Min PowerBook falder fra hinanden!
Fra : Anders Hedegren

Dato : 02-12-02 22:45

Troede ellers at TiBooks var ekstremt solide. Jeg fik et chock her i da
da min PB kom med et <knæk> da jeg lagde mine hænder på den. Lige over
DVD-drevet sidder pladen der dækker computeren nu lidt løst, så den
bliver presset ned når jeg hviler mine hænder på den. Jeg har virkelig
passet på den her maskine, så det undrer mig meget. Er jeg kommet til at
knække noget i den? Er det muligt at få Apple til at fixe "kabinetter"
på PowerBooks?

--
Anders Hedegren
http://iceduck.com + me@NOSPAMiceduck.com

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-12-02 22:57

In article <1fml5mn.1mmg9xovvm9q4N%me@NOSPAMiceduck.com>,
me@NOSPAMiceduck.com (Anders Hedegren) wrote:

> Er det muligt at få Apple til at fixe "kabinetter"
> på PowerBooks?

Naturligvis. De ved også godt hvad de vil have for det. Hvis der ikke er
garanti på vidunderet, så invester i en flaske cyanoacrylat-lim
(sekundlim) og tilsæt lidt af det på strategiske steder.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Anders Hedegren

Dato : 02-12-02 23:13

> Naturligvis. De ved også godt hvad de vil have for det. Hvis der ikke er
> garanti på vidunderet, så invester i en flaske cyanoacrylat-lim
> (sekundlim) og tilsæt lidt af det på strategiske steder.

Jo, der er skam garanti, men jeg har ikke AppleCare. Ved ikke om
garantien dækker det, for selvom jeg har behandlet maskinen så skånsomt
som det er menneskeligt muligt så vil de sikkert sige at jeg nok har
brugt den som hakkebræt da jeg lavede bankekød.

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-12-02 23:21

In article <1fml711.jw6px1lekv8rN%me@NOSPAMiceduck.com>,
> [...]

> som det er menneskeligt muligt så vil de sikkert sige at jeg nok har
> brugt den som hakkebræt da jeg lavede bankekød.

Hvis der ikke er nogen tegn på ydre vold, så er de nok nødt til at æde
den. Det er ikke uden fortilfælde at Apple har leveret udstyr der ikke
er helt i orden.

Tag en snak med din nærmeste Apple-forhandler og få deres bedømmelse.
Mit (synes jeg selv, kvalificierede) gæt, er at du får den repareret
uden omkostninger for dig. Du kommer dog til at savne den mens den er i
Holland og vende.

Hr Kiil, har Caslon efterhånden fået lov til at fixe den slags maskiner?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Peter Kiil

Dato : 02-12-02 23:29

in article newsspam4-7A2874.23204502122002@sunsite.dk, Martin Edlich at
newsspam4@mail.edlich.dk wrote on 02/12/02 23:20:

> [...]
> Mit (synes jeg selv, kvalificierede) gæt, er at du får den repareret
> uden omkostninger for dig. Du kommer dog til at savne den mens den er i

Hvis det bare er et spørgsmål om et par knække plasticdimser i kabinettet
tror jeg også bare de laver den under garanti. Hvis ikke maskinen bærer præg
af at have lidt egentlig fysisk overlast tror jeg ikke det bliver noget
problem.

> Hr Kiil, har Caslon efterhånden fået lov til at fixe den slags maskiner?

Jeg ved det faktisk ikke. Sidst jeg checkede manglede der vist et par
certificeringer på værkstedet, men det må være tæt på.

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-12-02 23:40

In article <BA119D22.2E6FD%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
wrote:

> Jeg ved det faktisk ikke. Sidst jeg checkede manglede der vist et par
> certificeringer på værkstedet, men det må være tæt på.

Har det ikke været temmeligt længe undervejs nu? Gutterne på værkstedet
har måske for travlt til at tage på kursus?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Peter Kiil

Dato : 02-12-02 23:44

in article newsspam4-3AA195.23394202122002@sunsite.dk, Martin Edlich at
newsspam4@mail.edlich.dk wrote on 02/12/02 23:39:

> Har det ikke været temmeligt længe undervejs nu? Gutterne på værkstedet
> har måske for travlt til at tage på kursus?

Det er såvidt vides ikke Caslon der i de sløve i sagen. Men jeg ved ikke nok
til at kunne sige præcis hvor den hænger.

--
/peter

"I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me,
Superman! "
Homer Simpson.

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-12-02 23:54

In article <BA11A0CE.2E710%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
wrote:

> Det er såvidt vides ikke Caslon der i de sløve i sagen. Men jeg ved ikke nok
> til at kunne sige præcis hvor den hænger.

Næh, det kan jo rigtigt nok også tage tid at samle deltagere til
kurserne, samt at overhovedet bestemme indholdet i kurserne.

Tjekkede forresten lige min tonerbeholdning op mod jeres prisliste. Jeg
har for 17.807kr liggende - nogen der vil bytte med en G4'er?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Peter Kiil

Dato : 03-12-02 00:01

in article newsspam4-8279F2.23540202122002@sunsite.dk, Martin Edlich at
newsspam4@mail.edlich.dk wrote on 02/12/02 23:54:

> Tjekkede forresten lige min tonerbeholdning op mod jeres prisliste. Jeg
> har for 17.807kr liggende - nogen der vil bytte med en G4'er?

Hehe. Jeg gir en bajer hvis du kan lave den handel

--
/peter

"It's clearly a budget. It's got a lot of numbers in it."
George W. Bush.

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-12-02 00:12

In article <BA11A4D0.2E718%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
wrote:

> Hehe. Jeg gir en bajer hvis du kan lave den handel

Den er noteret i baghovedet (og på harddisken, ellers er det glemt om 5
minutter)...

