Baggrundsfarve på billede ? (måske OT her)
Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-12-02 13:01

Det er nok ikke den helt rigtige gruppe, men jeg prøver alligevel at få hjælp her:

På siden http://jhe.adr.dk/ har jeg anbragt "Jaruplund Højskoles logo". Logoet selv har
adressen

http://w1.1733.telia.com/~u173301611/JHE-ny/velkomst-filer/image002.jpg

Det ærgrer mig at logoet har hvid baggrund. Jeg kunne godt tænke mig at give logoet samme
farve (#F5D28B) som omgivelserne, eller endnu bedre give det "gennemsigtig" baggrund.

Jeg har prøvet at tage billedet ind i PSP 5 og 7, men kan ikke se løsningen på at ændre
baggrundsfarven til #F5D28B eller allerhelst transparent.

Måske er der en venlig sjæl der lige gider at gøre baggrunden transparent på billedet og
derefter sende det til mig som vedheftet fil?

På forhånd tak for hjælpen

Claus
cebeyer@hotmail.com

Fra : jopa

Dato : 03-12-02 13:22

Claus E Beyer wrote:
> Det ærgrer mig at logoet har hvid baggrund. Jeg kunne godt tænke mig
> at give logoet samme farve (#F5D28B) som omgivelserne, eller endnu
> bedre give det "gennemsigtig" baggrund.

Kan kun gøres gennemsigtig med gif eller png.
I øvrigt er det af meget dårlig kvalitet, men jeg har sendt det til dig

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-12-02 16:27

"jopa" <johns@paradis.dk> skrev i en meddelelse news:asi7l8$5lg$1@sunsite.dk

> Kan kun gøres gennemsigtig med gif eller png.
> I øvrigt er det af meget dårlig kvalitet, men jeg har sendt det til dig

Jeg siger mange tak for hjælpen.

Claus

Fra : jopa

Dato : 03-12-02 17:15

Claus E Beyer wrote:
> Jeg siger mange tak for hjælpen.

Det var så lidt. Resultatet er knapt så pænt ville selv nok lave det lidt
flottere men det kræver nok originalen.eller en større
--

jopa
www.johns-web.dk