Skærme
Fijala 3554
Philips probs, eller?
Fra : MicJen

Dato : 03-12-02 12:21

Hej!

Har netop været ude i Elgiganten og købe en Philips 17" 107P skærm. Den har
et fladt billedrør. Den er faktisk ret lækker synes jeg. Men, men, men...der
er kommet skår i glæden.

Problemet er at det er ligesom at der er 2 streger på tværs af skærmen. Én
ca. 25% fra toppen og én ca. 25% fra bunden. Det er egentlig ikke ret
tydelige, men de er der! og de ses tydeligere på hvid baggrund.

Jeg har ladet mig fortælle at sådan er det bare på trinitron skærme. Men mit
spørgsmål er så om det overhovedet er en trinitronskærm, og at det kan passe
at de streger skal være der...? Det mener jeg jo ikke det kan...
Derudover er det som om at skriften i toppen-midtpå skærmen er utydelig
eller ligesom flyder lidt ud. Det er ganske lidt, men det ses når man
sammenligner med anden skrift på siden. Dette gør sig dog tilsyneladende kun
gældene for ikoner på skrivebordet, hvilket jeg ikke fatter noget som helst
af.

Ok, imens jeg har skrevet dette indlæg sagde skærmen lige klik og gik i
sort! Nu forstår jeg endnu mindre. Det var som om den gik i strømspare
funktion, men jeg sidder jo lige og skriver! Jeg får større og større tvivl
om denne skærm...hmmm...hjælp!

Mvh
Michael

PS: Har et ASUS V7700 32MB. Har prøvet både med asus nyeste driver og
nvidias nyeste, ud ændring.

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-12-02 13:19

"MicJen" <jtmj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mit
> spørgsmål er så om det overhovedet er en trinitronskærm, og at det kan

Det er en Trinitron skærm, og de streger skal være der.
Det siges at man vænner sig til dem - men det lykkedes
aldrig for mig.

> [...]
kun
> gældene for ikoner på skrivebordet, hvilket jeg ikke fatter noget som

Der er masser af indstillinger på den skærm. Prøv med noget
Convergens og den slags og se om ikke du kan justere dig ud
af det
--
Peter J

Fra : Familien Rosenmeier

Dato : 13-12-02 16:05

Det er korrekt at der på alle skærme af trinitron typen (primært Sony og
Hitachi producerer billederørerne) er de 2 "streger" som realt er tråde der
holder masken som billedet tegnes på påplads. Ønskes du at undgå stregerne
skal du købe skærme af type "shadow mask", De har idag fuldt på højde med
trinitron (sony) og diamondtron (Hitachi) Philips bruger Diamontron billeder
rører i enkelte af deres P modeller. Øvrige modeller bruger shadow mask
billedrør af egen produktion.