Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Compacht flash cart
Fra : Fyrmester

Dato : 02-12-02 22:33

Jeg står for at skulle købe et nyt compact flash cart på 512 mb. Jeg kan
vælge at købe et på internettet til ca. 2000 kr. eller købe et i et i en
fotoforretning til ca. 4000 kr. er der forskel på disse kort, eller er
der bare sådan en stor prisforskel på disse kort

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-12-02 22:38

Fyrmester wrote:

> ...cut..... , eller er der bare sådan en stor prisforskel
> på disse kort

Der er både kvalitets- og prisforskelle, jeg har desværre
ikke så meget tjek på CompactFlash kort, da mine digicam's
bruger SmartMedia kort.

Men så vidt jeg er orienteret, så handler det om, at Compact
Flash kort har en processor indbygget, og den bestemmer hvor
hurtigt kortet er til at lagre.

SmartMedia kort har ikke en indbygget processor, så når man
flytter dem over i et nyere/hurtigere kamera, så bliver de
ikke sinket af en forældet processor.

Det er dog min oplevelse, at det kun er i nogle få situatio-
ner, hvor man generes af de lidt langsommere kort, og hvis
man ikke er hurtigtskydende pressefotograf, så er det faktisk
lidt ligegyldigt, om det tager et eller to sekunder at lagre
et billede.

Og hvis du ser på, hvor lang tid du skal arbejde for at tjene
2.000 kr., så står det jo i skærende kontrast til at spare
et sekundt, hver gang du arkiverer et billede.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 03-12-02 09:56

Hej,

Der er mærkbare forskelle i hastighed på CF kort - Jeg har personligt
erfaret, at selve opstartshastigheden, vist også kaldt accestiden, kan
variere helt op til 5-6 sekunder. Hos mig var det et irritationsmoment, men
givetvis er det en smagssag. Hvis du alligevel er parat til at investere
sådanne beløb, så - om dit kamera er kompatibelt - burde du da seriøst
overveje et microdrive istedet.

Nå, men som sagt: Mht. CF-kort [256 Mb] har jeg personligt erfaret, ved køb
i en netbutik til en i øvrigt meget billig penge, at opstartshastigheden var
noget længere end ved det tilsvarende CF- kort der fulgte med fra Canon.
Derimod oplevede jeg ikke at kortet så arbejde langsommere når først
kameraet var tændt og kortet klar til brug.

Måske det kan hjælpe dig på vej til en beslutning?!

Venligst¨

William A. Husted, eaid.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-12-02 21:34

"William A. Husted, eaid.dk" <william@eaid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
var
> noget længere end ved det tilsvarende CF- kort der fulgte med fra Canon.

Jeg har netop købt et C.A40 + et 128 Mb CF kort fra Ridata., og der er ingen
forskel på Ridata og det medflg. 8 Mb. kort. Der er ca. 3 sek. delay for dem
begge, men der er nogle data her:
http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/
P.S. Det er købt online:).

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 06-12-02 09:20

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.TA.VÆK.rasmussen@os.dk> wrote in

> http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Jeg kan supplere med:

http://www.robgalbraith.com/media/compactflash/index.html

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Per, Odense

Dato : 03-12-02 02:19

I news:B8QG9.54753$HU.3654836@news010.worldonline.dk , skrev Fyrmester
<Fyrmester.news@kandu.dk> , bl.a. :
> [...]
> et i en fotoforretning til ca. 4000 kr. er der forskel på disse kort,
> eller er der bare sådan en stor prisforskel på disse kort

Hej
CF- card er normalt mærket med en hastighedsangivelse, f.eks. 12X. Det
skulle svare til hastigheden på cd-rom drev og gøre det lettere at
sammenligne de forskellige kort.

--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen

Fra : Peter Holm

Dato : 06-12-02 08:40

"Fyrmester" <Fyrmester.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> fotoforretning til ca. 4000 kr. er der forskel på disse kort, eller er
> der bare sådan en stor prisforskel på disse kort

Jeg har hørt folk sige, at et microdrive fra IBM er liså hurtight som
flash-ram til et digicam. Så hvis dit kamera kan køre den type skulle du
måske kigge på det. Her får du 1GB for kr.3500.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374587891
Mvh
Peter

Fra : henrik59

Dato : 24-05-03 10:55

Hele diskussionen om hastigheden på compact flash forekommer noget
akademisk. De hastighedsforskelle man i laboratoriet kan måle sig frem
til, har for almindelige mennesker ingen som helst praktisk betydning.
Jeg har prøvet flere forskellige på mit 4 Mpix kamera uden at kunne
konstatere nogen forskel. Bruger for tiden Sandisk, som går for at være
et af de mere langsomme, men oplever ikke, at kortet på nogen måde
forsinker mit (hurtige) Ixus 400.
Morale: Køb det billigste, du kan finde på nettet. Gå efter kort med 5
års garanti. Glem alt om laboratorietests.

http://www.kandu.dk/