ibook i netværk med pc printer ?
Fra : The Evil Twin

Dato : 03-12-02 14:50

Min søde kone har købt en ibook med OS-X.
Den er koblet på en switsh så hun kan bruge internet.(ADSL).
Det kører skam fint nok..
Men hun vil også gerne bruge printeren, som er koblet på min pc.(USB)
Kan dette lade sig gøre ??
Og hvordan gør jeg ??
Hilsen
Torben

Fra : Ben Knudsen

Dato : 03-12-02 15:33

noone@nowhere.no writes:
>Og hvordan gør jeg ??

Jeg vil tro, at du kan finde noget hjælp på www.macwindows.com

Ben

Fra : Peter Tirsgaard

Dato : 04-12-02 10:00

Hej Torben

Jeg tror nok et det ville hjælpe lidt på dine muligeder for hjælp hvis du
oplyser lidt omkring hvilken printer der skal printes til, samt hvilket
operativ system der er installeret på maskinen der har printeren tilsluttet.

Med venlig hilsen

Peter Tirsgaard

Fra : The Evil Twin

Dato : 04-12-02 22:16

"Peter Tirsgaard" <news@lammegade.dk> wrote in message
> [...]
> oplyser lidt omkring hvilken printer der skal printes til, samt hvilket
> operativ system der er installeret på maskinen der har printeren

Det havde jeg glemt.
Styresystemet er Win.XP pro og printeren er en HP deskjet 845 (der er
drivere til mac)
Fruens ibook kører OS-X 10.2

Hilsen
Torben

Fra : Peter Tirsgaard

Dato : 05-12-02 16:15

Hej Torben

Jeg var inde på Microsofts hjemmeside, og fandt ud af at XP ikke
understøtter Appletalk, men forslår at man installere PC-MAC LAN dette
program er et tredieparts program som gør Win operativ systemer istand til
at køre appletalk, og kan ses på følgende link:
http://www.miramar.com/MiramarWeb.nsf/web/prod_nav_nt_index

Denne løsning koster selvfølgelig penge, så jeg fandt dette link hos apple :

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=19652
Og så vidt jeg kan se kan det lade sig gøre med OS 10.2 da MAC OS X kan
håndtere LPR printing.

Prøv i øvrig at se dette link som indeholder en masse god information
omkring OSX i win miliøer:
http://discussions.info.apple.com/WebX?13@@.ef9a356

Jeg har ikke så meget erfaring med XP og OSX, da jeg selv kører 2000 samt OS
9.2

Jeg vil foreslå dig at dele (Share) din printer på Win XP, og derefter lede
efter den på netværket (fra MAC'en). Jeg kunne se at printerdriveren til MAC
også understøtter print via netværk, så jeg går ikke ud fra at denne del
ikke vil volde dig problemer.

Med venlig hilsen

Peter Tirsgaard