Kritik af TDC ligner mikrofonholderi
Fra : Denver

Dato : 03-12-02 10:30

Jyllandsposten og andre trykte medier antyder, at TDC ser gennem fingrene
med kopiering af musik og film via såkaldte USEnet servere, som TDC stiller
til rådighed for sine internetkunder. Fordi TDC tjener penge på det.

TDC er en af de få har rejst kritik af Antipiratgruppens fremfærd. Så det er
tankevækkende, at de bliver udsat for en ensidig kritik, der passer helt
overens med holdninger fra antipiratgruppe-lejren.

Problemet er nemlig ikke kun disse enkelt aktørers interesser. Det er også
spørgsmålet om, hvem der skal beherske det offentlige elektroniske rum? Og
skal nogen overhovedet gøre det på bekostning af andres rettigheder?
Det er stærkt problematisk med lukning af binærgrupper, dvs. nyhedsgrupper
hvor billeder, musik og film udveksles, når det sker med udgangspunkt i en
bestemt organisations interesser. Det kan illustreres med et tænkt eksempel,
som en pro-israelsk interesseorganisation, der er imod udveksling af
billeder af israelske torturofre i nyhedsgrupper, eller det amerikanske
forsvarsministerium der er imod udveksling af videoklip med fremstilling
eller spredning af miltbrand.

Når det handler om udveksling af mp3 musik over internettet i nyhedsgrupper
eller Kazaa, skal et forbud holdes op mod prisen for kontrol. En pris der
inkluderer en begrænsning og invasion af internetbrugeres privatliv. Hvad
vejer tungest?

Der skal sikkert tages et vist hensyn til medie-mastodonternes mulighed for
at tjene penge i fremtiden. Men det skal ikke ske gennem problematisk
invasion af privatlivs fred, men via andre instrumenter.

_D_

Fra : Kasper Dupont

Dato : 03-12-02 12:01

Denver wrote:

> Jyllandsposten og andre trykte medier antyder, at TDC ser gennem fingrene
> med kopiering af musik og film via såkaldte USEnet servere, som TDC stiller
> til rådighed for sine internetkunder. Fordi TDC tjener penge på det.

Jeg kan ikke se, hvad det har med sikkerhed at gøre. Kunne du ikke finde
en mere passende gruppe at diskutere det i?

char *mybuf[1==1]; (2==3)[mybuf]="Hello World!";

Fra : F.Larsen

Dato : 03-12-02 21:42

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> wrote in message

> Jeg kan ikke se, hvad det har med sikkerhed at gøre. Kunne du ikke finde
> en mere passende gruppe at diskutere det i?

f.eks. dk.edb.internet.udbydere

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/GranCanaria/