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Anders Hedegren

Dato : 03-12-02 10:04

> Hvis der ikke er nogen tegn på ydre vold, så er de nok nødt til at æde
> den. Det er ikke uden fortilfælde at Apple har leveret udstyr der ikke
> er helt i orden.

Men så opstår der endnu et spørgsmål: hvordan kontakter man Apple
omkring den slags. Er det bare mig eller gider de kun snakke med en hvis
man har i sinde at købe noget?
Er der et tlf. nr. hvor man kan snakke med en levende person om det?

Synes også min PB er blevet uhyggelig varm efter episoden. Cooleren
kører konstant lige nu...

Fra : Peter Kiil

Dato : 03-12-02 10:21

in article 1fmm187.1y6kbmr128orqcN%me@NOSPAMiceduck.com, Anders Hedegren at
me@NOSPAMiceduck.com wrote on 03/12/02 10:04:

> [...]
> Er der et tlf. nr. hvor man kan snakke med en levende person om det?
>
> Synes også min PB er blevet uhyggelig varm efter episoden. Cooleren

Ring på 70102007 så får du en rigtig levende perosn i røret. Hvis personen
giver dig ret i at din maskine skal repareres under garanti, så kommer der
en DHL-mand og kører din PowerBook til Holland. Og 3-5 dage senere skulle
DHL-manden gerne aflevere en repareret maskine til dig.

Fra : Anders Hedegren

Dato : 03-12-02 10:26

> [...]

> en DHL-mand og kører din PowerBook til Holland. Og 3-5 dage senere skulle
> DHL-manden gerne aflevere en repareret maskine til dig.

Ok, tak :) Er jeg retarderet eller er det uhyre svært at finde det nr.
på Apple.dk? Nu håber jeg det er en dansker jeg kommer til at snakke
med, det tager mig altid et par minutter at slå over til English-mode.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-12-02 18:38

> [...]

> en DHL-mand og kører din PowerBook til Holland. Og 3-5 dage senere skulle
> DHL-manden gerne aflevere en repareret maskine til dig.

På telefonen kan det godt være ventetid, men det må du leve med. Det er
iøvrigt en spøjs oplevelse med deres telefoner, de 'falder ud', når de
ikke taler i dem. Det lyder som om forbindelsen er afbrudt. Gad vide om
det er over en computer eller sådan noget?

Talte med en fyr, der hedder Michael, da min tiBook mistede lyset i
skærmen. Han var meget venlig og virkede overordentlig kompetent.

Tidsskema (for min reparation):
mandag middag: aftalt med Apple, at maskinen skulle afsted til Holland.
onsdag kl. 13 kom DHL med kassen og bortførte min tiBook.
fredag kl 11,30 stod der en anden mand fra DHL med en nyrepareret
maskine til mig.

Jeg er stadgivæk dybt imponeret over tempoet fra onsdag til fredag !
Herlig service, flot gået af Apple og DHL.

Held og lykke

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 03-12-02 21:07

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> [...]
> ikke taler i dem. Det lyder som om forbindelsen er afbrudt. Gad vide om
> det er over en computer eller sådan noget?

Det er typisk over long-haul forbindelser, såsom sattelit og
transatlantiske kabler. Det er for at spare dataoverførsel, at man
helt undlader at sende noget, når der kun er stilhed på linien. Jeg
ved, at nogle IP telefoner og GSM telefoner indsætter lidt svag støj i
røret for at du ikke skal blive bekymret for om linien er død.

Apples callcenter ligger så vidt jeg husker i Irland.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-12-02 22:58

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:

> [...]
> ved, at nogle IP telefoner og GSM telefoner indsætter lidt svag støj i
> røret for at du ikke skal blive bekymret for om linien er død.

Tak for forklaringen

> Apples callcenter ligger så vidt jeg husker i Irland.

naive jeg troede, at det var på Sjælland (med den dansktalende Michael i
røret)

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 03-12-02 00:59

Martin Edlich wrote:

> Naturligvis. De ved også godt hvad de vil have for det. Hvis der ikke er
> garanti på vidunderet, så invester i en flaske cyanoacrylat-lim
> (sekundlim) og tilsæt lidt af det på strategiske steder.

Pas nu på, nogele huske måske stadig hvad der skete sidte gang Martin
gav gode råd omkring det at lime ting ( münster ) sammen.

KLIP/klister

Kan man ikke nøjes med at lime dig sammen? Det har jeg nogen ret
imponerende kurser i, og jeg har også omfattende erfaring i at lime mig
selv sammen - nogen gange med andre ting.

KLIP/klister

Hvor efter Thorbjoern brilierede med en historie om hvor galt det kan gå
(historien om at lime model-fly fast til ansigtet )

Nææ se nu bare at få den sendt ind til Apple, INDEN der er nogen der
kommer til skade.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-12-02 01:21

Henrik Lindskou <sydjyderfjren@worldonline.dk> wrote:

> Pas nu på, nogele huske måske stadig hvad der skete sidte gang Martin
> gav gode råd omkring det at lime ting ( münster ) sammen.

Jeg er kommet fri, tak!
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-12-02 01:31

In article <1fmlcwb.14ty4pyhglk00N%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Jeg er kommet fri, tak!

Hvordan tog konen det?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-12-02 09:16

Henrik Lindskou <sydjyderfjren@worldonline.dk> writes:

> [...]
> gå (historien om at lime model-fly fast til ansigtet )
>
> Nææ se nu bare at få den sendt ind til Apple, INDEN der er nogen der

Du frygter at TiBook'en bliver limet fast til næsen? SÅ skal der en
specialkasse til når DHL kommer og henter den...

http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...