag er postsedlen med skiverne kommet, imorgen skal
jeg ned og punge ud ud.. dyrt.. uhhh i denne jule tid.
Weeeeeiiiiiiiiiii